menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Leylandi en afsluiting

Ga naar meest recente reactie

Simber

Simber

Even een vraagje ivm afsluiting naast de gezamelijke haag. Even een kleine omschrijving. Het huis naast ons is twee jaar geleden verkocht. Vroeger stonden er vuile oversizede sparren en wat platen en troep van de gebuur. dus hebben we ons afsluiting 1,5m op het onze gehouden. Nu met de nieuwe eigenaar is al die troep weg en hebben we een gezamelijke leylandi haag gezet. omdat m'n gebeur z'n hond steeds weg liep heeft hij dus een afsluiting net naast de haag op 't zijne gezet. Nu de verbouwing achter de rug is zou ik willen we de tuin onder handen nemen. We zitten nu met die strook van 1,5 m tussen haag en afsluiting, wat dus verloren is. Zou dit aan te raden zijn moest ik ook m'n afluiting tegen de haag zetten. ze kan er dan doorgroeien en dan kan ik ze ook nog wel makkelijk scheren. Graag jullie advies hierover.
vrijdag 9 januari 2009 - 15:58
Rita1960

Rita1960

Hoi Simber,
Kun je niet beter je gehele afsluiting weghalen? Geen onderhoud meer hieraan en je kunt je haag dan nog beter snoeien.

groetjes,

Rita

PS: Nog van harte welkom op dit forum.
vrijdag 9 januari 2009 - 18:08
printemps

Printemps

helemaal mee eens

uw buur moet wel een draad zetten want hij moet zijn hond bijhouden
niet jij

mvg
an
PS als de draad dicht tegen de draad staat zal de haag de draad verdrukken
en dus weer lelijk zicht
vrijdag 9 januari 2009 - 18:19
Simber

Simber

Zoals ik in m'n vraag stelde heeft de buur wel degelijk een afsluiting. dus geen enkel probleem. Ikzelf zit achteraan met een dubbele afsluiting voor m'n dieren (pony,schapen geiten e.d.). bekaert + schrikdraad. Ik moet zeker een afsluiting van mezelf hebben aan ons speelgazon (omdat ik destijds eiste dat hij een eigen afsluiting moest zetten). We hebben een jachthond die eens een putje graaft en in de winter laat ik m'n kippen los in de tuin vandaar. (voor de paniekzaaiers, de hond maakt er geen vol au vent van)
M'n specifieke vraag is: Zou dit te doen zijn ivm die afsluiting tegen de haag.
vrijdag 9 januari 2009 - 21:54
printemps

Printemps

moeilijker te snoeien met draad ervoor
vuil tussen de haag verwijderen is ook al wat moeilijker

en draad niet te dicht tegen de draad zetten
als word de draad opzij geduwd

mvg
an
zaterdag 10 januari 2009 - 12:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon