menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bemesten

Ga naar meest recente reactie

westy

Westy

Hallo mijnvraag aan jullie deskundigen is; ik heb vandaag mijn taxushaag geschoren mag ik of moet ik de haag nu bemesten met koemestkorrels of iets anders?
vrijdag 1 september 2006 - 22:52
Kwest

Kwest

Westy, in princiepe moet bij gebruik van organische mest, die langdurig werkt, een haag maar 1 maal per jaar bemest worden. Ik zou dit eerder in het vroege voorjaar doen. En dan nog, mijn moeder heeft een taxushaag van 25 jaar oud. Die wordt nooit bemest en ieder jaar moet ze tocht flink geschoren worden.
zaterdag 2 september 2006 - 00:47
westy

Westy

Oke dank u voor snelle reactie.
zaterdag 2 september 2006 - 10:32
wiel

Wiel

Oke dank u voor snelle reactie.
Het bemesten van een haag heeft temaken met de konditie van de haag . Als de buxus donker groen is en geen geel of bruine blaadjes heeft dan hoeft hij niet gemest maar wil je nog een beetje hergroei hebben. Het wenselijk is ze met langzame mesttof nog te voeden zodoende ze gesterkt de winter in gaan. Groet wiel.
zaterdag 2 september 2006 - 19:21
westy

Westy

Ja oke wat voor meststof bedoeld u eigenlijk voor de TAXUS ik heb geen buxus.
zaterdag 2 september 2006 - 22:02
wiel

Wiel

Ja oke wat voor meststof bedoeld u eigenlijk voor de TAXUS ik heb geen buxus.


Ik werk veel met Dcm mix 2 minigram, Organische meststof, npk 7-12-12+4 mgo.

Minigram staat voor een kleine korrel waardoor je gemakkelijker verstrooien en gelijkmatiger. Heeft als voordeel dat alles een mooie donkergroene kleur krijgt. Dit komt omdat er kailium en magnesium is toegevoegd. Voor onderhoud van de tuin strooi je rond de 5 kilo per 100 vierkante meter. Werkt honderd dagen.
Groet.
zondag 3 september 2006 - 14:44
westy

Westy

Dat Dcm is het merk natuurlijk en kan ik dat bij een boerenbond kopen of een tuincentrum
zondag 3 september 2006 - 14:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon