menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Draagt u oogbescherming tijdens het gras trimmen

Ga naar meest recente reactie

nooij

Tekst aangepast

Nooij

Draagt u oogbescherming wanneer u grasranden met een grastrimmer mooi kort maakt?

dinsdag 9 december 2008 - 05:12
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo nooij,

Hartelijk welkom bij het tuinadviesforum.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik heb géén gras want ik tuinier maar in een stadstuintje betegeld met klinkers.
Ik kan me wel voorstellen dat het veiliger is maar 'k denk niet dat veel mensen het gebruiken in de praktijk.
Zover mijn idee.....................er volgen waarschijnlijk nog.
Lieve groetjes
dinsdag 9 december 2008 - 09:07
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Waar ik mijn vakantiejob heb gedaan moesten we dat wel aandoen en dat raad ik ook wel aan.
Want als je ooit eens door een ongeluk blind zou raken aan een oog dan zulde waarschijnlijk denke 'waarom had ik die bril nu nie aan??'

groeten
dinsdag 9 december 2008 - 17:13
printemps

Printemps

hallo

soms is zelfs een bril niet genoeg
het vuil vliegt er soms onder en dan heb je hetzelfde probleem
het type (ski)-bril is al beter maar soms hetzelfde probleem
dan heb je nog die schermen die zijn het beste maar werkt niet zo makkelijk(schuift vaak naar beneden)

mvg
an
dinsdag 9 december 2008 - 18:15
Rita1960

Rita1960

Hallo Nooij,

Nog van harte welkom op dit forum

Er is al een paar maal geantwoord op uw vraag...
Mijn vraag aan u: Waarom wilt ge dit weten??

met vriendelijke groet,

Rita

BTW: ik zit al achter 't glas
dinsdag 9 december 2008 - 19:52
nooij

Tekst aangepast

Nooij

Ik ben gewoon nieuwschierig of andere mensen wel of geen oogbescherming dragen bij gebruik van dit apparaat.
Ik zelf draag nooit oogbescherming wanneer ik met de trimmer aan het werk ben.
dinsdag 9 december 2008 - 21:42
Rita1960

Rita1960

Hallo Nooij,

Ik gebruik de grastrimmer niet zo vaak. Meestal pak ik de spade om de kanten af te steken en recht te krijgen. Als ik de trimmer gebruik heb ik geen extra bril op. Als je de trimmer goed gebruikt, zou er doordat er een beschermkap opzit niets naar boven mogen komen vliegen.
Waar ik wel oplet is dat ik een lange broek of laarzen aan heb ( in ieder geval geen open schoeisel) er wil aan de onderkant nog wel eens een steentje of iets dergelijks wegvliegen en dat doet behoorlijk zeer als je dat tegen je been of voet aankrijgt.

Groetjes,

Rita
woensdag 10 december 2008 - 08:55
deHaan

Tekst aangepast

DeHaan

Wij gebruiken uiteraard de professionele machines.
Hierbij is gelaatsbescherming verplicht.
Het draadje maakt een zodanige snelheid, dat steentjes/kluitjes en rommeltjes met een snelheid tot 600 km per uur onder de beschermkap vandaan komen.
Ik ga er van uit dat bij de vermelde strimmers de snelheid niet veel lager is, omdat het gras anders niet afgeslagen wordt.

Verplichte beschermingsmiddelen zijn dan ook 1 gehoorbescherming
2 gelaatbescherming
3 veiligheidsbril
4 handschoenen
woensdag 10 december 2008 - 18:06
Ntone

Ntone

Ik draag geregeld bescherming, maar niet altijd.
Ik werk wel altijd met motormachines, en heb al gehoorbeschadiging opgelopen.
Afhankelijk van de omstandigheden draag ik bescherming of niet.
Eigenlijk zou ik het altijd moeten doen....
zondag 28 december 2008 - 13:41
nooij

Nooij

Rita, bij mij komt er ook vrijwel niets onder de beschermkap van mijn grastrimmer vandaan.
Toen ik de grastrimmer kocht zat er in de verpakking overigens een veiligheidsbril bijgeleverd. Die heb ik maar gelijk weg gedaan want ik wil geen ongebruikte rommel in mijn kast.
dinsdag 30 december 2008 - 16:14
Rita1960

Rita1960

Hoi Nooij,

Veiligheidsbril gebruik ik ook niet, want ik heb reeds een bril.
Er wil nog wel eens wat onder de trimmer wegvliegen aan de achterkant en daarom heb ik altijd een lange broekmet dichte schoenen of laarzen aan.
Trouwens ongebruikte rommel in de kast? Als ik iets weggooi ben ik het subiet een aantal weken later nodig
Nog een goed uiteinde en een gezond 2009 toegewenst!

groetjes,

Rita
dinsdag 30 december 2008 - 19:20
Esem

Esem

Niet alleen een oogbeschermer,maar ook een oorbeschermer gebruiken bij het gebruik van een bosmaaier,het lawaai van de benzine moter achter je hoofd kan door veel gebruik op latere leeftijd wel eens voor problemen zorgen doordat je vroeger geen oorbeschermers hebt gebruikt.

Ik zet beide steeds op als ik de bosmaaier gebruik.
Een bosmaaier is eigenlijk een grotere uitvoering en zwaardere van een trimmer, en deze zijn dan ook meestal met een elektro motor.

Gr Eddy,
dinsdag 30 december 2008 - 21:26
Rita1960

Rita1960

Hoi Eddy,

Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat er een electrische trimmer gebruikt werd.
De bosmaaier gebruik ik zelf niet (kan dat grote ding niet handelen )
maar als ze bij mijn moestuin met de bosmaaier onder het draad doormaaien hebben deze jongens wel een bril en oorbeschermers op!

groetjes,

Rita
dinsdag 30 december 2008 - 21:43
nooij

Nooij

Ik heb een kleine electrische trimmer.
dinsdag 30 december 2008 - 22:27
deHaan

DeHaan

Ook bij een electrische trimmer is oogbescherming belangrijk.
Want het draadje moet toch die snelheid maken om het gras af te slaan.
vrijdag 2 januari 2009 - 18:26
Deef1337

Deef1337

ik draag oorkleppen en vizier

en degene die zeggen dat er nog nooit iets van achter hun beschermkap van de bosmaaier-kantenmaaier gevlogen is zijn mensen met veel geluk

heb al een ongeluk geweten met een stuk glas dat bijna de slagader in de pols overgesneden had ,moet wel zeggen dat ik ook vanaf dan zelfs altijd met pul aan werk als ik met dergelijk machine werk,zelfs al is het heel warm weer

groetjes
donderdag 19 februari 2009 - 22:22
nooij

Nooij

Zal het geen verschil maken wat voor tuin je hebt Deef1337? Bij mij ligt er geen glas in de tuin
maandag 23 februari 2009 - 16:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon