menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dolomiet

bartos

Tekst aangepast

Bartos

hallo mensen ik ben hier nieuw, met direkt een vraag,

ik heb een nieuwe heel brede oprit naast mijn huis, daar komt volgende week grove dolomiet of parkgoud op. voorraan loopt de oprit uit in een smalle strook aan de voorzijde/straatkant van mijn huis net voor de beukenhaag. om te vermijden dat wagens op dat stukje dolomiet voor mijn huis gaan rijden wil ik beplanting voor mijn haag in die laag dolomiet.
nu zou ik die smalle strook willen beplanten met siergras, een pollenvormende soort.
kan dit?, de laag dolomiet op die plaats zal maximuum 5 cm dik zijn,zelfs dunner en de grond eronder ga ik niet afdekken met antiworteldoek daar dit blijkbaarzoiezo problemen geeft (las ik hier op dit forum).
zondag 30 november 2008 - 00:41
noeka

Noeka

Hallootjes en welkom
Als die dollemiet geen grove korrels zijn en gewoon zandvormig dan gaat die na een tijdje hard worden en kan er geen water meer door en zullen de planten uitdrogen en geen wortels meer verder kunnen vormen , of je kan op de plaats van de plant een kuil maken rondom dat er water genoeg aan de wortels kan .
Bij dollemiet komt geen vuil meer door omdat het hard wordt na een tijdje .Groetjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 30 november 2008 - 09:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon