menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Totale onkruidverdelger

Ga naar meest recente reactie

Lori04

Lori04

Wij hebben zopas een stuk van onze tuim met totale onkruidverdelger gespoten aangezien er geen beginnen aan was (overwoekerd sinds enkele jaren). Nu staat er op de verpakking dat je acht maanden moet wachten om gras te zaaien. Volgens de verkoper in het tuincenter kon het echter geen kwaad om struikjes/hagen te planten op dit stuk grond.

Nu vraag ik me af, wat met bloembollen?? Gaat het product de groei van de bloembollen tegen? Of hebben ze er geen last van aangezien het product normaal een laagje vormt bovenop de grond??
zondag 12 oktober 2008 - 20:12
Pieter

Pieter

Hoi,
het zou erg nuttig zijn mocht je ook de naam en actieve stof van je herbicide kunnen geven. Want het antwoord zal hiervan afhangen.
maandag 13 oktober 2008 - 14:12
Esem

Esem

Ik kan alleen maar antwoorden met:
Blijf met gif uit je tuin er wordt al gif genoeg gebruikt.
zaterdag 18 oktober 2008 - 22:22
Lori04

Lori04

aan esem: in principe ben ik het volledig met je eens maar onze wildernis was volgens mij voor één keer niet anders te bestrijden.... Na deze start-keer nooit meer, beloofd

aan pieter: het product noemt 'kid liquid' van Bayer Garden op basis van oxadiazon, diflufenican en glyfosaat!! Kan je mij dan iets meer vertellen?? Heb je toevallig aan de KULeuven gestudeerd? Je komt me bekend voor!
dinsdag 21 oktober 2008 - 20:17
printemps

Printemps

hallo

je kan ook een test doen en tuinkers zaaien
als dat uitkomt is de grond OK
maar aangezien het slechte weer schraap dan een bovenste deel van de aarde af
zet binnen in een schaal en zaai daar dan in

mvg
an
PS die glysofaat zou niet zo gezond zijn beweerd men
in het grondwater zou die een kankerverwekkende verbinding maken

mvg
an
woensdag 22 oktober 2008 - 10:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon