menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strooier - welke stand

Ga naar meest recente reactie

RogerElise

RogerElise

Ik heb een 2de hands strooier gekocht van Gardena. Ik ben bezig om een nieuw gazon aan te leggen. op welke stand moet de strooier staan voor kunstmest en graszaad?

dinsdag 9 september 2008 - 15:14
JovanDreumel

JovanDreumel

Hier heb ik een pak gazon van de Aldi voor me en daar staat op de verpakking vermeld:
Gardena 410/411/412/415 instelwaarde voor deze mest 4-5.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt? Misschien dat het ook wel op de graszaad verpakking staat en anders moet je dat maar weer navragen. En of het voor alle kunstmestsoorten opgaat dat betwijfel ik, omdat elke kunstmestsoort weer een andere korrelgrootte heeft.
dinsdag 9 september 2008 - 18:51
Harken

Harken

Heb gisteren nog gazon gezaaid met een strooiwagentje waar het zaad of de meststoffen gewoon doorvallen, dus geen model dat het spul rondzwiert. Dat apparaat is instelbaar tussen 1 en 17. Om gazon te zaaien moest het maximaal open, dus op stand 17 en ben er dan nog wel een keer of vijf zes moeten overgaan. Met de hand strooien gaat sneller, als je hier geen ervaring mee hebt kan je als hulpmiddel bv. 50 vierkante meter afspannen met een koord en daarop moet je dan 1,5 kg. zaad uitstrooien(3 kg./are)
donderdag 11 september 2008 - 00:14
Etienne45

Etienne45

Leg een plastic zeil op de grond en test uit, je kunt nadien recupereren.
donderdag 11 september 2008 - 11:07
Rikske_

Rikske_

Heb gisteren nog gazon gezaaid met een strooiwagentje waar het zaad of de meststoffen gewoon doorvallen, dus geen model dat het spul rondzwiert. Dat apparaat is instelbaar tussen 1 en 17. Om gazon te zaaien moest het maximaal open, dus op stand 17 en ben er dan nog wel een keer of vijf zes moeten overgaan. Met de hand strooien gaat sneller, als je hier geen ervaring mee hebt kan je als hulpmiddel bv. 50 vierkante meter afspannen met een koord en daarop moet je dan 1,5 kg. zaad uitstrooien(3 kg./are)


Ik volg, heb ook zo eentje in de kelder en komt er niet meer uit
En als het een beetje nat is steekt alles vast vanonder aan de wieltjes die de vetten verdelen.
Ik doe het nu ook terug met de hand, zal waarschijnlijk wel teveel smijten maar dat nemen we er dan bij
vrijdag 12 september 2008 - 15:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon