menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groene aanslag

Ga naar meest recente reactie

ToosTuin

ToosTuin

Hallo,
Ik ben een kleine hovenier en wil uitsluitend ecologisch werken.

Maar ja, dan valt het niet mee om ook overal een ecologische oplossing voor te vinden.
Ik gebruik al een aantal jaren de hogedrukspuit om de tegels weer schoon te spuiten.
Het lijkt wel of er nieuwe of andere algen in de plaats van de oude soort zijn gekomen, want zelfs met de hogedrukspuit krijg ik de tegels niet meer helemaal schoon. Er blijft toch een groen waas op zitten.

Ik heb de aardappelen al opstaan om uit te proberen hoe dat werkt en of ik dat dan zover kan verdunnen dat ik dat ook werkelijk kan gebruiken voor een tegelplaats van z'n 200 m2.

Verder kwam ik zoekend op het internet biomos tegen.
De fabrikant zelf noemt het milieuvriendelijk, maar is 't dat ook?
Heeft één van jullie daar verstand van?

Op een andere site vind ik dat schoonspuiten met azijn ook kan,
maar of dat nou zo fijn is voor het bodemleven?

Graag jullie reacties.
Groet Toos
van Toos Tuin
Amsterdam
zaterdag 6 september 2008 - 10:40
monique251

Monique251

Hallo Toos en welkom op dit forum
Heb je al eens Groene aanslagreiniger van Ecostyle geprobeerd? Heb er zelf goede ervaringen mee; je spuit het met de rugspuit op de tegels (of houten tuinbanken en dergelijke, werkt ook) en eigenlijk hoef je er daarna niets meer aan te doen. Het is op basis van vetzuren die de algen losweken. Na een forse regenbui spoelt het vanzelf weg en als je dat te lang duurt kun je altijd nog met de waterslang erover.
Groet, Monique
zaterdag 6 september 2008 - 19:23
ToosTuin

ToosTuin

Dankjewel Monique voor dat idee,
Ik was de ecostyle weer even vergeten.

Alleen heb ik op een goed moment gehoord dat ze toch wel een klein beetje sjoemelen met hun ecologische principes. Maar weet er het fijne niet van.
groet Toos
maandag 8 september 2008 - 09:35
monique251

Monique251

Hoi Toos,
Of ze sjoemelen, dat weet ik niet. Ik neem aan dat ze toch onder een of andere controle staan voor wat betreft het ecologische karakter van hun producten.
Groet, Monique
maandag 8 september 2008 - 09:37
ToosTuin

ToosTuin

Goeiemorgen Monique, e.a.
Ik zal de ecostyle zelf es een mailtje sturen en uitleg over het "tegen de groene aanslag spul" vragen.
Als ik antwoord krijg zal ik het hier doorgeven.
Groet Toos
dinsdag 23 september 2008 - 08:12
monique251

Monique251

Hoi Toos,

Ik ben benieuwd.
Groet, Monique
dinsdag 23 september 2008 - 08:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon