menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bruin gele plekken in het gras

Ga naar meest recente reactie

andriesss

Tekst aangepast

Andriesss

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden het gras gedurende 4 weken niet kunnen maaien, vanwege een vakantie in het buitenland. Het gras was zéér lang toen ik terugkwam (ik schat een 35 a 40cm). Sinds ik het gras gemaaid heb, zitten er allemaal bruin gele plekken in het gras:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Die bruine plekken zitten daar nu al meer dan een maand? Wat kan ik doen om dit weer mooi groen te krijgen? Of moet ik gewoon meer geduld hebben?

vrijdag 22 augustus 2008 - 12:13
printemps

Printemps

hallo

welkom op dit forum

heb zelf geen gazon
maar volgens mij is het gras afgestorven
en ik denk dat je best terug inzaaid met hetzelfde mengsel

mvg
an
vrijdag 22 augustus 2008 - 17:34
JovanDreumel

Tekst aangepast

JovanDreumel

Heb je na het maaien niet meer bemest? Zo nee, dan kun je een bemesting geven met kalkammonsalpeter. Dit doen op een droog gazon, liefst vlak voor een regenbui. Ik denk dat na het maaien het gazon verbrand is door de zon, maar daarme hoeven de wortels nog niet dood te zijn.
vrijdag 22 augustus 2008 - 19:12
andriesss

Andriesss

Printemps: Wat betreft het bijzaaien van het gras: indien ik dit doe en de andere delen van het gras moet maaien, ga ik de zaadjes dan niet kapotmaaien? Wat de keuze van het mengels betreft: ik heb geen idee welk mengels dit is ... het zijn grasmatten die ze in het voorjaar zijn komen leggen.

JovanDreumel: Ik heb nu op de droge plekken opnieuw bemest. Zou dit snel resultaat moeten leveren?

Alvast bedankt!
zaterdag 23 augustus 2008 - 10:17
JovanDreumel

JovanDreumel

Waarom alleen de droge plekken? De rest zou ook best wat kunnen gebruiken. het heeft een beetje stikstofgebrek. Dat is te zien aan de gele/lichtgroene kleur.
zaterdag 23 augustus 2008 - 11:58
andriesss

Andriesss

Ik heb juist "herstelgras" gekocht. Heb de grond geverticuleerd, bijgezaaid met het "herstelgras", daarna een lichte laag grond erover, aangedrukt en besproeid. Ik hoop dat het nu in orde komt.
zaterdag 23 augustus 2008 - 13:15
printemps

Printemps

hallo

denk dat je beter het ganze gazon wat bestrooit met herstelgazon
anders ga je plekken kunnen hebben omdat het altijd een beetje een andere mengeling is
en met wat mest zal het wel in orde komen

mvg
an
zaterdag 23 augustus 2008 - 13:46
deHaan

DeHaan

Heb je na het maaien niet meer bemest? Zo nee, dan kun je een bemesting geven met kalkammonsalpeter. Dit doen op een droog gazon, liefst vlak voor een regenbui. Ik denk dat na het maaien het gazon verbrand is door de zon, maar daarme hoeven de wortels nog niet dood te zijn.


Ik ben het hier mee eens.
zondag 24 augustus 2008 - 00:42
corrielat

Corrielat

Ik had hetzelfde probleem,

blijkbaar was mijn gras zo hoog dat mijn maaimachine het zware werk niet aankon en het gras eruit trok inplaats van sneed.............nu na een paar weken komt het weer mooi te voorschijn, zonder enige toevoeging,
zou dit ook jou probleem geweest kunnen zijn?
zondag 31 augustus 2008 - 00:40
Esem

Esem

Volgens mij mist jou gazon twee zo nodige ingrediënten ,water en voeding.
Volgens mij is het gazon aan het uitdrogen.
Is het nieuwe gazon van dit jaar?
Ik zou alvast nog even wachten tot het eens flink heeft geregend,dan ga je na enkele weken wel merken of het aan de droogte lag zo niet kan je nog altijd wel bij zaaien met speciaal daarvoor bestaand inzaaigazonzaad.
Deze kiemt al na 14 dagen als ofwel ,door regen of door het zelf vochtig houden van je gazonzaad,door middel van sproeien,maar het zaad mag eens het gekiemd is niet meer uitdrogen.

maandag 1 september 2008 - 01:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon