menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Keuze bodembedekker

Ga naar meest recente reactie

dekegel

Dekegel

Beste leden,

Heeft er iemand suggeties bij de keuze van een bodembedekker? Echter moet die wel aan een aantal zaken voldoen en dit maakt voor mij de keuze net zo moeilijk.

Moet op een helling worden geplant welke voorzien is van een folie welke het ondkuid moet tegenhouden.
Langs de ene kant hebben we klimop geplaatst en deze doet het heel goed gezien deze uitgroeit vanuit de moederplant.
Maar op de andere helling voor het huis wil ik liefst iets met een kleurtje alleen vrees ik dat deze uitlopen via de aarde en gezien ik met een folie zit niet gaat lukken.

Heeft er iemand suggesties welke bodembedekkers geschikt zijn voor op folie te plaatsten, dus uitlopen niet mogelijk is. Standplaats is zon, half schaduw...
Oppervlakte is vrij groot dus zou opteren voor meerdere perkjes aan te leggen...

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
maandag 2 juni 2008 - 16:54
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Vinca minor zou je kunnen gebruiken dit bloeit ook met blauw of paarse bloemmetjes.
Als je dit kiest dan zou ik opteren om de plantjes bij een hobbykweker te kopen want normaal betaal zo ongeveer 2 euro per plant in een tuincentrum maar bij de meeste hobbykwekers komt het rond 60 a 70cent...

greetz Damy
maandag 2 juni 2008 - 17:38
dekegel

Dekegel

Vinca minor zou je kunnen gebruiken dit bloeit ook met blauw of paarse bloemmetjes.
Als je dit kiest dan zou ik opteren om de plantjes bij een hobbykweker te kopen want normaal betaal zo ongeveer 2 euro per plant in een tuincentrum maar bij de meeste hobbykwekers komt het rond 60 a 70cent...

greetz Damy


Bedankt Damy,

Is het niet zo dat deze bodembedekker uitloopt in vaste grond?
Mijn bedoeling is om deze in onkruidfolie te gaan plaatsten, dus de plantjes zouden moeten groeien vanuit één en hetzelfde moederplantje zonder zich te kunnen verderstruiken in de grond..., zoals klimop dit ook doet.

Groeten Karel
dinsdag 3 juni 2008 - 09:06
Eniavaswen

Eniavaswen

Hallo,

Ik heb dit plantje ook gehad en het is waar dat het uitlopers maakt in de vaste grond, maar de takjes kruipen ook vanzelf wel heel goed verder.
Er zijn ook heel wat klimplanten die je net zo goed gewoon over de grond kan laten kruipen. vb Lonicera Japonica cultivars
dinsdag 3 juni 2008 - 10:13
borg

Borg

Hoi,

Ik als beginnend tuinierster heb bij mij hedera geplaatst en daar tussendoor passieflora.
Door de hedera is de passieflora in de winter beter bestand tegen vorst.
Ik had 2 jaar terug ook dit dilemma en heb het gewoon uitgevoerd. Tot nu toe gaat het goed.

Groet Karin
woensdag 4 juni 2008 - 11:29
Wes80

Wes80

Ik ook een helling met worteldoek. Ik heb er enkele kruipende jeneverbessen op gezet en daartussen enkele vlakken van heide (winterheide en struikheide).

Dit omdat de helling ook in de zon ligt en omdat door zo'n helling met worteldoek toch minder water doorsijpelt dan normaal.

Die jeneverbessen heb je in verschillende kleuren: blauw, grijs, groen of geel. De winter heide geeft kleur in de winter (van wit tot fel-roos) en de struikheide einde zomer.

Groetjes
Wes
woensdag 4 juni 2008 - 20:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon