menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ruw stadstuintje

Wouter

Wouter

Hallo,

Ik heb een klein stadstuintje +- 4m x 4m

Nu wil ik hier graag hier graag wat planten inzetten (ipv gras nu). Maar ik wil dat het een ruw/wild tuintje wordt.

Iemand tips voor planten of andere ideëen?

Bedankt
dinsdag 15 augustus 2006 - 18:59
sugar

Sugar

Ik laat het laatste deel van mijn klein stadstuintje (http://forum.tuinadvies.be/18_699_Mijn_tuin_is....htm) verwilderen. Op de foto is daar nog niet zoveel van te zien (alles was toen net een week geplant), ondertussen zijn alle planten al sterk ingegroeid. Ik heb in dit hoekje alleen maar planten gezet die véél insecten lokken

Wat ik zou doen: in jouw tuin
- zet in het centrum van de tuin een klein zithoekje, maakt dit vierkant, maar dan 45° gedraaid tov de muren; zorg evt voor een verharding, maar ook boomschors doet zijn werk
- zorg voor een klimmer tegen de stadsmuren, best een groenblijvende plant, anders heb je in de winter een héél dor uitzicht
- Ik zou alvast een klimroos in je tuin planten, een hooggroeiende grassoort (Miscanthus floridulus, maar wel mooi in een container planten, anders overwoekert hij je tuin)
- In zo'n kleine tuin zou ik op kleur werken : alle bloemen in de zelfde kleur (bvb wit)

sugar
dinsdag 15 augustus 2006 - 20:15
Annemie

Annemie

Mooi voor een stadstuintje vind ik de vlinderstruik (Buddleja). Die heeft een redelijk lange bloeiperiode als je regematig de uitgebloeide bloeiaren afknipt. Hij is ook in toom te houden, je mag hem jaarlijks goed insnoeien. En zoals de naam het zegt trekt hij heel wat vlinders aan.

Annemie
dinsdag 15 augustus 2006 - 21:06
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

beste wauter ik zou voor u tuintje als het toch wit de overheersende kleur is de viburnum carlesii kunt ge perfect op breedte en op hoogte houden en is altyd groen en een witte bloem dat 12 maanden op 12 maanden in het groen staat en voor de laagste zou ik kiezen voor de witte sedumzelfs een bodem bedekertje pachisandra of het gele vrouwen mantel er zyn veel mogelykheden , he Sugar maar het wit is een mooie kleur voor een kleine tuin groetjes
zondag 24 september 2006 - 00:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon