menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Donkergroene plekken in gazon

Ga naar meest recente reactie

tommy23

Tommy23

Weet iemand toevallig wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen?
Het is het volgende,
in mijn gazon komen donkergroene stukken in voor, het grootste deel van mijn gazon is gewoon groen van kleur nu sinds paar weken begon ik op bepaalde plaatsen heel donkergroene plekken in het gras te krijgen, deze stukken gras zijn ook breder van blad en groeien sneller dan het gewone gras. Het ontsiert wel de tuin, twee weken geleden maaide ik het gras en was er nog niets aan de hand de week nadien maaide ik terug en plots had ik de plekken. Nu, er zit wel een beetje klaver tussen maar dat kan geen kwaad denk ik. Het enigste wat ik de weken daarvoor gedaan heb is het gazon bestrooit met kalk en gewoon om de twee dagen water gegeven.
Kan hier iemand mij bij helpen?

mvg tommy
maandag 12 mei 2008 - 22:13
Rikske_

Rikske_

Weet iemand toevallig wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen?
Het is het volgende,
in mijn gazon komen donkergroene stukken in voor, het grootste deel van mijn gazon is gewoon groen van kleur nu sinds paar weken begon ik op bepaalde plaatsen heel donkergroene plekken in het gras te krijgen, deze stukken gras zijn ook breder van blad en groeien sneller dan het gewone gras. Het ontsiert wel de tuin, twee weken geleden maaide ik het gras en was er nog niets aan de hand de week nadien maaide ik terug en plots had ik de plekken. Nu, er zit wel een beetje klaver tussen maar dat kan geen kwaad denk ik. Het enigste wat ik de weken daarvoor gedaan heb is het gazon bestrooit met kalk en gewoon om de twee dagen water gegeven.
Kan hier iemand mij bij helpen?

mvg tommy


Heb je huisdieren? Ik heb dit ook voor en het zou komen door de honden.
(Hebben ze mij verteld) Weet niet of het zo is?
Ik maai toch elke week dus zo een probleem is het niet
dinsdag 13 mei 2008 - 11:42
rombaft

Rombaft

ik denk dat dit te zien heeft met water, dit zijn waarschijnlijk nattere plekken in de grond (minder/beter doorlatend/...)

dinsdag 13 mei 2008 - 15:00
tommy23

Tommy23

Ah dat water zou wel kunnen. ik had laats de gazon bekalkt maar na enkele weken zag je nog restanten van de kalkkorrels ik heb dan mijn tuinslang genomen en deze plaatsen heel goed nat gemaakt zodat je eigenlijk die witte korrels niet meer zag liggen. dit zou wel kunnen natuurlijk naatere plekken. zou ik er iets aan kunnen doen?
dinsdag 13 mei 2008 - 16:36
Rikske_

Rikske_

Kzou graag weten wat die plekken nu zijn?
Ik geef geen water aan mijn gras en heb die plekken ook?
Mijn tuin heeft 20 cm verschil in helling en op het hoogste stuk heb ik ook van die plekken?
Zou het dan nog water zijn?
Groetjes
Eric
dinsdag 13 mei 2008 - 17:33
rombaft

Rombaft

ja, maar zelfs al sproei je niet, niemand zijn grond is perfect homogeen mengsel waardoor er plaatsen zijn waar de aarde wat meer water ophoudt of doorlaat in het gazon, daar kun je weinig aan doen
dinsdag 13 mei 2008 - 21:25
sylvain

Sylvain

Hallo vrienden zou het niet kunnen zijn van het bemesten van jullie gazon water mijn gedacht kan het niet maar denk eens als er iemand het al gezien heeft met de oude karretjes de donker groene strepen die ge dan krijgt als je in strepen rond vaart ik heb al een paar zebra,s gezien door dat groetjes en dag
vrijdag 16 mei 2008 - 21:31
printemps

Printemps

hallo Sylvain

zou je aub wat meer komma's enzo kunnen gebruiken
en eens een andere regel beginnen
het is zo onleesbaar
echt moeilijk om uwe tekst te ontcijferen
sorry hoor
alvast bedankt

mvg
an

zaterdag 17 mei 2008 - 15:29
sylvain

Sylvain

Spytig , An ik ben ik maar onder de vacantie naar school geweest.
Maar zo als ik kan zien zijn er zo noch op het forum of niet.
Die geen punten en hoofd letters kennen .
Groetjes en dag
zaterdag 17 mei 2008 - 21:01
Rita1960

Rita1960

Spytig , An ik ben ik maar onder de vacantie naar school geweest.
Maar zo als ik kan zien zijn er zo noch op het forum of niet.
Die geen punten en hoofd letters kennen .
Groetjes en dag


Hallo Sylvian,

je hebt gelijk 'k zie er ook meerdere die geen punten enz. kennen...
Ga gewoon door

groetjes,

Rita
zondag 18 mei 2008 - 19:52
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Dank u Rita en dit was de eerste die mijn tekst niet kon lezen jammer An na 1300 berichten.
Maar ik zal er in de volgende berichten op letten en er meer tijd voor maken.
groetjes en dag dag Rita


[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 18 mei 2008 - 22:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon