menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aankopen van geschikte hakselaar

Deon

Deon

Beste vrienden,
ik ben al een paar dagen op zoek naar de geschikte hakselaar,doch hoe langer ik zoek,hoe meer twijfels ik heb.We hebben een relatief grote tuin.Mijn grootste probleem is dat ik per seizoen een grote hoeveelheid afval te verwerken krijg van onze leylandiconiferenhaag (groeit gemiddeld 90 cm per jaar) + afval van vlinderstruiken.De bedoeling van de nieuwe hakselaar is dat ALLE tuinafval hiermede kan verwerkt worden + gecomposteerd (ook lavendel,klimop e.d.).Ik besef dat ik wat euro's dien te spenderen ,maar 2000 euro vind ik wel veel. Op het internet wordt een LG 13 PK aangeboden ( van LG motors)met langs één kant een invoer voor tuinafval met max.10mm doorsnede ( wordt verwerkt met systeem van klepels).Langs de andere kant heb je een invoer voor takken met een doorsnede van 10 cm.De prijs is 799 euro + verzending ongeveer 900 euro (om af te ronden). Kan iemand van jullie me wat raad geven of deze aankoop gerechtvaardigd is of hebben jullie een alternatief voor mijn hakselprobleem.
Ik waardeer jullie hulp/raad enorm.
Groeten Deon.
zondag 20 april 2008 - 07:57
Esem

Esem

Welkom Deon,
op het zeer leerrijke en gezellig forum van tuinadvies.
Ik ga je een privé mailtje sturen omdat er geen reclame mag gemaakt worden.

Maar ik heb me ook een semi profecionele hakselaar aangekocht en ben er zeer tevreden over.
Prijs lag rond de 1300 €
Er bestaan lichtere en ook nog zwardere uitvoeringen van deze hakselaar.

Zelfs blad kan verhakselt worden als je onderaan een ander stuk insteekt(opsioneel ,is bij te kopen)
anders stropt het te makkelijk door de compactheid van de bladeren.

Hakselen doet hij tot 8,5 cm.wat al heel wat is voor het gebruik van materiaal uit eigen tuin.
Met maar een invoer maar wel een brede opening wat makkelijk is.
Werkt als het principe van een hakbijl.

Gr Eddy,
maandag 21 april 2008 - 17:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon