menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onbekend onkruid in herzaaid gazon

Ga naar meest recente reactie

supermiaauw

Supermiaauw

Kan iemand me vertellen welk onkruid dit is?
Is van het kruiperige type. Ik heb hier nooit last van gehad maar sinds het herzaaien van mijn gazon krioelt het ervan.
Hoe kwijt te raken. Alvast bedankt, Wim
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 16 april 2008 - 17:51
Eadwine

Eadwine

Ik ben vergeten hoe het noemt, maar dit zou je toch beter zo vlug mogelijk verwijderen of anders zal het uw gras onderdrukken.
Dit staat ook in mijn borders maar het komt altijd maar terug.
Als je er niets aan doet zullen de blaadjes groter worden en vlugger verderkruipen.
Normaal gezien kan je het gemakkelijk uitrekken. maar als je een klein beetje overslaat dan groeit het vliegensvlug terug.

Hoe het volledig te verwijderen en hoe het noemt zal iemand anders wel weten hier op het forum hé

grtn, Edwin.
woensdag 16 april 2008 - 20:41
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Is het niet zo dat als je je gras enkele keren hebt afgereden dit vanzelf kapot gaat ?
Ik geloof niet dat dit je gras gaat onderdrukken...

greetz Damy
woensdag 16 april 2008 - 21:11
corrielat

Corrielat

Ik weet niet of hij van maaien kapot gaat,
hier groeit hij welig door,
net als alle andere kruipende plantjes, maar ja, mijn gazon hoeft geen biljardlaken te zijn,
ik heb gehoord dat je er wel tegen kuht spuiten, alleen......
ik wil geen vergif in mijn tuin, dat gaat ten koste van insecten en vlinders die op mijn gazon aan de bloemetjes komen sabbelen.
woensdag 16 april 2008 - 22:55
annis

Annis

Dit is ereprijs een Veronica soort.
zondag 20 april 2008 - 11:46
Annemie

Annemie

Dit is inderdaad ereprijs. Het gaat niet weg met te maaien. Met de hand verwijderen is de oplossing.
maandag 21 april 2008 - 18:01
Esem

Esem

Er bestaat een produkt dat alleen grootblaadig onkruid dood zonder dat je gazon er onder lijd.
Gr Eddy,
maandag 21 april 2008 - 19:09
tonnaer

Tonnaer

Ereprijs kun je het beste via chemische bestrijding weghalen, het groeit steeds verder door indien je er niks tegen doet, Maaien helpt niet.

Gr Ton
vrijdag 18 juli 2008 - 17:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon