menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg tuinterras

Quercus

Quercus

Heykes iedereen,

Nu met de eerste lente zon te hebben gezien , had ik graag mijn terras willen aanleggen. Ik heb al wat sites en info vergaard, maar ik vermoed dat er nog belangrijke zaken zijn die ik nog niet gezien heb. We moeten ook hier en daar nog naar wat aanemers gaan kijken wat onze mogelijkheden zijn.

De oppervlakte zou ongeveer als volgt zijn: lengte 7 m en de breedte 3m tot 3,5m. Het terras zou aansluiten op de achterkant van onze woning.

Het moeilijkste vind ik het ontwerp opzich. Ik had graag een natuursteen genomen (Belgische blauwsteen of de goedkopere 'Chinese' blauwsteen).
Ik zoek een tegel die niet te veel onderhoud vergt en die ook vrij goed bestand is tegen vetplekken (barbecue) e.d.

De uiterste buitenafwerking mag gebeuren met een boordsteen en hier en daar zouden er wat grondspots geplaatst mogen worden.

Nu ik had graag van jullie allerhande tips, websites, weetjes e.d. ontvangen. Eventueel aannemers waar jullie al goede ervaringen mee hebben gehad. Eventuele ontwerpers mogen hier ook altijd het beste van hun zelf geven

Greetzz
zondag 6 april 2008 - 22:10
Quercus

Quercus

Niemand die me hierbij wat raad kan geven??

Greetzz
zondag 13 april 2008 - 21:49
Sandy

Sandy

hi quercus,
we zitten met hetzelfde probleem, die natuursteen is vrij duur en voor een terras van 44m² is dat al gauw een hele som. Maar wij dachten wel van een natuursteenvijver ertegenaan te maken, zo'n bak van ongeveer een halve meter hoog, waarin dan vanuit een oude waterpomp water in loopt. Ik hoop dat dat allemaal wat gaat meevallen om te maken en hopelijk is dat echt wel sterk genoeg. En rond de waterpomp, klimop en clematis of zo ... moeten nog zien, terras is voor nu, er rond is voorhet najaar.
maandag 14 april 2008 - 21:06
tuinenfre

Tuinenfre

Hallo Querqus,


probeer met de vorm van u terras te spelen. een verschillende legvorm gebruiken, ee, ander soort materiaal gebruiken, plantvakken inwerken.
Er kan zo veel. Als u overweegt om een degelijk terras te leggen (belg. blauw), nog niet gedacht aan kleiklinkers ?

Dit kan en mag je NIET vergelijken met gewone beton klinkers. klei is VEEL sterker, kleurvaster, natuurlijker, speelser, ook zeer gemakkelijk in onderhoud, en toch ook belangrijk; er kunnen der loop der jaren geen voegen loskomen die zo enige tijd later u terras losmaakt. u kan zeer mooie combinaties doen.

weet ook dat een klinker VEEL goedkoper is om te plaatsen dan tegels en bevloering, u spaart veel centen uit.


overweeg dit zou ik u zeggen.

succes

Frederik
woensdag 23 april 2008 - 19:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon