menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Trap in tuin groen aankleden

Ga naar meest recente reactie

lina

Lina

Hallo hier ben ik nog es!

Alles staat weer mooi in kleur en alles groeit en bloeit! Behalve die ene lelijke trap naast het huis aan de noordkant van ons huis. Onze tuin loopt af naar beneden, aan de ene kant hebben we een weg aangelegd, aan de andere kant hadden we het idee om dit stukje tuin trapsgwijs naar beneden te leiden. Het ligt aan de noordkant (nauwelijk zon dus)en als het waait , dan voel je je het daar het hardst.

De tredes zijn anderhalve meter breed en ruim een meter diep. Komt erbij dat mijn gebuur aan die kant absoluut geen feeling heeft me de natuur en ik zowaar naast een stort woon. Ik wil dit dus zo vlug mogelijk in orde zetten....

Ik had gedacht aan een haag van coniferen aan de ene kant (om niet op mijn gebuur zijn idee van tuinonderhoud te kijken) en aan de andere kant struiken met bloemen. En in het middenpad , tja dat weet ik nu niet: gras? maar das moeilijk om daar te maaien en glad als het nat ligt?, of misschien kiezels?

Allee, alvast bedankt
groetjes uit het warmer wordende Kreta
Lina
donderdag 27 maart 2008 - 12:31
LauraK

LauraK

Hallo Lina,

Geluksvogel die op Kreta woont! Is het misschien mogelijk een foto te plaatsen van het stuk(je) dat
je wil beplanten? Ikzelf vind het altijd makkelijker iets te bedenken als ik iets zie, maar ik ben dan ook
nogal visueel ingesteld. Ik ben trouwens sowieso wel benieuwd naar foto's van de plek waar
jij woont...

Is gras werkelijk een optie met die zomerse warmte en droogte op Kreta? De kans zit erin dat het vaak
en langdurig sproeien wordt, zeker als er hoogteverschil is.

Een haag van coniferen is mogelijk, maar je zou natuurlijk ook voor oleanders kunnen kiezen; ook
groenblijvend, met het voordeel van bloemen.

Groeten van Laura.
donderdag 27 maart 2008 - 12:40
lina

Lina

Hi Laura,

Ik ben nu aan het werken maar als ik straks thuiskom, dan maak ik een paar foto's. Wet jij misschien nog welk programma ik moest downloaden of gebruiken om foto's op dit forum te plaatsen?

Wij hebben voor ons huis een heel groot groen gazon . we sproeien met niet drinkbaar water in de zomer 2x15 min (moeten we wel want dan is het hier 40 in de schaduw), in de winter 1 maar per week. Het voordeel is dat we op Kreta veel vochtigheid in de lucht hangt en die helpt mijn tuin heel goed.

Dat ik van die olenader vind ik een heel goed idee, alvst.
Groetjes
Lina
donderdag 27 maart 2008 - 12:48
an

An

wat een bofkont ben je lekker op kreta wonen ,ben er nog nooit geweest maar ik kan me iets voorstellen er bij

je kan als haag ook hibiscussen gebruiken,vol op bloem is groen,maar helaas niet groen blijvend,
en je moet hem wel in vorm snoeien anders wordt hij te breed.
die doen het daar ook goed

en je hebt fleur in je tuin(haag)
en dan een kiezelpad maar als je op blote voeten loopt daas niet zo fijn,slippers is dan de optie

ik zou zelf voor de stenen houden of kiezelsteentjes en dan potten neer zetten voor de gezellig heid
(aankleding)
donderdag 27 maart 2008 - 13:01
LauraK

LauraK

Hallo Lina,

Voor het plaatsen van foto's hoef je geen programma te downloaden; als jij je foto's gewoon op de
pc hebt staan, verklein je die tot een bruikbaar formaat (ik breng ze zelf meestal terug tot zo'n 20%)
en die kan je uploaden via "Afbeelding": dat staat links onderaan naast het bericht dat je typt.
Je wordt dan automatisch naar de betreffende site geleid. Let er wel op dat je één van de onderste
linken kiest, anders is het formaat van je foto niet groter dan een postzegel.

Ik ben nu al benieuwd naar je foto's!

Groeten van Laura.
donderdag 27 maart 2008 - 13:02
Lino

Tekst aangepast

Lino

Oh, jij woont op Kreta?!

Dan zou ik zeker een "Mimosa" in mijn tuin willen. Ruikt zo heerlijk en heeft zo grappig gele bolletjes als bloei.
Heeft wat steun nodig, dus bij een trap of een muur moet dat wel kunnen. Eventueel tussen de coniferen om het wat op te vrolijken?
lino
donderdag 27 maart 2008 - 14:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon