menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beplantingafscheiding

Ga naar meest recente reactie

Betsenaar

Betsenaar

Beste,

aangezien ik nogal een groot gazon heb, heb ik dit vorig jaar gesplitst in twee delen door een 8-tal bollindes te plaatsen. Immers is de ruimte tussen de bollindes véél te groot en staat er niets tussen. Zoals U op de foto kan zien is het eigenlijk een gewone strook aarde waarin dat de bomen staan.
Is er iets dat ik ertussen zou kunnen planten om het geheel wat voller te maken. Ik denk aan liguster op dezelfde lijn als de bomen maar dan tussenin, of een soort beplanting hoog of laag.
Is er iemand die een suggestie zou kunnen doen of een voorstel want zelf ben ik er niet zo mee begaan.
Alvast bedankt

Grtjs

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 26 maart 2008 - 17:27
LauraK

LauraK

Hallo Betsenaar,

Er is een heleboel mogelijk qua beplanting, maar het is de vraag of jij een strakke beplanting wil die
bij de bomen en de heg past, of juist iets 'lossers' wil. Liguster is goed mogelijk (b.v. in bolvorm),
buxusbollen, euonymus, of wat meer 'wilde' vormen als b.v. hortensias. In de plantengids van het forum
( http://www.tuinadvies.be/plantengids.php ) kan je zelf ook eens rondneuzen en selecteren
op eigenschappen die de planten moeten hebben.

Groeten van Laura.
woensdag 26 maart 2008 - 19:32
hildavw

Hildavw

Je kan er binnenkort eenjarigen in planten en in het najaar misschien zorgen voor bolgewassen voor volgend jaar.

groetjes

Hilda
woensdag 26 maart 2008 - 19:37
Plantadvies

Plantadvies

Je kunt de haag door voeren die er al staat, maar dan lager. Verder kun je eens kijken wat heb je nog meer als haag of beplanting in de tuin staan. Herhaling geeft rust en eenheid in een tuin.

Plantadvies
woensdag 26 maart 2008 - 20:10
annis

Annis

Op de foto is te zien dat het stuk grond nogal nat is. Is dit maar van tijdelijke aard of constant. Als het vrij vochtig blijft ook hier weer de beplanting aanpassen of zorgen voor een goede drainage.
woensdag 26 maart 2008 - 21:31
Matabish

Matabish

ik zie dat je daar een vogelvoederplaatsje staan hebt, je kan misschien ook aan een vogelvriendelijke haag denken?? Is minder strak, maar kan ook zeer mooi zijn!
Dan moet je meer in de richting van "vierseizoenen-haag" denken.

groetjes,

Matabish.
donderdag 27 maart 2008 - 00:44
Lino

Lino

Ik denk aan hosta of hydrangea serrata
donderdag 27 maart 2008 - 09:10
iecee

Iecee

ik vind het wel mooi zo strak maar zou er kiezel of dolomiet opdoen
laagje worteldoek en een begrenzer om het op z'n plaats te houden.
wat zijn bollindes nog nooit van gehoord en ik denk niet dat het erg id dat ze ver van elkaar staan want lindes zijn snelgroeiers
donderdag 3 april 2008 - 23:12
Spuddy

Spuddy

Siergras zou niet misstaan tussen die lindes. Ik deenk dan in de eerste plaats aan lampenpoetsergras (Pennisetum) of iets dergelijks.
http://images.google.be/images?hl=nl&resnum=0&q=pennisetum&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
zaterdag 5 april 2008 - 12:37
iecee

Iecee

Dat lijkt me ook wel mooi strak.
zaterdag 5 april 2008 - 12:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon