menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Planttafel

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Heeft er al iemand zelf een planttafel gemaakt ?
Wegens mijn rugproblemen wordt het nogal moeilijk om te werken aan een gewone tuintafel.
Daarom had ik gedacht zelf, of beter gezegd mijn man, een hoge tafel te maken, met onderaan plaats om potten te zetten.
Wie heeft daarvan eventueel een plan of, als je een gekochte tuintafel hebt, wie kan dan daarvan een foto plaatsen, liefst met een kleine beschrijving.
Wie kent eventueel een interessant adres om dit te kopen ? en de kostprijs.

'k Weet het, 't zijn veel vragen, maar 't is daar ook iets waarvan ik nog lang geniet moet hebben (hopelijk).

alvast bedankt

Hilda
donderdag 7 februari 2008 - 19:26
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Hallo
Kan je hier misschien ideën uit halen?
Als je man een handige harry is dan zou ik je toch aanraden om zelf iets in elkaar te timmeren
want deze tafel stond onder de prijs van, verschiet niet...600 euro.

[afbeelding verwijderd niet-https]

greetz (en veel suc6) Damy
donderdag 7 februari 2008 - 20:13
yeline

Yeline

Hallo Hilda,

Ik ben ook een rugpatient. Mijn man heeft voor mij een simpele en goedkope tuin(werk)tafel gemaakt.De tafel staat wel constant buiten. Is namelijk gemaakt van snelbouwstenen(op mijn hoogte) en daarop liggen 2 betonplaten.Staat aan de zijkant van de garage waar al mijn potten liggen.

grtjs Yeline
donderdag 7 februari 2008 - 20:53
Spuddy

Spuddy

Ik heb een 8tal jaar geleden zelf een werktafel gemaakt en ik moet zeggen dat ze verdacht veel lijkt op die foto van die 600euro tafel hierboven. Alleen heb ik er nog geen 50 euro ingestoken. En na 8 jaar weer en wind te hebben getrotseerd staat ie der nog steeds. Benodigdheden waren wat paaltjes in vurenhout en 2 multiplex platen. En een goeie vernis natuurlijk anders gaat die multiplex niet lang mee.
donderdag 7 februari 2008 - 21:14
hildavw

Hildavw

Bedankt voor de reeds binnengekomen tips.
Ik had er wel niet bijgezegd dat die tafel altijd in het zicht zal staan, dus betonblokken zal hier dus niet kunnen, al is dat natuurlijk wel een goed idee.

Ondertussen zullen we verder uitkijken en misschien komen er nog wel tips.
Wellicht kunnen we op de tuinbeurs ook ideeën opdoen.

groetjes

Hilda
donderdag 7 februari 2008 - 22:06
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Hallo Hilda,

Hier in Nederland krijgen we veel folders van bouwmarkten e.d., en het is me al eerder opgevallen
dat daar in het voorjaar vaak aanbiedingen voor (eenvoudige) planttafels in staan. Die bestaan meestal
uit een werkblad, met daaronder planken voor potten, aarde e.d. Soms is het werkblad zelfs voorzien van een
aluminium toplaag of iets dergelijks. De prijzen liggen zo rond de 25 à 30 euro; een stuk
lager dus dan wat ze er in het tuincentrum voor vragen. En als je ze goed lakt of beitst, gaan ze zeker
lange tijd mee.

Groeten van Laura.
vrijdag 8 februari 2008 - 08:41
JovanDreumel

JovanDreumel

Bovenstaande klopt. Ik heb zoeen gekocht van geimpregneerd hout en er bovenop een plaat aluminum (afval) opgemaakt. Dat kan ook zink zijn natuurlijk. Die kan ik nu gerust buiten staan en is van boven moo glad, dat gemakkelijk is bij oppotten.
vrijdag 8 februari 2008 - 09:24
Sarah

Sarah

Het maakt allemaal niet zoveel uit hoe je het maakt. Dat is naar je eigen wensen.
Het belangrijkste in jou geval is (en met jou velen) dat de tafel hoog genoeg is.
De standaard tafels die je koopt zijn meestal te laag en als je hem zelf maakt kun hem naar eigen hoogte maken. Ik heb dat zelf ook gedaan (laten maken dan door mijn man )
Ik kan hem jammer genoeg niet tonen want ik kan geen foto maken om dat ik mijn camera ben verloren.
Veel suc6 ermee.

groetjes Sarah
vrijdag 8 februari 2008 - 11:53
hildavw

Hildavw

Gevonden bij Brico:

Tafel om te verpotten in hout

Kenmerken
Afm. : H.90cm x L.95cm x D.45cm
Toebehoren niet inbegrepen

Winkelprijs : 25,50 €

alhoewel in de catalogus 18,29 staat ! misschien wordt de prijs met de nieuwe catalogus aangepast, de nieuwe komt normaal uit bij het begin van het bouwsalon
-
[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik denk dat we daar morgen eens naar gaan kijken, want als ge uw hout en zo rekent ... om niet van de tijd te spreken (en de goesting van mijn halve trouwboek )

Extra houtbescherming en vernis kunnen we dan eventueel wel zelf aanbrengen.

groetjes

Hilda

p.s. ik hou jullie verder op de hoogte !
vrijdag 8 februari 2008 - 16:10
printemps

Printemps

beste

je kan ook recup-hout gebruiken
namelijk de bankirai terassen waar ze op uitschuiven
en kotsbeu zijn



mvg
an
vrijdag 8 februari 2008 - 18:03
hildavw

Hildavw

We hebben dus gisteren bij Brico een planttafel gekocht, in een plat pak :

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zo zien de verschillende delen er uit :

[afbeelding verwijderd niet-https]

Gisterennamiddag hebben wij een eerste laag beits gezet en vandaag een tweede en momenteel ziet de tafel er zo uit :

[afbeelding verwijderd niet-https]

Er moeten nog 3 plankjes bevestigd worden, maar het werd te koud om buiten verder te doen.
Maar zo zie je toch al goed wat het worden moet.

groetjes

Hilda
zondag 10 februari 2008 - 18:05
semperfi

Semperfi

Hey Hilda, dank u voor de tip !!!!
Heb zojuist hetzelfde gekocht, ik hoop dat het even mooi wordt als uw tafeltje.
Grutjes,
Bob
maandag 11 februari 2008 - 22:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon