menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Treinbiels

Ga naar meest recente reactie

promileke

Promileke

kan iemand me zeggen waar je treinbiels kan vinden in de omgeving van damme ( brugge )
donderdag 24 januari 2008 - 16:35
hildavw

Hildavw

Je kan misschien eens kijken op 2de hands-sites.

donderdag 24 januari 2008 - 19:53
printemps

Printemps

promileke

mag ik vragen wat je ermee gaat doen?
want ze zouden uwe tuin enorm vervuilen
weet niet of het gezond is om uw groentjes nadien op te eten

mvg
an

zaterdag 26 januari 2008 - 14:48
willemveldman

Willemveldman

Er zit inderdaad een hoop rotzooi in. Ze worden ook als chemisch afval beschouwt, in Nederland tenminste. Mischien dat het in Belgie wel meevalt. Ik wou ze voor mijn vijver gebruiken maar daar ben ik toch van terug gekomen omdat je het water er heel erg mee kan vervuilen. Als je ze toch echt wilt zou je inderdaad op tweedehands sites moeten kijken. Maar het valt mij op, dat als je eens goed rondvraagt en rondkijkt, je sneller iets zult vinden. (ik heb er immers ook naar gezocht)

mvg. Willem
zaterdag 26 januari 2008 - 23:04
promileke

Promileke

is voor bloembakken te maken maar heb er al gevonden
zondag 27 januari 2008 - 07:21
Kwest

Kwest

Printemps,

Over het gebruik van treinbilzen en de veiligheidsrisico's heb ik vorig jaar een postje geschreven, dat kan je vinden op Tuin Aanleggen. http://www.tuin-aanleggen.be/2007/03/treinbilzen.html

Zeker niet gebruiken waar kinderen komen.

Kwest
zondag 27 januari 2008 - 13:46
Dollie

Tekst aangepast

Dollie

Het spijt me maar ik ben het hier niet mee akkoord. De zandbak van mijn kinderen, de boord rond het gras en zelfs de weide waar mijn paarden staan zijn al jaren afgebakend met treinbilzen. Heb hier nog nooit problemen mee gehad en ben er zeer tevreden mee. Treinbilzen zijn meestal afkomstig van het spoor, d.w.z. dat ze jaren op het spoor liggen. Daardoor zijn ze ooit eens bewerkt geweest met een product. Tegen dat wij ze in de tuin leggen is dit al lang uitgewerkt.

Ik heb de mijne gehaald in het gentse, Lochristi geloof ik. Die hadden veel keuze en eerlijke prijzen.
Groetjes
vrijdag 31 oktober 2008 - 18:05
Kwest

Kwest

Dolle,

Geen probleem hoor!
Je zal er idd niet van dood vallen, maar in verschillende landen mogen de bilzen niet meer worden gebruikt op openbare plaatsen waar mensen er rechtstreeks mee in contact komen. Zoals ik reeds aanhaalde, het afboorden van perken is perfect mogelijk.
Btw, als het product uitgewerkt is, zullen de bilzen rotten...

Groeten,

Kwest
vrijdag 31 oktober 2008 - 18:46
Rita1960

Rita1960

Tja, en dan moet ik Kwest helaas gelijk geven.

groeten,

Rita
vrijdag 31 oktober 2008 - 20:40
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

Misschien ook dit eens lezen... .
En het afval zeker nooit verbranden.

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=21133
http://www.bouwenwonen.net/news/read.asp?id=1062

Groetjes
dinsdag 4 november 2008 - 23:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon