menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinpad aanleggen

hobbyhoeveke

Hobbyhoeveke

Ik ben volop bezig met het plannen van de moestuin (zie ook ander topic ), momenteel is het nog een weiland zeg maar. Ik ga het dus zo vlug mogelijk laten omploegen.

Er moet dan ook nog een tuinpad komen ... en aangezien ik het zoveel mogelijk zelf wil doen en liefst niet te duur en dan nog zo natuurlijk mogelijk (ik weet het, veel eisen ), dacht ik aan een pad van boomschors. Maar hoe begin je daaraan ? moet je daarvoor een stukje uitgraven ? moet er iets onder die boomschors komen, worteldoek bijvoorbeeld ? hoe maak je de kanten zodat de boomschors niet overal ligt na een tijdje ?
woensdag 9 januari 2008 - 16:45
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Hallo
Als afboording kan je vanalles gebruiken ik persoonlijk zou een bruinkleurige klinker gebruiken om het pad af te boorden (je zet de klinkers dan op de zijde half in de grond zodat ze zo een 5a10cm uitsteken en alles tegenhouden)
Volgends mij moet je niks onder de boomschors doen, ja kan op het containerpark meestal gratis houtsnippers afhalen zodat je om de zoveel tijd er wat nieuwe schors op kan doen zodat het geen 'drek' wordt.
Greetz Damy
woensdag 9 januari 2008 - 17:58
koenh

Koenh

misschien is het wel nuttig om vooraf het gras waar het pad moet komen, te verwijderen. Anders zou het er wel eens rap door kunnen komen. Probeer ook zeker een voldoende dikke laag te leggen, 10 cm is een absoluut minimum.
donderdag 10 januari 2008 - 11:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon