menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Staalnetten strak krijgen voor snipperwand

creswim

Creswim

Hallo,

Ik zoek raad om staalnetten strak tegen houten steunpalen te kunnen bevestigen voor het bouwen van een snipperwand als tuinafsluiting

---

ik ben van plan een snipperwand te bouwen in de tuin. 8m lang en ong 1.5 m hoog.

Na wat opzoekingswerk en bekijken van voorbeelden i.v.m te gebruiken materialen schafte ik kastanjehouten palen aan van 2m lang en 8-10 cm dik en staalnetten met draaddikte 4mm een maas van 5cmx5cm. De palen hebben nog een beetje een "natuurlijke" vorm

Bedoeling is om de palen elke 1.5m in de grond te plaatsen en daartegenaan, aan weerskanten een staalnet te bevestigen, de tussenruimte kan dan opgvuld worden met hakselhout om zo een "natuurafsluiting" te bekomen.

de palen staan al, maar het bleek niet simpel om de staalnetten er "mooi" tegen te bevestigen, die dingen zijn redelijk stug, maar ook nog flexibel genoeg om tussen de palen naar binnen of buiten te buigen. (de netten komen in stukken van 5m lang, ik probeerde in 1 keer die lengte tegen de palen te bevestigen)

Iemand tips om de staalnetten strak te krijgen of komt dat in orde van zodra de wand wordt gevuld?

dankuwel
vrijdag 16 november 2007 - 09:52
westy

Westy

Ik zou meerdere palen zetten!
vrijdag 16 november 2007 - 13:33
hildavw

Hildavw

Je bent toch wel zeker dat je zo een afscheiding mag zetten !?
Het zou spijtig zijn als je naderhand alles moet afbreken.

in ieder geval, succes !

groetjes

Hilda
vrijdag 16 november 2007 - 15:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon