menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Maagdepalm

Ga naar meest recente reactie

wiel

Wiel

Tuinvrienden: normaal knip ik ieder voorjaar, zo rond eind maart de maagdepalm hellemaal kort. hij schiet dan weer uit en bloeid hij mooi vol. Maar dit voorjaar is het er niet van gekomen. Voor mijn gevoel zou het nu nog kunnen, verwacht dat hij nog genoeg aangroeid voor de winter. Heeft er iemand ervaring hier mee. Het zou mijn twijfel weg nemen. Groet
zaterdag 29 juli 2006 - 22:16
ines

Ines

Wiel de vinca?
Hij groeit verder onder de oppervlakte en er zullen wel nieuwe scheuten boven komen zij het
misschien niet op de plaats waar die vroeger stond maar aan de uitlopers, hij zal niet afsterven
tenzij U met produkten het onkruid ertussen de grond besproeit hebt.
Vinca is sterk,na uittrekken komen er altijd nog terug boven dus...
Groetjes,ines
zondag 30 juli 2006 - 13:57
Kwest

Kwest

Vinca is een echte woekeraar, een bodembedekker, het is echter geen vaste plant maar een heester. Dus als je in het voorjaar snoeit, knip je de takken weg waarop ie gaat bloeien. Als je vinca toch moet worden gesnoeid, doe het na de bloei. Vinca kan bloeien, hangt een beetje af van de standplaats, van februari tot mei.
zondag 30 juli 2006 - 23:51
wiel

Tekst aangepast

Wiel

Ik begrijp niet goed, maar ik sta overal voor open maar ik begrijp niet goed dat maagdenpalm, vinca minor, vind in de boeken. heesterachtig plantje. terwijl je toch verwacht heester iets van houtachtig zou zijn. Ben benieuwd of hier nog iemand op reageerd.
Dank voor jullie reactie groet.
dinsdag 1 augustus 2006 - 22:05
Kwest

Kwest

Wel ik heb niet gedetermineerd dat vinca een heester is. Maar wat is het verschil tussen een heester (of struik) en een vaste plant?
Volgens mij sterft een vaste plant tijdens de winter 'boven' de grond volledig af. De holle stengels knippen we dan weg (als ze al niet verteert zijn) zodat de plant tijdens de lente opnieuw kan uitlopen.

Vinca verdwijnt echter niet tijdens de winter, maar behoudt zijn 'takken', dus is het een heester.
dinsdag 1 augustus 2006 - 23:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon