menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinpad in dolomiet

Ga naar meest recente reactie

DO

DO

Al enkele jaren heb ik een tuinpad in Dolomiet. Tot voor kort lag het er geodbij. Sinds vorig jaar wordt het langzaam overwoekerd door mosachtige planten en allerlei onkruid. kan iemand mij stips geven om mijn dolomietpad weer tuin fris te maken?
maandag 29 oktober 2007 - 23:09
rombaft

Rombaft

gewoon eens sproeien, in de aveve heb je allerlei producten daarvoor, desnoods eens vragen aan de kassa welk juist het beste is .

wel opletten tijdens proeien dat je niet op het gras of andere planten sproeit in nabijheid van het pad, meestal zijn dit allesverwelkers en deze doden dan ook de niet onkruiden.
dinsdag 30 oktober 2007 - 05:14
Esem

Esem

Do,
en vraag naar een natuurvriendelijk produkt,zodat we met alles kunnen werken aan een gezonder leefmilieu,want we hebben er maar één.
En bestaan al veel natuurvriendelijke verdelgingsmiddelen,weliswaar wat duurder maar het ontziet ook de natuur.
Onze kinderen en kleinkinderen hebben ook nog recht op een gezond stukje leven en natuur.
Gr Eddy
dinsdag 30 oktober 2007 - 10:51
postbus24

Postbus24

Ik zou zeggen, een dun laagje nieuwe dolomiet eroverheen en goed aandammen zodat de vuiligheid verstikt en niet meer naar boven komt.

Het is verbazend hoe weinig je nodig hebt voor zo een laagje.
woensdag 31 oktober 2007 - 14:19
jdcoster

Jdcoster

Ik hark de bovenlaag eerst wat los. Ik verwijder alle kiemplantjes en onkruidjes al harkend en trap de bovenlaag dan weer goed vast. En inderdaad, een nieuw dun laagje er bovenop leggen kan dan nuttig zijn. Mijn voornaamste boodschap is: laat het nooit te ver komen.
donderdag 1 november 2007 - 09:48
compopier

Compopier

Wat verdunde javel gebruiken.
Mos kapot en alles witter.

Te verkrijgen bij AVEVE.
donderdag 1 november 2007 - 11:17
Catgarden

Catgarden

Met onze oprit in dolomiet rakel ik dat wat en het meeste onkruid is dan al ontworteld.
De rest trek ik gewoon met de hand uit.
Door te rakelen is de dolomiet ook weer opgefrisd van kleur, gewoon weer wat aanstampen en klaar is kees.
Dan is het gewoon een kwestie van regelmatig te wieden zodat het niet meer zo ver komt en af en toe de dolomiet te rakelen zodat de kleur weer opfrist.
maandag 5 november 2007 - 12:16
martine

Martine

en nog een tip die ik hier eens gelezen heb, en die ik zelf nu ook geregeld doe: kookwater van aardappelen over het mos op je dolomietpad.
ecologisch en doeltreffend, Martine
zaterdag 10 november 2007 - 20:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon