menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haagplanten op droge zandgrond

Ga naar meest recente reactie

dejos_2004

Dejos_2004

hallo, graag had ik wat tips gekregen ivm haagplanten die goed gedijen op droge zandgrond.
we hadden ons eerst voorgenomen een bessenhaag teplaatsen, althans een deel waaronder meidoorn,(ik heb er enkele ongelukkig geplaatste exemplaren moeten rooien) omdat ik weet dat ze het er goed doen, maar ik heb me laten afschrikken door de verhalen over het drager zijn van perenvuur .
zijn er alternatieven beschikbaar? het hoeft geen strakke haag te worden.
ik hoop op enkele reacties!
groetjes
donderdag 27 juli 2006 - 23:36
westy

Westy

ook ik zit op droge zandgrond en ik heb een taxushaag tot volle tevredenheid mischien is dat een optie wel wat duur in aanschaf!
zaterdag 29 juli 2006 - 11:26
dejos_2004

Dejos_2004

nja, ik heb het nie zo op taxus begrepen eigenlijk maar toch bedankt te reageren.
trouwens het is maar een flauwe bedoening hier he dit forum,of zijn mijn posts niet intresant? kan ook zijn
zaterdag 29 juli 2006 - 20:25
hugo

Hugo

als het geen strakke haag hoeft te zijn, en ook nog 2,5- 3 meter hoog???

veschillende soorten cornus, weigelia, viburnum, spiraea, aucuba, fosythia, corylus(hazelaar), prunus, rhododendron, buddleja, sering, .......... keus genoeg
geul graven en uitgegraven grond mengen met een zelfde hoeveelheid goed verteerde compost en planten maar,, dat groeit hier op mijn bosgrond ook allemaal zonder probleem

groetjes
zondag 30 juli 2006 - 09:21
Zandblauwtje

Zandblauwtje

Hallo dejos, je posts hebben er niets mee te maken.
Het is inderdaad wat flauw op het moment, maar t'is zomer hé!
Veel op vakantie en met dat droge weer zijn we niet echt gemotiveerd.
Miischien woon jij op goed natte en vruchtbare grond. Ik dus niet.
Het enige wat ik doe is water geven en mijn zweet afdrogen.
Tot later eens hé!
maandag 31 juli 2006 - 22:14
dejos_2004

Dejos_2004

mja blauwtje,tis nie bij te houden, ik kan nie meer doen dan in leven houden op men terras tuintje.
we gaan binnenkort verhuizen,en zullen tuin hebben van4 a 500m² op droge zandgrond, ik noem het despaanse sahara nu. das ook de reden dat ik dit forum afschuim.
dinsdag 1 augustus 2006 - 21:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon