menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras

mds

Mds

Heb 400 vierkante meter gras gezaaid op een braakliggend terrein achter mijn tuin, een koop grond van 20 jaar oud afkomstig van de funderingen van de bouw van mijn huis heb ik laten open trekken op dit terrein met een kraan zodat dit terrein 20 cm na evileren verhoogt is,dan heb ik deze grond een 2 tal maanden laten liggen, gezien het vele gegroeide onkruid besproeid met totaal onkruid verdelger zijnde Rondup, na zes weken de grond met hark effen gemaakt en het volgende gedaan.



60 kg DCM aanleg gazon meststof opengestrooid met DCM meststrooier

18 Kg DCM Activo graszaad gezaaid met de DCM meststrooier (wel op dezelfde dag als boven vermelde)

Dan dagelijks gesproeid en de grond vochtig gehouden



Na 14 dagen kwam het gras al boven maar op diverse plaatsen was dit groen en op andere plaatsen was die purper (move) .



Help, wat kan ik doen



Met vriendelijke groet,



Marc De Smet

maandag 24 september 2007 - 21:45
JovanDreumel

JovanDreumel

Nog een kleine hoeveelheid 12 + 10 + 18 strooien en na de laatste maaibeurt bekalken met een kalkmeststof. En een beetje geduld. Het komt wel goed denk ik.
donderdag 27 september 2007 - 09:26
Esem

Esem

Ik lees dat de grond is opgehoogd,
deze grond bevat waarschijnlijk niets aan meststoffen behalve deze die je nu hebt toegediend.
Bemest de gazon nog eens met najaarsmeststoffen en geef hem kalk zoals Jo al aan gaf.
Geef ook in het voorjaar weer kalk en een gift van magnesium.
Gr eddy
donderdag 27 september 2007 - 09:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon