menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozenboog - hortensia

sasdeco

Sasdeco

Wie kan me enkele tips geven op de 2 volgende vraagjes :

1) Ik heb een rozenboog die de doorgang maakt naar de achtertuin (hier moet gepasseerd worden met een scooter). Ik dacht eerst er effectief rozen te laten rondklimmen maar als je passeert met de scooter is er veel kans om tegen de rozen te botsen. Kent iemand soms een gemakkelijke klimmer (die niet te sterk groeit) en eventueel een bloem draagt en groen blijft in de winterperiode ? Tips zijn meer dan welkom !! (Heb al Passiflora geprobeerd, doch die gedaren niet op die plaats)

2) Aangezien ik af en toe bloemschik en dan soms Hortsenia gebruik (vooral nu) zou ik graag een 2-tal nieuwe Hortensia's planten die geschikt zijn om de bloemen te gebruiken (om in te laten drogen). Welke kleur is het best geschikt (ik dacht eerder aan een bordeau-achtige kleur of zo maar ken geen helaas de naam niet) ?
dinsdag 18 september 2007 - 18:21
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Halo Saskia,

1) rozen zonder doornen Kathleen Harrop en Ghislaine de Feligonde , als je op zoeken deze namen intikt vind je meer info over deze rozen

2) De macrophilla 'Red Baron' en 'Renate Steiniger' drogen mooie bordeaux rood
dinsdag 18 september 2007 - 18:40
deHaan

DeHaan

Zelf een rozenboog maken die breder is dan de standaardbreedte, want die is inderdaad erg smal als je er iets bij wil zetten
woensdag 19 september 2007 - 20:50
sunjet

Sunjet

plant er gewoon klimop tegen de pergola
donderdag 3 januari 2008 - 15:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon