menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie helpt

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

De foto is van een paar minuten geleden. [afbeelding verwijderd niet-https]

Ons garage die wordt binnenkort verbouwd tot kantoorruimte, ernaast komt onze nieuwe garage.

Ipv de poort komt daar een volledig driedelig raam tot op de grond, waarvan de middelste zal kunnen opendraaien naar binnen toe.

Nu wil ik hiervoor de klinkers weg en daar een border van maken.
Op de foto zie je links zo van die visvormige stenen en ga ik op elkaar stapelen om de inkijk vanaf de straat te verkleinen. Heb er zeker nog zo'n 50tal staan, dus dat zal geen probleem zijn. Rondom dan ook nog 1 laag van die stenen zetten, zodat het een afgesloten border zal zijn.

De afmeting totaal is 4 tot mogelijks 4,5m diepte (naar de straat toe). De breedte is totaal 3,35m. Het zal uiteindelijk zo'n lange smalle border worden.

Hier moet er plaats voorzien worden aan de vensterzijden (ramen lappen + de mogelijkheid om langs alle zijden de border te verzorgen). Hoeveel plaats moet ik hiervoor rekenen? Zou een halve meter genoeg zijn?

De ondergrond weet ik niet goed wat dat is, alle soorten planten gedijen hier goed.
Ik weet wel dat ik de grond onder de klinker goed zal moeten afgraven, tot welke diepte zo ongeveer???


Qua beplanting weet ik niet goed wat.
Vooraan zou ik beginnen met lagere beplanting en naar achter toe, hogere beplanting, ook al omdat ik daar dus die visstenen zou stapelen. Hier zou ik bv wel al mijn Annabel willen zetten (ook al voor de steun)
Qua kleur, maakt voor mij niet uit, zolang het maar niet té bont is, maar ook niet zo in 1 kleur.

Nog iets belangrijk, de regen komt dikwijls recht op de zijde met de 3 ramen.


Op de foto kan je ook al zien vanaf wanneer er zon is, let wel er komt dus nog een garage naast. Dus het zal iets later zijn dat er al zon begint te komen.

Nu komt de zon volledig tot aan de poort vanaf zo'n drie/vier uur in de namiddag.

Wie heeft een voorstel?

dinsdag 4 september 2007 - 11:19
an

An

misschien kijk ik niet goed maar waar is je poort ?
gr an
dinsdag 4 september 2007 - 11:25
Bowie

Bowie

An ik bedoelde de garagepoort.
dinsdag 4 september 2007 - 12:15
Eadwine

Tekst aangepast

Eadwine

Je moet anders eens proberen 'tekenen' op je foto hoe je het zou willen laten uitzien.

Ik heb dit eens vlug geprobeerd met verschillende foto's.
Het is niet zoals je het precies wil maar zo heb je een klein idee hé
Toen ik jouw bericht leesde kreeg ik dit direct in mijn hoofd en ik wou het gewoon eens uitvoeren.
Ge vind het toch nie erg hé

groeten,
Edwin


[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 4 september 2007 - 14:06
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Wauw, hoe heb jij dat gedaan? Waarom zou je dat niet mogen proberen, daarom dat ik ook hulp vraag nietwaar?

Is een heel mooie border hoor maar niet zoals ik het wil hebben. Vooral het gras is er al teveel aan.
dinsdag 4 september 2007 - 20:03
Eadwine

Eadwine

Met een beetje knippen, uitsnijden en plaatsen in Photoshop kan je veel doen.
Dit was maar vlug vlug, hoor, normaal werk ik veel gedetailleerder en beter.
Ik had wel gedacht dat je geen gras wou maar ik kon het niet laten om dit er toch bij te doen.
Voor de border heb ik gewoon gewerkt met foto's die ik had.
ik had gezocht naar foto's van een border zoals je vertelde maar niet gevonden dus deze border in de plaats.

Ik vind dit zo plezant om te doen en ik had mij ingehouden om de foto niet te herwerken maar eens ik iets in mijn hoofd haal moet ik het gewoon doen.

groeten,
Edwin
dinsdag 4 september 2007 - 20:12
Bowie

Bowie

Je hebt mij wel al een idee gegeven om dat ook te proberen in Photoshop.
woensdag 5 september 2007 - 09:23
Bowie

Bowie

Iemand een idee welke planten ik zou kunnen zetten?
woensdag 5 september 2007 - 09:24
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Bowie, onderaan deze link heb je een kader (rechts) "borderrecepten" met verschillende thema's voor een border samen te stellen, naar gelang kleur en ligging + schema met plantenlijst

http://www.groen.net/opzoeken.asp
woensdag 5 september 2007 - 09:38
annis

Annis

Dat is handig Chantal.
donderdag 6 september 2007 - 11:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon