menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grassoort

Ga naar meest recente reactie

nientje

Nientje

hallo, heeft iemand er een idee van welke grassoort we best gebruiken om een nieuw gazon te zaaien?? het moet een soort zijn dat niet te snel groeit en moet sterk zijn omdat wij 2 honden hebben die toch geregeld in het gras eens mogen ravotten
nientje
donderdag 23 augustus 2007 - 14:03
Pieter

Pieter

Mja ik denk dat dat een moeilijke combinatie is. Wil je gras waar vaak in geravot mag worden moet dat een soort zijn die zich snel hersteld en dus snel groeit...
donderdag 23 augustus 2007 - 15:03
Limoncello

Limoncello

Ik ben op zoek naar een mooie groene kleur van gras. Stevig en dat snel hersteld. Zou een deel gebruiken om te voetballen maar een klein stukje. In verhouding zou het 1/4 voetbalterrein zijn en de rest terras en gewoon om te barbequen.
donderdag 23 augustus 2007 - 15:37
Larreke

Larreke

Hoi hoi,

Wij hebben ook een woefer, en hebben vorig jaar sportgazon gezaaid!! Dat doet het heel erg goed maar natuurlijk op bepaalde plaatsen... Bijvoorbeeld in de draai naast de geitenwei... Daar neemt ze haar draai kort en krachtig, met als gevolg... geen gras meer!!! Maar ik denk dat er geen enkele soort gras opgewassen is tegen dit soort van mishandeling!!!
Indien dat iemand toch zo'n grassoort kent, just shoot!!!!

één maal per week maaien we dat, dan staat het wel lang na een week, maar dat komt ook omdat we bemest hebben!!!



Groeteks Larreke
donderdag 23 augustus 2007 - 15:40
Limoncello

Limoncello

Welke grassoort groeit traag?
donderdag 23 augustus 2007 - 16:10
fastmario

Fastmario

normaal groeit speelgazon minder snel is mooier dan sportgazon en kan ook evenveel tegen een stootje
maar geen enkel gazon zal natuurlijk niet tegen het geen wat u honden doen kunnen
donderdag 23 augustus 2007 - 18:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon