menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pad aanleggen met houten vlonderplanken

Ga naar meest recente reactie

cootje

Cootje

Ik ben bezig met mijn voortuin. Daar heb ik inmiddels een klein terras aangelegd van hardhouten vlonderplanken. Nu wil ik tevens een pad aanleggen van dezelfde vlonderplanken. Ik wil alleen niet dat het pad "rechtoe rechtaan" wordt gelegd maar in een zogenaamde flauwe "S-bocht". Dit om het een beetje speels te maken.

Ik heb het terras ook ovaal gemaakt wat een erg leuk effec geeft. Ik heb dit gewoon uit de hand gezaagd met de decoupeerzaag. Ik heb alleen geen idee hoe ik het beste een S-bocht kan maken in het pad. Dit omdat beide zijde van het pad synchroon moeten zijn. Het ziet er namelijk niet uit wanneer dat niet het geval is. Heeft iemand ervaring of een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Hoe krijg ik de juiste vorm? Ik hoop dat iemand me kan helpen....
maandag 20 augustus 2007 - 16:25
westy

Westy

Je zou het kunnen proberen met een tuinslang weg te leggen in de ronding die je wilt en dan aftekenen met krijt!!
maandag 20 augustus 2007 - 17:08
deHaan

DeHaan

Hou er wel rekening mee dat hout glad wordt.
maandag 20 augustus 2007 - 18:02
cootje

Cootje

Is inderdaad een handige tip. Maar dan blijft het natuurlijk lastig om het symetrisch te maken. In ieder geval bedankt voor de tip!
woensdag 22 augustus 2007 - 16:56
westy

Westy

Hoezo je kunt de slang leggen zoals je wilt ook symetrisch en ligt ie dan helemaal goed dan schrijf je hem af en doe je de delen nummeren dan zagen en bevestigen klaar is kees!!
donderdag 23 augustus 2007 - 09:59
cootje

Cootje

Daar heb je inderdaad gelijk in maar de binnenbocht begint eerder met zijn kromming dan de buitenbocht. Dus wil je dat symetrisch krijgen, moet ik daar eerst wel goed naar kijken.... Maar ik vind het nog steeds een goed idee!
donderdag 23 augustus 2007 - 14:34
hildavw

Hildavw

Ik denk wel dat dat een enorm puzzel- en zaagwerk zal zijn.
Mispak je maar niet.

Hilda
donderdag 23 augustus 2007 - 19:45
westy

Westy

hoezo een hoop gepuzzel en zaagwerk je zaagt ze gewoon op nummer
donderdag 23 augustus 2007 - 21:34
roderick

Roderick

Welicht is een houtcomposiete plank een mooie oplossing
het wordt niet glad en blijft mooi van kleur

ik heb zelf optiwood en het staat fantasties
maandag 27 augustus 2007 - 19:37
composiet

Composiet

Slechte ervaring met practiwood in zundert

ze geven 15 jaar garantie , maar toen bij ons de composiet planken binnen een jaar krom trokken , gaven ze geen gehoor
woensdag 22 februari 2012 - 10:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon