menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke planten in perken van 1.5m x 1.5m

Ga naar meest recente reactie

rovadeno

Rovadeno

Hallo

Ik ben momenteel bezig met het opknappen van mijn voortuin. Nu maak ik hier 4 bakken in welke 1.5mx1.5m zijn. Deze bakken hebben geen bodem maar zijn alleen maar een omhulsel. De bakken worden ongeveer 40 a 50 cm hoog. Nu ben ik op zoek naar vaste planten die hier goed in passen, tegen volle zon kunnen. Tuin heeft s ochtends schaduw en de rest van de dag de volle zon.

Daarnaast wil ik graag dat het een strakke tuin word.De overige ruimte word opgevuld met zwarte tegels 50x50.

Dus heeft iemand een idee hoe ik die bakken kan vullen Zelf heb ik gedacht aan siergras en lavendel

Alvast bedankt

Rob van der Noord
woensdag 19 juli 2006 - 10:40
sugar

Sugar

OK, enkele suggesties

Lavendel uiteraard, zoals je ook aangeeft
Grassen? Lampepoetsersgres (Pennisetum) is een erg leuke, vooral de 'Hameln' variant
Caryopteris is een leuke compagnon voor Lavendel
woensdag 19 juli 2006 - 22:53
Kwest

Kwest

Zulke bakken kunnen vlug uitdrogen, vooral met het huidige warme weer. Waarom niet het esthetische aan het nuttige combineren: een combinatie van tijm en rosemarijn. Deze tuinkruiden kunnen zeer goed droogte verdragen, zijn erg lekker in de keuken en in de volle zon bloeien ze ook nog een prachtig!
donderdag 20 juli 2006 - 11:54
martine

Martine

persoonlijk zou ik ook lavendel kiezen, eventueel met enkele stamrozen, om een beetje hoogte effect te hebben, maar dat hangt allemaal van persoonlijke voorkeur af. voorkeur van Lavendel is dat je in de winter ook nog een grijs-groene beplanting hebt. misschien toch ook belangrijk om te weten of je het belangrijk vindt dat er in de winter nog wat structuur staat, ook welke kleur jij graag combineert met de zwarte tegels, en hoe diep de planten kunnen wortelen? ik denk dat je alleen de omtrek van de bak maakt en dat ze wel diep kunnen wortelen?
succes ermee!
Martine
donderdag 20 juli 2006 - 13:24
ines

Ines

Rovadeno:
een ander idee zijn de randen strak omlijnen met een heel fijne bucus en die zeer strak snoeien
daarbinnen een herhaling van bleek naar donker of van hoog naar klein vb in santolina (grijswaarden de bloei kan U uitknippen als U geen kleur wenst ) en omgekeerd
soort hellende vlakken met Uw zwarte stenen zou prachtig zijn,grtjs,ines
zaterdag 22 juli 2006 - 22:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon