menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinpad van natuursteen in cement

Berry

Tekst aangepast

Berry

Ik wil een pad aanleggen van natuursteen in cement, maar nu ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Het gaat om een pad van zo'n 15 meter, het lijkt me sterk dat ik eerst in een houten beschot een cementlaag aanbreng van 15 meter en dan als een gek die stenen er in druk voor het is opgedroogd.
Graag jullie reactie!

Groeten Berry
maandag 6 augustus 2007 - 18:49
hildavw

Hildavw

Wij hebben ook een pad in natuursteen, van het voetpad naar de voordeur en langs de voorgevel.
Dat werd gelegd in "stabilisé", die enorm goed werd aangetrild (ik wipte bijna uit mijn zetel).
Het voordeel van stabilisé is o.a. dat het regenwater niet allemaal naar de riool loopt, maar gedeeltelijk indringt en zo grondwater vormt.
Dat is beter voor de natuur dan cement.
Een ander voordeel, dacht ik, is dat het op die manier niet kan kapotvriezen.
Ook de oprit van de garage werd zo aangelegd en die is nog niets verzakt, alhoewel wij een toch tamelijk zware wagen hebben.
Die oprit is aangelegd met natuurstenen kasseitjes.
Het gaat hier om italiaanse porfier, zowel de tegels als de kasseitjes.
Hopelijk ben je hiermee iets wijzer.

Hilda
maandag 6 augustus 2007 - 19:25
hugo

Hugo

eerst je houten beschot maken, hierin een laag (10à 15 cm) stabilisé (zand en cement droog vermengd) storten en vasttrillen met een trilplaat (kan je huren),, daarna hierover een niewe laag (2cm) stabilisé mooi egaal pas leggen, hierop je steentjes mooi tegen elkaar leggen en terug met de trilplaat erover,, ten slotte wit zand overstrooien en de regen dit laten inregenen;; kan je direct zonder probleem overlopen

groetjes
maandag 6 augustus 2007 - 20:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon