menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat een vreselijke hobby

Ga naar meest recente reactie

samsung

Samsung

Tuinieren is toch zo'n ondankbare hobby!
De rozen krijgen roest, de oleanders gele blaren, de perzikboom heeft geen vruchten.
Er zitten witte vlekken op de bladeren van mijn mooie dahlia.De hydrangea, gekregen voor mijn trouw, ging kapot, de azalea ook.
De stokrozen groeien, noch bloeien dit jaar en er zitten bruine dingetjes op de bladeren.
Mijn druiven groeien als kool, de bladeren toch, of er druiven gaan komen is maar de vraag.
De voortuin lijdt onder een invasie van paardenbloemen en de krulwilg, stekken van de buurvrouw, wil maar niet groeien.
De mooie salix caprea "Kilmarnock" lijkt de geest te hebben gegeven en die ene clematis heeft zielige stengeltjes.










Maar mooi, een tuin!!!!!

donderdag 26 juli 2007 - 08:38
Tine

Tine

Ik heb dezelfde problemen maar............ de Afrikaantjes bloeien mooi, de petunia's stralen, de spoorbloem is een bloemenzee, de hibiscus barst uit de tuin van de bloemen, de geraniums zijn een zee van kleuren,enz.

Mooi hè, een tuin.

Tine.
donderdag 26 juli 2007 - 10:02
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

da vindt ik raar dat je krulwilg nie wilt groeien want je moet er maar een tak van in de grond steken en voor je het weet krijg je hem nie meer weg
donderdag 26 juli 2007 - 11:47
Tine

Tekst aangepast

Tine

Dat is niet altijd zo. Mijn achterburen hadden gelijk met mij een tak in de grond gestoken en die van mij groeide als een tierelier , terwijl die van haar alles in slow motion doet.

Tine.
donderdag 26 juli 2007 - 12:47
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

oei dan heb ik toch speciaale grond
maar op die speciaale grond doet mijn hiniscus het dan weer nie
donderdag 26 juli 2007 - 12:49
Tine

Tine

Dat je hibiscus het niet doet komt vast doordat je niet met hem praat. Deze en veel andere planten zijn erg gevoelig voor een gesprekje en een stralende lach. Probeer dat eens, je zult zien dat het helpt.



Tine.
donderdag 26 juli 2007 - 13:02
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

aa jaa daarmee dan zal ik beginne babbelen En lachen
donderdag 26 juli 2007 - 13:06
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Samsung,
Je hebt helemaal gelijk, wat een vreeeeeeeeeeeeeeselijke......................................fijne hobby,

Ik heb 4 weken vakantie, heerlijk uitrusten van het zware werk van het afgelopen jaar, had je gedacht ondanks regen en wind heb ik in mijn tuin gezeten, gezeten????? nee geen tijd, s'morgens even door de tuin lopen, ja ja, staat daar niet te veel onkruid? gauw even weghalen, nou ja, dan kan ik ook wel eventjes grasmaaien, en oude uitgedroogde bloemen verwijderen, bladeren opruimen, is het herfst? bloempotten schoonmaken van opspattend regenwater, even zitten, koffie in mijn zwarte handen, groene vingers noemen ze dat, ik zal ook maar kanten afsteken, staat wel netter, en mijn heg????? die had ik vorige maand nog geknipt!!!! maar die lange zwiepen haal ik er toch nog maar even af, ziezo dat staat weer een heel stuk netter, o jeetje kijk die blauwe regen morgen nog een keertje die zwiepers afhalen, en mijn fuchsia's daar moet weer een keertje de zaadbolletjes afknijpen bloeien ze straks weer mooier, jammer van mijn hortensia's die takken hangen teveel op de grond en dan gaan de bloemen rotten, moet ik morgen ook afknippen want zo ziet het er niet uit, tjonge tjonge, zie je hoe de treurberk veel te lange takken heeft, doe ik ook morgen, en mijn rozen hebben zo hard gebloeit dat ik morgen de uitgebloeide knoppen af zal knippen, en en en en en en en en ga ik maar door, vakantie, volgende week weer naar het baasje, lekker uitrusten van mijn vakantie
donderdag 26 juli 2007 - 18:16
hildavw

Hildavw

De krulwilg die we jaren in onze tuin hadden, tot hij scheef was gewaaid en het tuinhuisje van onze buren bedreigde, kwam van een klein takje dat in oasis zat in een bloemstukje.
Toen ik dat daarna uiteen haalde, zaten er allemaal kleine worteltjes aan en die heb ik dan maar geplant.
En dat is dus een serieuze boom geworden, die her en der kinderen heeft, allemaal gewoon afgeknipt, in water gezet of rechtstreeks in de grond, en allemaal goed opgegroeid.
Mijn vriendin knot die elk jaar, ze heeft de stam laten staan op ongeveer 1,5 meter, zo kan ze er goed bij om te knotten.
Ondertussen heb ik zelf er terug ene gezet, ook een kleine van die oude, en die ga ik nu knotten.
Die staat nu wel aan de andere kant van de tuin, zodat hij minder last heeft van de wind, hij staat in de beschutting van het tuinhuisje van de andere buren.

groetjes

Hilda
donderdag 26 juli 2007 - 18:53
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Samsung,
Je hebt helemaal gelijk, wat een vreeeeeeeeeeeeeeselijke......................................fijne hobby,

Ik heb 4 weken vakantie, heerlijk uitrusten van het zware werk van het afgelopen jaar, had je gedacht ondanks regen en wind heb ik in mijn tuin gezeten, gezeten????? nee geen tijd, s'morgens even door de tuin lopen, ja ja, staat daar niet te veel onkruid? gauw even weghalen, nou ja, dan kan ik ook wel eventjes grasmaaien, en oude uitgedroogde bloemen verwijderen, bladeren opruimen, is het herfst? bloempotten schoonmaken van opspattend regenwater, even zitten, koffie in mijn zwarte handen, groene vingers noemen ze dat, ik zal ook maar kanten afsteken, staat wel netter, en mijn heg????? die had ik vorige maand nog geknipt!!!! maar die lange zwiepen haal ik er toch nog maar even af, ziezo dat staat weer een heel stuk netter, o jeetje kijk die blauwe regen morgen nog een keertje die zwiepers afhalen, en mijn fuchsia's daar moet weer een keertje de zaadbolletjes afknijpen bloeien ze straks weer mooier, jammer van mijn hortensia's die takken hangen teveel op de grond en dan gaan de bloemen rotten, moet ik morgen ook afknippen want zo ziet het er niet uit, tjonge tjonge, zie je hoe de treurberk veel te lange takken heeft, doe ik ook morgen, en mijn rozen hebben zo hard gebloeit dat ik morgen de uitgebloeide knoppen af zal knippen, en en en en en en en en ga ik maar door, vakantie, volgende week weer naar het baasje, lekker uitrusten van mijn vakantie


oeps, foutje
donderdag 26 juli 2007 - 19:22
Tine

Tine

Wij hebben onze krulwilg weggehaald. Onze oprit werd omhooggedrukt en we waren bang dat de riolering in de straat ook kapot zou gaan. Dat zou dan op ons verhaald worden. Het deed me wel pijn toen hij weg moest. Hij gaf een heerlijke schaduw en dat missen we toch wel.

Tine.
donderdag 26 juli 2007 - 23:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon