menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kweekkastje

Ga naar meest recente reactie

rialle

Tekst aangepast

Rialle

Hallo iedereen,

Ik wil graag een oproepje doen. Ik ben nl al een tijdje op zoek naar een kweekkastje of iets dergelijks van glas. (dat is het beste, toch?) Ze zijn bepaald niet goedkoop dus heb ik ook op 2e-hands sites gekeken maar tot op heden niets gevonden.

Ik dacht we zijn hier met zoveel tuinvrienden en vriendinnen bij elkaar, misschien weet een van jullie wel waar ik zoiets zou kunnen kopen (misschien 2e-hands) tegen een redelijke prijs, of is er een handig iemand die het zelf gemaakt heeft en mij een soort bouwtekening zou kunnen sturen.

Of misschien weten jullie iemand die nog eentje ongebruikt heeft staan of zo.
Het hoeft niet zo hoog te zijn dat ik erin kan staan.

Ook willen wij er best een stukje voor rijden hoor, dat is geen probleem

Groetjes Rialle
zondag 22 juli 2007 - 16:16
annd6

Annd6

Rialle,
ik zou de tweedehands sites toch blijven in het oog houden, er komen erg vaak nieuwe dingen op. Ik heb mijn serre daar ook gekocht.
Ik denk wel dat nu niet het goede seizoen is voor tweedehandsserretjes, het mijne heb ik einde winter gekocht.
Ik zal zeker aan je denken moest ik hier of daar iets horen.
Groetjes
Ann
zondag 22 juli 2007 - 16:38
rialle

Rialle

Dank je Ann, Dat vind ik heel lief van jou

En je hebt gelijk denk ik wat betreft het seizoen. Ik ben net te laat geweest met zoeken. Ik ben begonnen in april dus............


Groetjes Rialle.
zondag 22 juli 2007 - 16:48
Bowie

Bowie

Ria op Gea's site staat een alternatief dat je zelf kan maken: http://www.zaaisite.nl/html/koudebak.htm#zaaien%20in%20de%20koude%20bak
zondag 22 juli 2007 - 18:13
Jeannette1

Jeannette1

http://www.zaaisite.nl/html/koudebak.htm#zaaien%20in%20de%20koude%20bak

Hai Bowie, ik heb het maar weer eens aanklikbaar gemaakt, is voor iedereen makkelijker.

Groetjes, Jeannette
zondag 22 juli 2007 - 22:58
rialle

Rialle

Dank je Bowie (en Jeannette), hier heb ik in ieder geval een alternatief tot ik een echt serretje gevonden heb.
Ik heb nog een hele berg klinkers in de tuin liggen, misschien begin ik nog wel iets te metselen om er dan glasplaten (of plexiglas ivm de kids) op te leggen.

Groetjes Rialle
maandag 23 juli 2007 - 23:49
Bowie

Bowie

En dat is nog goedkoop(recuperatiematerialen) en dan ben je meteen van die hoop klinkers vanaf. Je kan die dan ook zo groot maken als je zelf wil, evt zelfs gebruiken als koude bak om in het voorjaar groenten in op te kweken.
maandag 23 juli 2007 - 23:56
rialle

Rialle

Zou ik daar dan de tomaten en pepers en paprika's die ik graag volgend jaar wil zetten in op kweken?
Of moeten die binnen in potjes en dan naderhand buiten in de koude bak?

Groetjes Rialle
woensdag 25 juli 2007 - 23:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon