menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Postzegels

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Hallo iedereen,
Ik zet het maar hier, want ik weet niet goed waar anders.
Gisteren las ik ergens dat er in Nederland nu postzegels zouden verkocht worden met daarin bloemzaad.
Voor de Nederlanders onder jullie is dit misschien goed nieuws ?

groetjes
Hilda
woensdag 11 juli 2007 - 00:58
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Hilda, ik kan het mij niet voorstellen, wij ALLEMAAL, héél voorzichtig met zaadjes en dan de post met postzegels komen waar bij de 1e stempel de zaadjes naar een andere wereld zijn in plaats van bij de geadresseerde!

Groetjes, Jeannette
woensdag 11 juli 2007 - 01:07
jumperke

Jumperke

Ja dit klopt hoor Hilda!
Zelf kreeg ik al een zending toegestuurd met zaden in de ppostzegel.

groeten jerko
woensdag 11 juli 2007 - 01:12
minouke

Minouke

papaverzaad ..... ojee
woensdag 11 juli 2007 - 01:14
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

wat is er met papaverzaad??
woensdag 11 juli 2007 - 01:18
minouke

Minouke

opium of ben je aan de coke
woensdag 11 juli 2007 - 01:25
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda, het was toch niet zo 'n postzegel hè?
[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-07-10
Groetjes, Jeannette
woensdag 11 juli 2007 - 01:27
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Nee Jeannette, niet zo een postzegel.
Ik ben diegene die deze postzegels op de kop heb getikt bij het postkantoor. Ik had het ergens gelezen dat de Post deze verkocht en ik ben ze meteen gaan kopen. Nu plak ik als ik zaden verstuur zo een postzegel op de envelop (zoals bij Jumperke). Ik vond het zo toepasselijk en een leuk idee.
Ik zal proberen een foto te maken van de zegel maar mijn camera is niet zo geweldig dus ik hoop dat het lukt.
Ga nu eerst mijn jongste dochter douchen want ze heeft in de tuin "gewerkt".

Groetjes Rialle
woensdag 11 juli 2007 - 01:36
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel Rialle, ik kon het mij al niet voorstellen!

De postzegel hierboven, heb ik wel zelf gemaakt voor Hilda!

Groetjes, Jeannette
woensdag 11 juli 2007 - 01:39
rialle

Rialle

Hallo Jeannette,
Ik probeer de hele tijd de foto van de postzegel te plaatsen maar ImageShack werkt voor geen meter mee
Ik probeer het morgen nog eens.......
Groetjes Rialle
woensdag 11 juli 2007 - 03:51
Jeannette1

Jeannette1

Hai Rialle, geeft niet want bij mij hielp hij ook al niet mee!

Ook mijn compuutje ging erg langzaam, dus even (Ad-Aware Se) erop zetten en dan (McAfee), dan ben ik wel weer schoon en ga dan morgen met volle moed weer hier verder.

Nog een fijne avond!!!

Groetjes, Jeannette
woensdag 11 juli 2007 - 04:06
an

An

wat leuk zo'n postzegel ik had er nog niet eerder van gehoord,
ga morgen ook is kijken bij het postkantoor.
gr an
woensdag 11 juli 2007 - 05:36
an

An

hai rialle en jeanette ligt het wel aan onze computers want ik zie net dat die van jullie zo traag werkt maar de mijne ook sins ik op het form zit van morgen had ie dat niet.
gr an
woensdag 11 juli 2007 - 05:39
rialle

Tekst aangepast

Rialle

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-07-11
Oke, Gelukt!!
Jeannette, hier de (beetje onduidelijke)foto van de postzagels.
Dit is een mapje van 6 en als je goed kijkt zie je dat in het midden van iedere postzegel een rond transparant stickertje zit met enkele zaadjes erin.
Leuk he?

Groetjes Rialle
woensdag 11 juli 2007 - 19:00
hildavw

Hildavw

Jeannette,
bedankt voor de "mooie postzegel".
In het begin twijfelde je precies aan de echtheid van mijn berichtje hé.
Maar ik wil niet lachen met de Nederlanders hoor.
Ik wou dat we ze hier ook hadden, plezant om te gebruiken naar andere tuin- en bloemenliefhebbers.
Groetjes
Hilda
woensdag 11 juli 2007 - 23:35
Jeannette1

Jeannette1

Hai Rialle, bedankt, maar zonder foto had ik je ook wel geloofd hoor!

Het ziet er echt kadooachtig uit, (wat een woord ), maar stempelen ze het postzegelzaadje dan niet kapot of helemaal plat???

Het ziet er echt leuk uit!

Bedankt voor je informatie.

Groetjes, Jeannette
woensdag 11 juli 2007 - 23:43
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda, nu kun je zelf als je wilt van elke foto een postzegel maken, maar je mag hem wel overal naast plakken, maar is niet rechtsgeldig!

Inderdaad, Rialle liet de postzegels zien en je ziet echt de zaadjes zitten!

ONGELOOFLIJK!!!

Als wij volgende week bij een postkantoor komen, gaan wij er ook voor kijken.

Nu wij ook een Nederlandse uitgave hebben van Tuinadvies.nl, zullen er toch wel wat Nederlanders/sters bijkomen, maar of je daar zo blij mee moet zijn????????????

Groetjes, Jeannette
woensdag 11 juli 2007 - 23:48
hildavw

Hildavw

Jeannette,
Wel eigenaardig dat een Vlaamse dat moet melden aan de Nederlanders hé.
Je schrijft daar iets over zelf postzegels maken.
Wel, dat kan hier in België dan weer wel.
Je kan gelijk welke foto binnenbrengen bij de posterijen en dan maken ze daar foto's van.
De zuster van mijn schoondochter had bijv. postzegels laten met de foto van haar dochter op en die gebruikt voor haar kerst- en nieuwjaarskaarten.
Kan dat bij jullie ook ?
Vele groetjes
Hilda
woensdag 11 juli 2007 - 23:52
rialle

Rialle

De zegels zijn al in mei uitgegeven. Ik was vandaag bij ons in Valkenburg op het postkantoor en ze hadden ze al niet meer. Ik zal volgende week in Maastricht eens vragen of ze ze daar nog hebben.
Een beetje voorraad heb ik nog wel maar geen massa's. Had ik er maar wat meer gekocht....

Groetjes Rialle
donderdag 12 juli 2007 - 00:24
Jeannette1

Jeannette1

Beste Hilda, als je dat doet bij de post, moet je het betalen en ik weet niet of dat een rechtsgeldige postzegel is, ook al denk ik het dan wel!

Maar wat ik bedoelde, is dat je met hetgeen ik je stuurde, zelf GRATIS postzegels kunt maken, zelfs in vellen van 30 of 40 stuks!!!

Je kunt ze maken van alle onderwerpen wat je maar wilt als je er maar en foto van hebt.

Probeer het maar eens uit, kun je zien wat ik bedoel!

Groetjes, Jeannette
donderdag 12 juli 2007 - 01:13
Jeannette1

Jeannette1

Hai Rialle, wij gaan morgen even kijken in Zoetermeer.

Hopelijk hebben ze daar nog wel van die zaadjespostzegels, leuk lang woordje!

Groetjes, Jeannette
donderdag 12 juli 2007 - 01:15
Tine

Tine

Ik denk niet dat de postzegelzaden nog te koop zijn. Misschien dat volgend voorjaar er weer zo'n aktie is. Misschien kunnen we de posterijen daarvoor warm maken door aan te geven hoe leuk dat is.

Tine.
zondag 15 juli 2007 - 09:51
Jeannette1

Jeannette1

Jaaaaaaaaaaaa Tine, laten wij allen een emailtje naar de posterijen sturen met de vraag, of zij het nogmaals uit willen geven omdat wij (tuinliefhebbers/sters) er naast zaten!!!.

Bedankt voor de tip, misschien zet ik als het stukje over mijn schoonzoon zijn ellende in Kashmir van mijn homepage kan, er een stukje over.

Nogmaals bedankt, Jeannette
zondag 15 juli 2007 - 11:09
rialle

Rialle

Ik zal je een postzegel sturen Jeannette. Als je er een stukje over wil schrijven moet je toch zeker zo'n zegel zelf hebben vind ik.
Ik heb je een mail gestuurd.

Groetjes Rialle
zondag 15 juli 2007 - 16:37
Jeannette1

Jeannette1

Ja Rialle, het emailtje is aangekomen en heb er alweer een teruggestuurd.

Hopelijk begrijp je de manier hoe ik het schrijf, want ik schijn alles op dit moment nog wel eens fout te doen. (niet expres hoor!)

Ik ben echt van plan om er volgende week een stukje over te schrijven, dat er waarschijnlijk mensen zijn geweest die zakken vol met zaadpostzegels gekocht heben, waardoor de ECHTE zaadofielen ze niet meer konden kopen!!!

Groetjes, Jeannette

p.s., nog bedankt Rialle !!!
zondag 15 juli 2007 - 21:04
rialle

Rialle

Ja hoor Jeannette, ik heb het prima begrepen .
De postzegels komen er aan enne..................graag gedaan hoor
Ik ben benieuwd naar je stukje volgende week.

Groetjes Rialle
maandag 16 juli 2007 - 00:03
Jeannette1

Jeannette1

Oke Rialle, houd mijn website maar in de gaten!!!

Ook nog bedankt voor alles!!!

Groetjes, Jeannette
maandag 16 juli 2007 - 00:10
Boerke

Boerke

Dat waren nog goeie tijden voor een postzegelverzamelaar. Nu met die stomme zelfklevende postzegels.
Ik wil maar hebben dat je deze er niet mooi en gemakkelijk afdoet . Vroeger in heet water en alles was er af . Vandaag heb ik er enkele in kokend water gelegd en na een half uur moet je nog een beetje helpen om ze er af te krijgen. Met beschadigingen tot gevolg of zijn hier nog tuinliefhebbers die ook postzegels verzamelen en een trukje weten om ze er mooi af te krijgen?
Je moet niet vragen wat een lijm dat is.Nog niet afbreekbaar in water.Weeral goed voor het milieu en goed voor de staat. Ajà , Nu verdient de staat er ook wat aan als een echte verzamelaar ze wil.Nu moet hij ze kopen om ze zeker te hebben. Alle hobby,s doen ze zo naar de kl....knoppen. Aan alles moeten ze kunnen verdienen. Ik verzamel enkel postzegels die ik vind en ruil.Speciaal gaan kopen doe ik niet,nogal een geluk .
zondag 15 december 2013 - 16:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon