menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ZON op zondag voor wie vroeg is wieden kan nog

Ga naar meest recente reactie

piet1

Piet1

Beste tuinvrienden en vriendinnen, als ge deze morgen nog niet buiten bent geweest. Vlug zou ik zeggen, hier in Limburg is het een pracht weer, het is echt genieten in de tuin. En als je dan toch buiten bent, zondag of niet, dan ook maar gelijktijdig wat onkruid weg schoffelen, uittrekken enz. zodat je tegen de middag al weer een ander zicht hebt. Het schijnt van korte duur te zijn, maar dan zijn we toch weer even één geweest met onze bloemen, planten en groenten. Oh ja de sope staat te koken met verse porei ( de eerste van dit jaar), wortel, selder en kervel. De dag is niet meer stuk te krijgen.
Groetjes.
Piet1
zondag 8 juli 2007 - 16:46
Helianthus

Helianthus

Piet1,

Hier (Ronse) ook volop zijn , geen wolkje te zien.
Wat dat onkruid schoffelen betreft, dat heb ik gisteren al gedaan en met goed resultaat, alles mooi opgedroogd met de zon van gisteren, en de enkele hardnekkigaards (paardebloemwortel of zo) zullen vandaag wel "verbrand" worden door de zon want ze liggen onbeschermd, uit de grond gerukt, te wachten op hun einde ! (beetje dramatisch voor hun misschien, maar zo is het leven )
Veel tuinplezier vandaag !

Gert.
zondag 8 juli 2007 - 16:50
corrielat

Corrielat

Hier is het vanaf heerlijk weer, gisteren gazon gemaaid onkruid gewied, en s'avonds de houtkachel aan, tot 10 uur buiten gezeten, heerlijk.

Gert, jij zegt dat jou onkruid ligt te drogen in de zon, laat jij dat liggen dan, ik ruim het meteen op, omdat ik bang ben dat de zaadjes van het onkruid weer gaat groeien, of is dat niet zo?
zondag 8 juli 2007 - 16:56
Helianthus

Helianthus

Corrielat,

Bij mij krijgt het niet de kans om zaad te maken (ik doe wekelijks m'n ronde) en het "gewone" onkruid uit de borders trek ik met de hand uit en gooi ik op de composthoop.
De lastigaards zoals paardebloem die trek ik uit en laat ik een dagje drogen in de zon omdat je anders het risico loopt dat de wortel in de composthoop (vochtige omgeving) overleeft.
Op de paadjes in m'n moestuin dan weer, daar schoffel ik en dat laat ik gewoon liggen ja, dat onkruid droogt ter plekke en verschrompelt zodanig dat het daarna haast niet meer nodig is van het op te ruimen.

Groet, Gert.
zondag 8 juli 2007 - 17:04
corrielat

Corrielat

Hallo Gert,

Ik doe gagelijks mijn ronde, niet omdat ik een harde werker ben, maar gewoon omdat ik graag met mijn vingers in de grond zit te rommelen, is goede therapie, daarom heb ik ook geen last van zaadjes, en omdat mij tuin niet mega groot is, is dit gemakkelijk te doen, het gevolg is wel dat ik nooit groene vingers heb, maar heeeeeeeeeel zwarte, ze noemen mij wel eens gekscherend (onze mol van de familie)
zondag 8 juli 2007 - 17:16
Jeannette1

Jeannette1

Hai beste mensen, hier in Bleiswijk ook prachtig weer!!!

Was er echt vroeg uit, want ik slaap altijd met de gordijnen (aan mijn kant) open.

Helaas SOMS, schijnt de zon dan recht in mijn fesie!!

Wel fijn, maar je bent dan ook ECHT wakker.

Of het werken in de tuin word, of een (klein) stukje rijden met de auto , weet ik niet.

Ben gisteren weer voor het eerst even mee geweest naar Groenrijk en ja hoor Jeannetje heeft het weer te pakken.

Niezen en proesten dat het een lieve lust is, ja..... allergie is ook niet alles.

Groetjes en wat je ook onderneemt vandaag, doe het met liefde en plezier dan geniet je tenminste!


Jeannette
zondag 8 juli 2007 - 17:18
Bowie

Bowie

Je hebt daar een pracht van een roos als avatar gekozen, Piet.
maandag 9 juli 2007 - 05:08
piet1

Piet1

Ja Bowie-fan zeg dat wel. Het is de mooiste die we hebben, vind ik toch. De naam is Poustinia en is van een Limburgse kweker. Niet alleen is deze roos mooi van vorm, ook van geur en uitzicht. Ze staat ook regelmatig thuis als snijbloem in de vaas. Ik pobeer hiebij nog een foto te plakken, weet wel niet of dit lukt.
Groetjes
Piett

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 9 juli 2007 - 05:20
ines

Ines

Het is inderdaad een pracht van een roos
maandag 9 juli 2007 - 05:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon