menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinen van Hoegaarden B

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

is er iemand bekend met de tuinen van Hoegaarden?

Wat vinden jullie daar van ? de moeite bevonden?
zondag 8 juli 2007 - 16:25
Helianthus

Helianthus

Hey Nigella,

Ben d'r zelf nog niet geweest maar ben het zeker nog eens van plan om ze te bezoeken.
De website spreekt voor zich; het is alleszins de moeite waard om eens naartoe te gaan, dat weet ik zeker.



Groetjes, Gert.


http://www.detuinenvanhoegaarden.be/
zondag 8 juli 2007 - 16:46
minouke

Minouke

sorry, maar ik ben er al 2 keer geweest en is me 2 keer serieus tegengevallen, gewoon slordig en slecht onderhouden, de 1ste maal dacht ik misschien slecht moment uitgekozen , de 2de maal was het in juni en 't was hetzelfde
zondag 8 juli 2007 - 16:51
Helianthus

Helianthus

Oei Chantal,

Misschien toch goed om weten van jou...
Nochtans op hun website ziet het er allemaal veelbelovend uit...
Tussen haakjes, jij woont niet ver van Meise hé... je bent dan wellicht al een keertje in de nationale plantentuin aldaar geweest.
Wat is daar je mening over ?

Groetjes, Gert.


zondag 8 juli 2007 - 16:57
minouke

Minouke

ja , op hun site lijkt het erg mooi. zullen dan hun best gedaan hebben.

De plantentuin van Meise is wel heel goed, ik ben er geweest in de november voor de herfstkleuren en in de lente voor de rodendendrons en dat was prachtig. Ook voor de exotische planten (serre) echt de moeite om te zien

de plantentuin is wel goed onderhouden
zondag 8 juli 2007 - 17:13
corrielat

Corrielat

sorry, maar ik ben er al 2 keer geweest en is me 2 keer serieus tegengevallen, gewoon slordig en slecht onderhouden, de 1ste maal dacht ik misschien slecht moment uitgekozen , de 2de maal was het in juni en 't was hetzelfde


MAAR HET BIER VAN HOEGAARDEN IS WEL GOED,

zondag 8 juli 2007 - 17:23
Helianthus

Helianthus

Corrielat,

Voor een (grens)Nederlander is het bier van Hoegaarden wellicht goed te noemen in vergelijking met Heineken of zo
Weet je wat ze bij ons zeggen tegen het "witte" van Hoegaarden ?
AFWASWATER

Grapje hoor, laat het je smaken, zeker met het weer van vandaag
zondag 8 juli 2007 - 17:29
minouke

Minouke

da's waar corrielad, maar ik heb een allergie van alcohol en dan krijg ik netelroos en soms doe ik een zondeke is dat nu niet triestig, ik die zooo graag een Westmalleke drink.
Eergisteren onderanderen en gistermorgen stond ik op met de "mazelen"


Maar de tuinen van dina deferme dat vind ik nu eens de moeite, ik ben er al verschillende keren geweest ...mille gust ... die borders ....subliem
zondag 8 juli 2007 - 17:33
Helianthus

Helianthus

Awel Chantal,

Wat mij ook al vaak is opgevallen, de tuinen van liefhebbers en particulieren zijn vaak zeker zoveel de moeite waard als die professionele (toon)tuinen.
Dat zullen de forumlezers die al eens een open tuintje meepikken het zeker met me eens zijn.
Kwestie dat er wellicht meer hart en ziel wordt ingelegd...

Groetjes, Gert.
zondag 8 juli 2007 - 17:41
krissie

Krissie

hey Nigella,
het is wel waar de tuinen van Hoegaarden zijn echt hun inkomgeld niet waard .
Het zijn verschillende thema thuintjes ,op een kleine oppervlakte .
Op 1 uur tijd ben je de tuin helemaal rond , en echt speciaal is het zeker niet.
zondag 8 juli 2007 - 17:44
minouke

Minouke

weet er iemand iets over de tuinen van appeltern in nederland ?
zondag 8 juli 2007 - 18:13
martine

Martine

http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=gbo621lj
de toontuinen zijn inderdaad steeds kleine tuintjes, die de voorbije jaren wel wat opknapwerk gekregen hebben; er is ook een nieuwe tuin toegevoegd, nl de tuin van (H) Eden; dit is een ander concept dan de aparte kleine tuintjes, is veel weidser opgevat.
in bijgevoegd kranten artikel ook wat tekst over dat nieuwere gedeelte.
Martine
maandag 9 juli 2007 - 02:48
hildavw

Hildavw

Wij hebben al zowel Hoegaarden als Appeltern bezocht.
Hoegaarden is inderdaad samengesteld uit allemaal kleine voorbeeldtuinen, elk met hun eigen karakter.
Het is nu wel al enkele jaren geleden.
Appeltern heeft ook voorbeeldtuinen, maar in meer verschillende stijlen.
Het domein is ook veel groter, met een grote verkoopshal als ik me goed herinner.
Ik vond het zeker de moeite waard. Spijtig dat het voor ons voor zo ver is.
Meise is dan weer iets totaal anders, eigenlijk een groot park met een grote tropische serre, gebouwd door Leopold (ik denk de tweede).
groetjes
Hilda
maandag 9 juli 2007 - 03:13
agnesv

Tekst aangepast

Agnesv

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-07-08
Ik heb de tuinen van Hoegaarden ook bezocht en ze zijn bij mij ook dik tegen gevallen bezoek liever prive tuinen
vandaag heb ik een bezoek gebracht aan Essem en aan de tuin van vriend van Essem en het loonde de moeite
http://blog.seniorennet.be/tuindenhorst/
maandag 9 juli 2007 - 03:55
Nigella

Nigella

awel mensen ik ben tevreden over jullie reacties
ik had zo'n kater (en niet van de Hoegaarden zulle) , dat ik dacht: begin ik nu zo vreselijk secuur te worden. Maar neen ik vond het een echte slordigheid (en ik ben zelf geen pietje precies ) ik vond die gids zelfs alles behalve goed. Ik had mijn kodak bij de hand toen ik binnen kwam; maar ik heb hem slechts eenmaal uitgehaald omdat er een bloempje stond dat ik niet kende

ik vind het vreselijk stom dat organisaties daar naar toe gaan , voorgaande op de beelden van hun site.

EN.........Appeltern is daar een juweel bij

Maar ik ga volledig akkoord dat privetuinen nog the best zijn.

Alleen geldt dat ook niet voor alle tuinen die in een tuinboekje staan; zoals ik er onlangs daar een paar in Waregem gezien heb; awel ik zou beschaamd zijn moest ik daarvoor geld vragen. MAAR in het zelfde circuit zaten ook een paar juweeltjes
dinsdag 10 juli 2007 - 02:40
minouke

Minouke

zoals je het zegt nigella,ik vond het een schande , de laatste keer stopte er een bus uit nederland aub , ik dacht bij mezelf , komen jullie van zover om dit te zien en vroegen ze nog 5€ entree
Geen geld voor iets moois te zien maar veel te veel voor bv borders overwoekert met straatgras en onkruid, niet verzorgde rozen, enz

is appeltern de moeite ? vooraleer we zover gaan ?
dinsdag 10 juli 2007 - 02:59
Nigella

Nigella


is appeltern de moeite ? vooraleer we zover gaan ?

absoluut , maar het blijven modeltuinen, maar wel echt verzorgd (toen toch)
wij hebben toen ook de modeltuinen van Goegebeure (of zo iets) in Nunspeet bezocht

maar heb je hier al eens gekeken, daar kun je per regio zoeken, maar er zijn er natuurlijk al veel voorbij he

http://www.opentuinennet.nl/
dinsdag 10 juli 2007 - 04:53
annis

Annis

Appeltern vindt ik echt de moeite waard. Ik ben er al diverse keren geweest zowel voorjaar als zomer.
Het zijn inderdaad modeltuinen waar je veel ideen op kunt doen voor je eigen tuin. De tuin van Dina de Ferme vond ik prachtig maar dat is ook een tuin in zijn geheel geen modeltuinen. In Brabant ligt ook een tuin in Ossendrecht van de fam. Gerdes is ook prachtig om te bekijken. Maar de tuinen van particulieren zijn niet altijd open in de zomermaanden. Bij de Groei en Bloei bij ons in Nederland in Belgie is dat geloof ik Tuinpunt die geven ieder jaar een boekje uit met open tuinen. Nigella de tuinen van Goedgebure in Nunspeet zijn inderdaad ook mooi goed onderhouden met modeltuinen en voorbeeld borders.

Annis
maandag 16 juli 2007 - 20:35
Nigella

Nigella

Appeltern vindt ik echt de moeite waard. Ik ben er al diverse keren geweest zowel voorjaar als zomer.
Het zijn inderdaad modeltuinen waar je veel ideen op kunt doen voor je eigen tuin. De tuin van Dina de Ferme vond ik prachtig maar dat is ook een tuin in zijn geheel geen modeltuinen. In Brabant ligt ook een tuin in Ossendrecht van de fam. Gerdes is ook prachtig om te bekijken. Maar de tuinen van particulieren zijn niet altijd open in de zomermaanden. Bij de Groei en Bloei bij ons in Nederland in Belgie is dat geloof ik Tuinpunt die geven ieder jaar een boekje uit met open tuinen. Nigella de tuinen van Goedgebure in Nunspeet zijn inderdaad ook mooi goed onderhouden met modeltuinen en voorbeeld borders.

Annis


voila zie, dat was het wat ik gisteren zocht de tuin van de familie Gerdes in ossendrecht, echt super
maandag 16 juli 2007 - 23:21
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ik ben er ook verleden jaar geweest, denk zo deze periode en 'tis daar dat ik veronicastrum virginicum fascination gezien heb en ger. joly Bee (rozanne) .

Maar ik heb ze wel bij Spruyt gehaald want in aertsparadijs waren er geen te koop van die.

en morgen ga ik naar Appeltern ... Yoepie

goed nu wacht ik nog op je specialeke hé

nu zie ik pas dat ik je antwoord op je bericht van de andere topic over aertsparadijs
dinsdag 17 juli 2007 - 14:38
Adrienne

Adrienne

Ha, ha Chantal toch

Volgens mij zit ge met uw gedachten al in Appeltern.
Veel plezier daar !!!!
dinsdag 17 juli 2007 - 16:48
minouke

Minouke

ja 'k peis het
dinsdag 17 juli 2007 - 20:46
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Hallo Minoekske, wil je even laten weten hoe het in Appeltern was? ik wil donderdag daar naar toe gaan,
woensdag 18 juli 2007 - 08:37
minouke

Minouke

hé Corrietje het was er wel goed , veel ideetjes om op te doen maar qua border ideeen of speciale planten niet veel gezien, maar alles mooi verzorgd en aangenaam om te wandelen.


En veel vb van waterpartijen ..... wel spijtig nergens geen goed biertje hé , allééén water en koffie of limonade
woensdag 18 juli 2007 - 19:41
corrielat

Corrielat

Hallo mieneke,

de plannen zijn inmiddels gewijzigd, het wordt Maastricht, veel boutiekskes, en bovenal heel veel terrasjes
woensdag 18 juli 2007 - 22:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon