menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veel te hoge coniferen

Ga naar meest recente reactie

BMWtje

BMWtje

Ik heb onder in mijn tuin, nee eigenlijk het bedrijfs terein naast mijn tuin een haag van coniferen. Deze zijn echter door de vorige bewoners nooit bijgehouden en zijn nu dus zo'n 8 meter hoog.

Nu heb ik geprobeerd om met een hoge ladder de toppen te snoeien maar dat blijkt dus een onmogelijke taak. Niet alleen is het verdomde hoog, ik wil ze namenlijk op zo'n 4 a 5 meter toppen maar ze zijn ook nog eens breed/diep ik schat zo,n 3 a 4 meter dus ik kom er gewoon niet aan met m'n laddertje. Ik wil ze eigenlijk niet omzagen want mooi is het wel, alleen ze staan aan de zuidkant dus geen zon daar. Ik kan helaas ook niet met een hoogwerker of zoiets achterom komen en aan de bedrijfskant staat een afdak met golfplaten van zo'n 5 meter diep dus van die kant wordt het ook bijna onmogelijk

Dus ik zit hier met een geweldig mooie maar veel te hoge coniferenhaag aan de zuidkant van m'n tuin en kan er niets aan doen.

BMWtje
donderdag 13 juli 2006 - 09:45
ines

Ines

BMWTJE kan U Uw laddertje niet vervangen door een opbouw (stelling...)waar U veilig alle kanten
op kan? of een soort hydrolische ladder de naam ontsnapt me nu...
Als U dit wil oplossen kan U altijd bij de bouw deze atributen lenen of bij een werf...
In onze streek zitten bedrijven die deze uitlenen...grtjs,ines.
vrijdag 14 juli 2006 - 01:25
aukula

Aukula

beste
hebt u al eens gedacht aan een spinhoogtewerker deze hebben een breedte van maar O.75 m en toch een werkhoogte van 13 m en een bereik van 7 m
ofwel kunt u erbij via een hoogtewerker op een vrachtwagen deze kunnen tot 121 m uitschuifen
maandag 24 juli 2006 - 15:46
JosAalst

Tekst aangepast

JosAalst

Ik heb onder in mijn tuin, nee eigenlijk het bedrijfs terein naast mijn tuin een haag van coniferen. Deze zijn echter door de vorige bewoners nooit bijgehouden en zijn nu dus zo'n 8 meter hoog.

Nu heb ik geprobeerd om met een hoge ladder de toppen te snoeien maar dat blijkt dus een onmogelijke taak. Niet alleen is het verdomde hoog, ik wil ze namenlijk op zo'n 4 a 5 meter toppen maar ze zijn ook nog eens breed/diep ik schat zo,n 3 a 4 meter dus ik kom er gewoon niet aan met m'n laddertje. Ik wil ze eigenlijk niet omzagen want mooi is het wel, alleen ze staan aan de zuidkant dus geen zon daar. Ik kan helaas ook niet met een hoogwerker of zoiets achterom komen en aan de bedrijfskant staat een afdak met golfplaten van zo'n 5 meter diep dus van die kant wordt het ook bijna onmogelijk

Dus ik zit hier met een geweldig mooie maar veel te hoge coniferenhaag aan de zuidkant van m'n tuin en kan er niets aan doen.

BMWtje
donderdag 3 augustus 2006 - 23:11
JosAalst

JosAalst

BMWtje, voor enkele jaren had ik zowat hetzelfde probleem.Wel had ik een uitschuifbare ladder waarmee ik boven de af te zagen hoogte een reep, een lang dik touw, kon vastmaken en zo een zekere spanning in een bepaalde richting voor het vallen van het afgezaagde deel kon geven.Voor het afzagen van de stam verwijderde ik de zijdelingse takken zodat ik gemakkelijk aan de stam kon zagen.Eerst vooraan een beetje ingezaagd en dan onder spanning met het touw achteraaan volledig doorgezaagd.U begrijpt dat de persoon die aan het touw trekt tijdig of ver genoeg verwijderd is van de neervallende top.Zo heb ik samen met mijn vrouw een honderdtal coniferen tussen de vier en zes meter ingekort.Ik wens u veel succes,maar het was wel een vermoeiende bezigheid waarvan ik achteraf en nu nog altijd, toch zeer tevreden ben
donderdag 3 augustus 2006 - 23:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon