menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe is het weer bij jullie

Ga naar meest recente reactie

petra2

Petra2

kijk net naar het journaal.
noodweer hier en daar.
1 vrouw overleden dood bliksem inslag.
hier in Almere geen vuiltje aan de lucht,
zit buiten, laptop op schoot, poes aan mijn voeten.
niets aan de hand, geen regen, geen onweer niets
hoe is het bij jullie??
zaterdag 9 juni 2007 - 03:12
hugo

Hugo

zwoel, plakkerig, niet te doen, maar voorlopig nog geen druppels

groetjes
zaterdag 9 juni 2007 - 03:18
petra2

Petra2

volgens deze site komt het voor 22.00 uur mijn kant op
tot nu toe zit ik nog heerlijk buiten, bladstil is het

http://www.buienradar.nl/
goeie site overigens
zaterdag 9 juni 2007 - 04:08
minouke

Minouke

hier in grimbergen (midden belgie) is het zo'n typische zomeravond , de buren doen zelfs nog hun gras af en op thermometer nog altijd 28°C ---ZALIG---
zaterdag 9 juni 2007 - 04:37
Tine

Tine

In Enschede droog,warm en benauwd. Heb extra pufjes nodig om adem te hebben.

Tine.
zaterdag 9 juni 2007 - 04:45
petra2

Petra2

onweer is hier los gebarsten.
het gaat flink tekeer, weerlicht rondom en enorme klappen
zaterdag 9 juni 2007 - 04:54
Esem

Esem

Hier in het Antwerpse ,stil ,nog geen regen.
Het is nu 2,30 nog steeds 22°c
De hoogste tijd om onder de wol te kruipen
Slaapwel allemaal.
Gr Esem,
zaterdag 9 juni 2007 - 09:24
Tomateboer

Tomateboer

Hier (West-Vlaanderen) is het al een paar dagen miezerig weer...
Nu en dan een kleine bui, tot daarstraks geen onweer,...
Maar ja tmoet er eens van komen en dat is bij deze dan ook gebeurt.
We hebben hier een zwaar onweer gehad, gelukkig geen schade.
Echt he, het mag van mijn part terug 4 of 5 weken droog zijn met zon en zomerse temperaturen, de tuin zou er wel tegen kunnen
grt
Angelo
zaterdag 9 juni 2007 - 14:05
minouke

Minouke

Hier in het Antwerpse ,stil ,nog geen regen.
Het is nu 2,30 nog steeds 22°c
De hoogste tijd om onder de wol te kruipen
Slaapwel allemaal.
Gr Esem,


Esem ik dacht dat mijn thermometer paraplu sloeg , maar 'twas dus toch juist

LE MIDI laat maar komen
zaterdag 9 juni 2007 - 15:20
annd6

Annd6

Hier in de kempen heeft het gisteren rond zes uur wat geregend en gedonderd maar niet lang.
Nu is de lucht grijs.

Esem, bij 22° onder de wol kruipen?
Had je het koud?

Groetjes
Ann
zaterdag 9 juni 2007 - 15:51
lisa

Lisa

hier in het ven 21mm regen gevallen voor de rest viel het nog me
ik had het erger verwacht naar al de waarschuwingen,gelukig maar voor mij
plantjes en tomaten
groetjes lisa
zaterdag 9 juni 2007 - 16:33
Jeannette1

Jeannette1

Hai Petra, ik gooide mijn dochter haar stukje direct van de homepage toen ik het op de radio en t.v. hoorde.
Ik heb er toen een WEERALRM opgegooid!

Gelukkig viel het hier in Bleiswijk-Nederland, erg mee.
Tenminste nadat wij over het slagtoffer etc. gehoord hadden.

Het heeft hier ca. 30 minuten fiks geonweerd en geregend (gespoeld).

Op dit moment van de ochtend, is het nog steeds heel erg nat, maar de bliksem etc. is gelukkig voorbij.

Vanaf deze plaats, wens ik iedereen een heel fijn en ongelukvrij weekend!

Groetjes, Jeannette
zaterdag 9 juni 2007 - 17:37
Esem

Esem

annd6,
Nee hoor dat onder de wol kruipen is maar bij wijze van spreken.
Koud heb ik het zeker niet,nee veel te warm,maar het is toch even anders nu vandaag.
Vanmorgen even wat regen gehad,echt niet veel alles is al terug opgedroogt maar het is wel bewolk bij een temperatuur van 18°c
U plaatselijk weerbericht.Regio Antwerpen de Kempen.
Gr esem,
zaterdag 9 juni 2007 - 18:53
Jeannette1

Jeannette1

Hai Esem, mocht je het toch koud hebben, komen de dames van het TuinForum misschien wel met ijsklontjes naar je toe.

Gelukkig dat het bij sommige mensen al opgedroogd is, hier ligt echt wel water op de aarde en tegels!

Fijn weekend allemaal.

Groetjes, Jeannette
zaterdag 9 juni 2007 - 21:04
annd6

Annd6

Dankje Esem voor de update.
Hier is het grijs, af en toe een bui en ongeveer 20°.
Ook regio kempen maar dan aan de kant van Turnhout
Groetjes
Ann
zaterdag 9 juni 2007 - 22:13
Victor44

Victor44

Van gisteren tot heden,15u40 ,is er amper 5 l /m² gevallen,het is nu 20,8°C en de zon doet moeite om te schijnen.Onweders zijn er niet veel geweest,wat gerommel in de verte. Als het zo verder gaat zal het vlug terug warm zijn! Streek ost Brabant(Hageland) België
Grtjs Mia
zaterdag 9 juni 2007 - 22:40
Bowie

Bowie

Hier ook maar een buitje, niet echt noemenswaardig.
Deze morgen wel een 2tal donderslagen, maar voor de rest niks.

Hier is het goed om wonen, wij hebben nooit van die extremen.
zaterdag 9 juni 2007 - 22:42
hildavw

Hildavw

In Edegem deze morgen ook een flinke bui, die ongeveer 10 minuten heeft geduurd.
Gelukkig ontsnappen wij meestal aan die hevige regens, hoe dat komt, weet ik niet.
Alles is nu al terug droog.
groetjes
Hilda
zaterdag 9 juni 2007 - 22:44
corrielat

Corrielat

Hier in de brabantse kempen, nederland heeft het heel de morgen en middag al geregend, al mijn tonnen en emmers gevuld met water, komt dat omdat ik een tijd geleden een topic opende (LAAT HET AUB, REGENEN) als jullie willen zal ik nu vragen (laat het aub, stoppen,)... genoeg is genoeg
zaterdag 9 juni 2007 - 22:51
annis

Annis

Hier in Sittard Limburg. Gisterenavond iets geregend maar niet hevig. Vanmorgen met regen gestart en tot nu toe af en toe wat donder en plens buien.

Annis
zaterdag 9 juni 2007 - 23:05
benn

Benn

gister flink wat onweer en regen gehadt .tot en met deze namiddag en de nu 16.15 zonneke schijn een beetje en vogeltjes zingen er lustig op los.planten staan er lekker bij eindelijk een natte voeten (wortels ) gehad .
was hier nodig groetjes benn
zaterdag 9 juni 2007 - 23:14
Tine

Tine

Vanmorgen in ons deel van Enschede 10 druppels gehad terwijl in een ander deel van de stad het heeft gestortregend. Nu wel aldoor gerommel maar of het nog doorzet weet ik niet.

Tine.
zondag 10 juni 2007 - 02:35
semperfi

Semperfi

Het weer in "Jullie" zal wel zijn zoals in in Juni en Augustus
Grutjes,
Bob
zondag 10 juni 2007 - 03:00
Merel

Merel

Hier (Zuid Dakota) vandaag ook mooi weer, morgen weeral terug donderstormen met kans op tornado's

groetjes Merel
zondag 10 juni 2007 - 04:23
sylvain

Sylvain

Hier Limbyrg vandaag licht bewolkt maar goede temperatuur heeft van vrijdag avond tot zaterdag namiddag 21 liter per vierkante meter geregend en geziet het victor woont van mij maar 15 km weg en daar heeft het bij na niet geregend.
En er is niets kapot geregend het heeft geregend zoals we hebben gevraagd rustig en toch goed nat dit was super
zondag 10 juni 2007 - 17:05
benn

Tekst aangepast

Benn

he sylvain ben bijna dorps genoot hihi woon dorp er naast groetjes benn
maandag 11 juni 2007 - 03:36
sylvain

Sylvain

Ja benn heel veel kilometers verschil is dat niet naar lummen, maar wij zijn er goed van afgekomen.
Ben vandaag naar Retie geweest op opentuin bij Agnes en die mensen daar hebben minder geluk gehad als bij ons.
Donderdag naar het schijnt stonden de rozen er noch zo mooi bij en nu zag je al de talrijke rozen dat ze toch te veel van het goede hebben gehad den vrijdag .
Maar wat een mooie tuin heeft Agnes daar in Retie liggen perfect is dit jaar de mooiste die ik heb gezien dikke 10
Allee de man uit hasselt een sterke week en tot noch eens op het forum
maandag 11 juni 2007 - 05:51
an

An

de dag van het weer alarm heeft het hier de hele avond geregent stort buien met flinke donderslagen en bliksem.om 18uur begon het hard te waaien en donker te worden, en om 19 uur begonn het te regen en onweren.
heel lang heb ik het hier niet zo erg gezien.
ik vind het een prachtig gezicht , (maar ben blij dat ik binnen zit en niet weg hoef )
en de plantjes konden weer op adem komen.

zie dit berichtje nu pas maar die onweer en die regen staan nog vers in mijn geheugen zo veel was het.
vandaag 14 juni regent het weeer nou had ik tijd om in de tuin te gaan en regent het weer
dan maar even achter de comp. kruipen voordat ik de hond uitlaat.
misschien dat ik zo nog even in de tuin ga weerken.
de natte aarde vind ik niet zo erg maar als je tegen die natte takken sta je bent gelijk nat,

gr an
donderdag 14 juni 2007 - 16:42
an

An

hoi petra
ik heb aan kurt gevraagt of ie het weer als vast onder deel wil zetten op dit form zou erg leuk zijn
en als iedereen dan plaats tijd ,het weer natuur e.d. er bij wil zetten kan iedereen het leuk terug lezen
zoals hier boven het is alleen jammer dat ik het te laat gezien had ,
dat het vorige keer onweerde zat ik achter de comp.
naast de open deur en toen kon je comp. niet eens aanraken die was hoe noem je dat......
je kreeg gewoon een licht schokje zo was ie op geladen door die onweer.
nu heb ik mijn deur maar dicht gedaan normaal laat ik die open.
gr an

hoop dat ie dat wil doen.
donderdag 14 juni 2007 - 16:53
minouke

Minouke

deze morgen op 6u op het terras geontbijt met zon en nu sinds kort bewolkt, droog en 25°
donderdag 14 juni 2007 - 18:07
an

An

dan bof jij minouke bij ons hier in de rand stad regent het de hele ochtend met bakken uit de lucht nu begint het zonnetje er door te komen , en een beetje droog te worden, maar laat ik nog niet te veel zeggen kan zo weer veranderen
lucht is hier grijs en 22gr.
in zaandam n-h
gr an

misschien van middag droog kan ik in de tuin wat doen wou ik vanmorgen al doen.
donderdag 14 juni 2007 - 18:14
Bowie

Bowie

Hier is het ook goed weer, het zonnetje zit er weliswaar niet, maar het is toch drukkend warm. Gisteren & maandag zeker 25° geweest (als 't niet meer was).
donderdag 14 juni 2007 - 18:15
hildavw

Hildavw

In Edegem was het in de voormiddag licht bewolkt, met toch tamelijk veel zon, heb zelfs de zonneluifel opengedraaid.
Op de middag is er dan een flinke bui gevallen, dus luifel terug toe !
Nu begint de zon terug tussen de wolken te priemen, zo kan ik verder het snoeisel van het hulsthaagje opruimen.
groetjes
Hilda
donderdag 14 juni 2007 - 21:32
Bowie

Bowie

Rond de middag 5 minuutjes geregend en dat was het, daarna weer heel warm.

Vandaag heel wat verzet in de tuin, alle tomatenplanten goed opgebonden, 15m klimophaag bijgesnoeid, kriekenboom omgezaagd, veel onkruid uitgetrokken. Nog wat augurken uitgeplant.
Allé we blijven bezig.
donderdag 14 juni 2007 - 23:30
hildavw

Hildavw

Momenteel is het hier flink aan het onweren en het giet !!!
Gelukkig heb ik juist op tijd alle potten en hangpotten bijeen gezet, zodat ze eens een goed gratis bad krijgen Zeker belangrijk voor de muurpotten, die door de goten zo goed als nooit regenwater krijgen
ciao
Hilda
vrijdag 15 juni 2007 - 00:53
agnesv

Agnesv

Heel de dag goei weer geweest tot iets na 18.00 uur op dit moment regent het lichtjes en in de verde onweer
groetjes agnes
vrijdag 15 juni 2007 - 02:10
Bowie

Bowie

Tussen 17u30 en 20u ongelooflijk hard geregend. Nu is 't hier bijna overal terug droog.
vrijdag 15 juni 2007 - 04:20
an

An

na een hele dag en een nacht regen even droog zwaar bewolkt
23gr. in zaandam
gr an
vrijdag 15 juni 2007 - 16:00
an

An

het regent al weer.
houd het nou nooit op, wil graag even in de tuin werken maar zo lukt het niet.
gr an
vrijdag 15 juni 2007 - 16:30
sylvain

Sylvain

Het was vandaag een beginnende rustige dag dar ze zijen dat het winderig ging zijn mar deze middag is de wind hier fel opgestegen en toch veel planten doen lijden 14 graden het weer van 26-06-2007 in Limburg
woensdag 27 juni 2007 - 05:11
rialle

Rialle

Foei foei foei, wat een weer. Regen en nog eens Regen. Meestal niet zo hard en soms heel hard!
Mijn Helianthussen maar extra opgebonden want het zijn hele harde windvlagen.
Valkenburg aan de Geul (Nederland) vandaag 15 graden, en de zon 5 minuten gezien!!
Dit kan alleen maar beter worden......... en dit is wat we wilen
Groeten Rialle
woensdag 27 juni 2007 - 06:30
sylvain

Sylvain

Vandaag in Limburg Belgie 14 graden droog geweest de hele dag, wel bewolkt met een flink briesje .
DIT OP 27-06-2007 OM 19 UUR.
Hoe is het weer vandaag in Nederland ????????????? .
donderdag 28 juni 2007 - 06:44
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Vandaag alweer een koude dag in Nederland en Belgie, en nat!!!!! 12 graden en een (hele)stevige wind!
Ben een uurtje op en het heeft tot nu toe alleen maar geregend .
Nou ja, we wachten de rest van de dag maar af of we snel tussen de buien door even de tuin in kunnen.
Groetjes Rialle.
donderdag 28 juni 2007 - 14:54
Tine

Tine

De lucht begint hier wat op te klaren. Dat moet ook want ik ga vandaag weer heerlijk een dagje Hortussen in Utrecht. Dat doe ik twee keer per jaar en elk jaar is .vooral de groenten en kruidentuin, anders. Ik verheug me er altijd op.

Tine.
donderdag 28 juni 2007 - 15:10
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Nou Tine dan wens ik je heel veel wandel- en kijkplezier
En dat het droog mag blijven................
Groetjes Rialle.
donderdag 28 juni 2007 - 15:56
Esem

Esem

Donderdag 28 juni
09u45.
af en toe zon
temp 14° C
Dit allemaal in de Antwerpse Kempen.
Gr Esem,
donderdag 28 juni 2007 - 16:42
an

An

hier het weer bericht van uit zaandam
het is hier zonnig en af en toe verdwijnt de zon achter de wolken,het waait zachtjes.
en het is 21 gr .
het is nu 9.50 uur

gr an
donderdag 28 juni 2007 - 16:48
sylvain

Sylvain

Belgies Limburg om 11uur50 20 graden lichte laage bewolking maar de laatse drie uur met 80 procent zonneschijn
Ik zie dat er in Nederlands Limburg er slechter aan toegaat groetjes van uit lummen
donderdag 28 juni 2007 - 18:54
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Ik moet zeggen dat het mooi opgeklaard is vandaag. Had het eigenlijk niet verwacht maar we hebben de 18 graden gehaald in Nederlands Limburg!! Heb warempel noch even in de tuin doorgebracht voor de kids uit school kwamen. Laatste schooldag morgen, dus ook voor hen mag het ... netje wat meer gaan schijnen en de temperatuur wat hoger! Kortom het mag wat meer zomeren...... maar daar zullen we het wel allemaal over eens zijn!!!!!!!

Groetjes Rialle
vrijdag 29 juni 2007 - 01:19
sylvain

Sylvain

Vrijdag 29 juni 2007 om 12uur en tien 19 graden en zwaar bewolkt 50 procent kans op regen dit in Belgies Limburg er mogen graden bij komen
En het is vacantie hier in Belgie
vrijdag 29 juni 2007 - 19:13
sylvain

Sylvain

Lummen 30-06-2007 18uur 50 22graden licht bewolkt droogideaal weer voor de tuin
zondag 1 juli 2007 - 01:51
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

LUMMEN 1-07-2007 12uur 26graden helder met af en toe een wolkje echt een gewassig weertje en eten voor de vlinders groetjes en dag
zondag 1 juli 2007 - 19:46
rialle

Rialle

Hier in Valkenburg aan de Geul was het vandaag ook 26 graden maar toch tamelijk veel bewolking waar ook af en toe motregen uit viel. Maar niet geklaagd, het was een zomerse dag
Groetjes Rialle
maandag 2 juli 2007 - 06:06
sylvain

Sylvain

Lummen 2-07-2007 11uur 30 19,5 graden en af en toe regen en opklaringenhet wordt iets kouder maar naar het weekend toe terug naar 25 graden
maandag 2 juli 2007 - 18:48
corrielat

Corrielat

Ik hoop het Sylvain, ik hoop het,

Ik heb nu 3 weken vakantie en zou toch graag van mijn tuintje genieten, gelukkig kan ik nog onder de overkapping zitten, want heel de dag binnen,? liever niet, dus maar hopen dat de weergoden gunstig gestemd raken,
maandag 2 juli 2007 - 19:23
ulanka

Ulanka

Het weerbericht uit het Waasland (op grens met Zeeland) !
ROTWEER !!!REGEN ...WIND .... 15 ° , ...opwarming van de aarde ??? laat me niet lachen !
Mag stilaan verandering in komen hoor !

groetjes

ULANKA
dinsdag 3 juli 2007 - 16:22
hildavw

Hildavw

Hallo allemaal,
Momenteel is het hier, Edegem, ten zuiden van Antwerpen, serieus aan het onweren en flink aan het gieten !
Ik heb nog enkele planten staan die ik in de tuin zou moeten zetten, maar dat zal spijtig genoeg niet voor één van de volgende dagen zijn, vrees ik.
Maar ik moet geen schrik hebben, water hebben ze genoeg nu, uitdrogen zullen ze zeker niet.
En de verwachtingen zijn tot het week-end niet echt fameus.
Ocharme voor zij die nu met kleine kinderen bijv. aan de kust zijn
Maar denk er aan : Na regen komt zonneschijn !
Groetjes
Hilda
woensdag 4 juli 2007 - 02:43
agnesv

Agnesv

Hoi allemaal
hier in retie is het een rot weer af en toe rommelt het hier en flinke buien http://blog.seniorennet.be/tuindenhorst/
woensdag 4 juli 2007 - 02:55
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Hallo hier Lummen 19 graden op 3-07-2007 om 19uur zwaar bewolkt met af en toe een stevige bui en een donder slag komende van richting Lommel en Nederland maar we zijn in blijde verwachting ze beginnen van af donderdag met beter weer voor twee dagen is dat geen luxe ik was er iemand vergeten op te zetten
woensdag 4 juli 2007 - 03:29
agnesv

Tekst aangepast

Agnesv

Het weer in retie op 4.07 .2007 is (rotweer) [afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-07-03 en 13 gr volgens mij moeten er daar boven gaatjes gedicht worden met siliconen
woensdag 4 juli 2007 - 14:44
an

An

hier schijnt eventjes het zonnetje,blauwe lucht met wolken,de donkere wolken zijn verdreven ,
maar ik zie al weer wat aankomen.
gisteren zware onweer met regen alsof je een emmer ,wat zeg ik een bad boven je hoofd leeg kiept.
zo erg. en altijd als je de kinderen van school afmoet halen. daar boven kiezen ze de tijden wel lekker uit.
en het is 21 gr. binnen met deur open,
heb geen termometer buiten.[afbeelding verwijderd niet-https]

agnes ik leen jou regen bui even als je het niet erg vindt ik vindt het een hele goeie,ga ook is op zoek er naar.

gr an
woensdag 4 juli 2007 - 16:54
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Is dat in Nederland nog geen schoolvakantie?
woensdag 4 juli 2007 - 17:12
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Hier af en toe buien afgewisseld met een opklaring, toch wel koud hoor voor de maand juli.
woensdag 4 juli 2007 - 17:12
an

An

Is dat in Nederland nog geen schoolvakantie?


hai tania
de mijne heeft vrijdag na een continu rooster pas school vakantie,
dus hopen dat het weer ook beter wordt.

en bij jullie?

gr an
woensdag 4 juli 2007 - 17:20
agnesv

Agnesv

hier schijnt eventjes het zonnetje,blauwe lucht met wolken,de donkere wolken zijn verdreven ,
maar ik zie al weer wat aankomen.
gisteren zware onweer met regen alsof je een emmer ,wat zeg ik een bad boven je hoofd leeg kiept.
zo erg. en altijd als je de kinderen van school afmoet halen. daar boven kiezen ze de tijden wel lekker uit.
en het is 21 gr. binnen met deur open,
heb geen termometer buiten.[afbeelding verwijderd niet-https]

agnes ik leen jou regen bui even als je het niet erg vindt ik vindt het een hele goeie,ga ook is op zoek er naar.

gr an


Hoi an neem het maar even mee dan plaats ik hier het [afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-07-04
mvg Agnes
woensdag 4 juli 2007 - 17:43
Bowie

Bowie

An, in België is het grote vakantie van 1 juli tot en met 31 aug. voor de gewone scholen. Voor sommige richtingen in Hogeschool en Unief tot 30 sept.

Gisteren was 't hier serieuze kermis: veel klank en lichtspel in de lucht, en regen en regen en regen en regen. Mijn vingers typen het woord 'regen' al vanzelf.
woensdag 4 juli 2007 - 17:55
an

An

hoi tania

lijkt bij mij wel regen regen regen.
nee hier in het noord holland is het 6 juli tot en met 20 aug. bassis school
bij ons ook gisteren zoals ik schreef.

hoi agnesv
wat bedoel je met dit neem ik even mee is het zo warm bij jou dan

gr an
woensdag 4 juli 2007 - 18:12
an

An

het is nu bijna 4 uur en het komt weer met bakken uit de lucht vallen.en zwaar bewolkt.
waar blijft de zomer?
gr an
woensdag 4 juli 2007 - 22:47
sylvain

Sylvain

Hallo hier Lummen (Belgie) op dit moment 19 graden zwaar bewolkt en af en toe een zware bui met veel liters water van gisteren 3juli 19uur tot op heden 16 uur 26 liters per vierkante meter en dit op 4-07-2007 het mag dringend stoppen met regenen laat de zon maar schynen in plaats van laat het gras maar groeien
woensdag 4 juli 2007 - 23:16
an

An

zo denk ik er ook over alleen ik heb geen gras
gr an
woensdag 4 juli 2007 - 23:21
agnesv

Agnesv

hoi tania

lijkt bij mij wel regen regen regen.
nee hier in het noord holland is het 6 juli tot en met 20 aug. bassis school
bij ons ook gisteren zoals ik schreef.

hoi agnesv
wat bedoel je met dit neem ik even mee is het zo warm bij jou dan

gr an

Toch niet er is hier vandaag 30 liter gevallen volgens de pluvometer maar ik dacht als jij dat wolkje meenam heir het zonnetje zou zijnen dus toch niet
donderdag 5 juli 2007 - 03:00
Esem

Esem

sint Medardus doet zijn werk goed.
help we verdrinken bijna

.[afbeelding verwijderd niet-https].[afbeelding verwijderd niet-https].[afbeelding verwijderd niet-https]

Gr Esem;
Ps heb de wolken ook maar even overgenomen


donderdag 5 juli 2007 - 03:52
jp

Jp

Tijdens een zeldzame opklaring buiten gelopen zonder jas en, ja hoor een plensbui over 't grijze hoofd....!
Maar als het een troost kan wezen, in bepaalde delen van India aan de grens met Bangla Desh valt er som tot 12.000 ltr /M2 per jaar (het record is 26.000 Ltr)! En driekwart daarvan komt naar beneden tussen juni & september !
En geloof het of niet in april & mei staat het land, de beken en de meeste putten poederdroog !
Ik ben er ooit geweest en werd er overvallen door een hoosbui. We zagen niet 1 meter ver, en voetje voor voetje hebben we ons in veiligheid moeten brengen op een hoogte, terwijl achter ons het lieflijk kabbelend beekje in een razende rivier veranderde, letterlijk in enkele minuten tijd. Zeer lang nachtmerries aan overgehouden. Lang leve de Belgische kwakkelzomer....
donderdag 5 juli 2007 - 05:11
sylvain

Sylvain

Maar jp is een heel ander klimaat als hier in het westen daar kunt ge noch genieten van de tropische warmte met heel veel regen die daar nodig is .
Dat is het zelfde met het regenwoud ik denk als ge moest weten wat de natuur daar nodig heeft van water dan is dat normaal denk ik.
Als ge weet dat een simpele popelier of een berk hier 1000 + liters water per dag drinkt dan is dat normaal.
groetjes en dag
donderdag 5 juli 2007 - 05:42
an

An

jp
ik ben helemaal met je eens we kunnen beter dit weer hebben zonnetje en regen dan dat we helemaal geen regen hebben dan lopen we ook weer te klagen ,dan zitten we van wanneer gaat het nou eens regenen en als het regent wanneer komt dat zonnetje nou eens.
wij hebben allebei regelmatig terwijl sommige andere landen of alles hebben of niets.[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
nou hebben we van allebei iets.

gr an
donderdag 5 juli 2007 - 05:43
an

An

wat lullig nou die wolk doet het niet op het form er kwam regen hagel en onweer uit.
jammer
gr an
donderdag 5 juli 2007 - 05:45
an

An

kan niet slapen ben er maar uit gegaan kriebelhoest,heb het over genomen van mijn dochter eerst keelpijn en nu dit weer.
op dit moment komt het met bakken uit de lucht vallen ,blikt en dondert hier als een gek.
snel nog even de konijnen kooi af gedekt met mijn regen ponsjo aan
die kan ook veilig en droog de nacht door.
weltrust voor iedereen ga weer proberen te slapen.
gr an
donderdag 5 juli 2007 - 08:38
agnesv

Agnesv

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-07-05 aan iedereen. Rarara wat doet het ? het regent.zou er iets bestaan als een zonnedans
donderdag 5 juli 2007 - 13:16
an

An

hoi agnesv
dan is die zonnedans bij mij gelukt ,want nu schijnt het zonnetje

gr an
donderdag 5 juli 2007 - 15:56
agnesv

Agnesv

Hoi an, Goed gedanst hier is het zonnetje ook hopelijk voor de hele dag
donderdag 5 juli 2007 - 16:12
an

An

ik hoop het ook want anders moet ie nog maar eens dansen ,hahahahaha
want van die regen wordt je niet goed.
we hebben vrijdag geen zomervakantie maar herfstvakantie als het zo door gaat.
gr an
donderdag 5 juli 2007 - 16:22
agnesv

Agnesv

Hallo An
ik denk dat wij moeten blijven dansen het regent hier weeral pijpestelen of te wel leren [afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-07-05
donderdag 5 juli 2007 - 17:19
an

An

ik heb nog ik zeg er bij nog een zonnetje
gr an[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 5 juli 2007 - 18:38
sylvain

Sylvain

Hallo hier Belgie Lummen op5-07-2007 licht bewolkt met net voor middag een stevige bui ter waarde van 5 liter per vierkante meter amper 17graden en voelt fris aan .
Het zou nochthans mogen veranderen de kindjes hebben vacantie en laat dan de zon maar schijnen
donderdag 5 juli 2007 - 21:16
an

An

hoi agnes het dansen heeft geholpen hele dag het zonnetje gehad geen regen maar morgen wordt weer herfst verwacht.
gr an
vrijdag 6 juli 2007 - 05:30
Jeannette1

Jeannette1

Hai eindelijk gevonden An, je ziet, otepoetje is niet zo snel meer van begrip!!!

Het wordt voor mij tijd, dat de zon eens een hele dag gaat schijnen, kan ik ook weer eens naar buiten.

Ik denk dat wij DE persoon voor de ZONNEDANS er maar bij moeten roepen, EEESSSEEEMMM!!!

Hopelijk kan hij het nog, anders kan Sylvain het wel!!!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 6 juli 2007 - 05:43
an

An

ja die zon mag nu wel komen hoe was het weer bij jullie van daag wij de hele dag zon.
ik zie het al voor me esem en sylvian samen de zonnedans uit voeren nou dat ga ik dan filmen
gr an
voor jou heb ik vast al een zonnetje[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 6 juli 2007 - 05:49
Jeannette1

Jeannette1

Hai An, mag ik voor eenmaal een lichaamsdeel als woord gebruiken? KLOTE!!!

Zo was er ca. 2 minuten zon dan weer 1/2 uur regen, 3 minuten zon, 1/2 uur regen.

Nee An voor mij hoeft dit niet zo, maar aan de andere kant ben ik blij dat niemand iets over het weer te vertellen heeft, anders komt daar ook nog oorlog over!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 6 juli 2007 - 05:57
an

An

ja dat mag je natuurlijk ,morgen wordt het weer klote weer.
de zomer wil maar niet komen maar toch denk ik als de zomer zich door zet dat we liever binnen zitten dan is het weer te heet.
ik ben ook blij dat niemand het voor het zeggen heeft want de ene wil regen de andere 20 gr en de ander weer 30 gr.
gr an
vrijdag 6 juli 2007 - 06:04
Jeannette1

Jeannette1

Toch blijven wij maar hopen An, maar nu eerst even slapen, morgen weer een nieuwe dag!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 6 juli 2007 - 06:13
an

An

ik ga met je mee duimen voor een zonnetje wat zullen we een zere vingers krijgen van het duimen draaien.
ik zou zeggen weltrusen voor jou en ger ik ga ook mijn bed op zoeken.
gr an
vrijdag 6 juli 2007 - 06:17
Jeannette1

Jeannette1

OKE An, dit is de 4e pagina, dus jouw vraag aan Kurt was niet zo gek.
Deze topic viel dus nogal in de smaak!

Wel te rusten, Jeannette
vrijdag 6 juli 2007 - 06:23
an

An

OKE An, dit is de 4e pagina, dus jouw vraag aan Kurt was niet zo gek.
Deze topic viel dus nogal in de smaak!

Wel te rusten, Jeannette


daarom vroeg ik het ook dit is altijd een onderwerp het weer.

het is 9.03 uur zwaarbewolkt en het waait.21 gr
hier van uit zaandam
vrijdag 6 juli 2007 - 16:02
sylvain

Sylvain

Lummen 6-07-2007 licht bewolkt droog maar wind zuid westen 20 graden om 12uur
Laat maar doen we gaan de goede richting uit
vrijdag 6 juli 2007 - 19:27
Jeannette1

Jeannette1

Bleiswijk Nederland, 06-07-2007 14.02 uur

Zwaar bewolkt, storm en regen, storm en regen, storm en regen!!

Zo is het al de hele morgen de verwarming staat op 22 graden, zo vochtig was het in huis.

De takken van ons oogappeltje, de Reine Claude, hangen ca. 1 meter boven de grond terwijl ze boven het dak uitkwamen.

TRIEST, TRIEST, en nog eens TRIEST!!!

Maar...........na regen komt zonneschijn heeft men mij geleerd.

Groetjes, de mopperkont!
vrijdag 6 juli 2007 - 21:03
an

An

mijn vlinderstruik hangt laag ,ook door de regen,
gr an
zaterdag 7 juli 2007 - 06:11
Tine

Tine

Ik loop ook al gebogen doordat mijn haren zwaar zijn van de regen. Wie helpt mij overeind?

Tine.
zaterdag 7 juli 2007 - 06:49
an

An

ja tine het is gewoon bar en boos ,we zijn niet de zomer vakantie ingegaan maar de herfst vakantie,
laten we nog maar hopen op wat mooi weer.
gr an
zaterdag 7 juli 2007 - 06:53
sylvain

Sylvain

Hallo hier Lummen vandaag prachtige dag in de schaduw 22 graden iets wind maar vrij van zware bewolking.
Morgen weer een mooie dag zodus Tine laat uw haartjes maar drogen en dan zou het maandag weer erg snel bergaf gaan met de temperatuur zodat het dinsdag noch amper 15graden zou zijn .
ik hoop dat ik die twee laatste dagen er naast zit en dat we bergop gaan in plaats van bergaf .
GROETJES EN DAG OP 7-7-2007 EN DIT OM 11UUR 48 SLAAP ZACHT ALLEN
zondag 8 juli 2007 - 06:46
rialle

Rialle

HOERA, DE ZON SCHIJNT!!!!!!!!!!!!
En de lucht is strak blauw. Hebben we in maanden niet gezien!!
Wij krijgen vandaag een hele hoop bezoek en ik was al bang dat we met z'n allen in onze kleine woonkamer moesten kruipen maar gelukkig kunnen we nu lekker in de tuin zitten, en kunnen de kids lekker spelen en schommelen.
Wat fijn dat die mooie dag net op een zondag valt. Nu kunnen de meeste mensen er volop van genieten...........
Nou mensen, ik wens jullie een prettige, zonnige en verwarmende zondag, en GENIET ERVAN!!!!!!!!
Ik ga mijn aardbeientaarten opmaken
Groetjes Rialle
zondag 8 juli 2007 - 16:28
an

An

ja eindelijk hebben we zon,heb mijn stoel kussen ook weer te voor schijn gehaald, en heb gisteren mijn tuin gedaan nog een beetje verder en ik ben tot zo ver mee klaar.

wij hebben ook zon en een strakblauwe lucht.heb sins tijden de zonnescherm weer uit.
ga straks nog even aan de was lekker buiten hangen en wat andere dingetjes nog.
en een spelletje doen met de jongste want dat wou ze zo graag buiten
gr an[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 8 juli 2007 - 20:19
sylvain

Sylvain

Het was een prachtig weer vandaag.
Lummen op8-07-2007 18uur 30 23graden maar zwaar bewolkt
kans op regen gestegen naar 80 procent.
De regen zal toch iets zijn voor Limburg rond middernacht.
er is al regen op dit moment in Vlaams Brabant maar er is weinig wind .
maandag 9 juli 2007 - 01:44
Tine

Tine

Vandaag heerlijk met gasten naar open tuinen wezen kijken . Daarna heerlijk buiten in de tuin gegeten. Fantastisch.

Tine.
maandag 9 juli 2007 - 05:36
Jeannette1

Jeannette1

Rialle, in de 1e plaats gefeliciteerd met je zoon!

Die heerlijke Aardbeientaart heb ik net gekopierd, wij gaan hem ook een dezer dagen maken!


Vanmorgen vroeg wakker, door de zon gewekt!

Vanmiddag fijn naar de Waterkering bji Maasdijk geweest, heerlijk weer!

Groetjes, Jeannette
maandag 9 juli 2007 - 05:45
sylvain

Sylvain

Hallo hier Lummen op 9-7-2007 23graden om14uur30 hoge bewolking maar zacht zomer weertje ik hoop in de bijde vlaanderen ook met de doortocht van de tour ;en nu op naar een extreeme warme weekend van 30graden
maandag 9 juli 2007 - 21:38
ines

Ines

Ben deze namiddag wezen schoon vegen en de tuin proper maken van mijn moeder (stond er echt op)
Na 3 uur wieden, trotoir schrobben en straatvuil wegvegen had ik eindelijk de goedkeuring van het alziende oog van moeder met de woorden "nu kan de koerse goe passeren" precies of dat anders niet kan Een storm maakte een einde aan het verhaal, de eleltriciteit viel overal uit, dus ook geen bakkie koffie. Als nen mens maar tevreden is hé.
maandag 9 juli 2007 - 23:35
rialle

Rialle

Hier in Valkenburg was het eigenlijk nog lekker weer vandaag. Vanmorgen ietsje regen maar dat mag geen naam hebben. Tamelijk veel zon en nu begint de bewolking pas op te komen. Zo meteen gaat het regenen.
Mensen, veel plezier met de Tour de France. Die hebben we in Valkenburg ook een paar keer gehad en het was altijd feest.
Groetjes Rialle
dinsdag 10 juli 2007 - 03:12
sylvain

Sylvain

Lummen op 10-07-2007 om 9uur 55 ZWAARBEWOLKT EN KANSOP REGEN GROOT 16 GRADEN noch een paar dagen doorbijten, was gisteren avond om19uur30 in Tessenderlo zwaar onweder met zware regen en dit toen de kids moesten lopen we gaan naar beter slechter kan niet want dan gaan we de winter in
dinsdag 10 juli 2007 - 16:58
agnesv

Agnesv

Retie op 10-07-2007 om 11.05 uur grijze licht af en toe komt het zonnetje eens piepen 18 graden denk dat we vandaag geen gietertje nodig hebben [afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-07-10
Agnes
dinsdag 10 juli 2007 - 18:06
ines

Ines

Waregem 10-07-2007
Vol zonnetje en 20 graden, de wielrenners en de toeschouwers profiteren van een deugddoende warmte. De Tour schept een groot feest waar iedereen op hoopte.
dinsdag 10 juli 2007 - 20:53
Esem

Esem

Lier/Emblem
Licht tot zwaar bewolkt
16°c
Geen onweer of regen (nog niet)
Windstil.
Maar het spreekword zegt stilte voor de storm???
Gr Esem,
dinsdag 10 juli 2007 - 22:06
sylvain

Sylvain

Lummen op11-07-2007 om 13uur 30 16 graden en fris.
Af en toe een bui met sporadies de zon maar de vrijdag tot en met maandag echt zomers weer van26 graden tot en met 31 graden.
zodus weekend genieten van het zonneke en de tuin groetjes en dag
woensdag 11 juli 2007 - 20:49
sylvain

Sylvain

jajajajaja we zijn weer op het forum joepie dat is lang er zonder .
Lummen 14-07-2007 18uur is het mometeel 28 gradenprachtige heldere lucht .
Laat ze zo maar door doen groetjes en dag
zaterdag 14 juli 2007 - 18:41
rialle

Rialle

Alles doet het weer
ook het weer deze keer
Niet meer gezeurt en
niet meer getreurt
Het is weer fijn
om terug te zijn
Ook de zon doet mee
en dan zijn wij tevree.

Valkenburg:

vandaag was het 29 graden!!

Groetjes Rialle
zaterdag 14 juli 2007 - 20:41
Bowie

Bowie

Het zou vandaag 30° worden, wel het is hier af en toe aan 't druppen.
zondag 15 juli 2007 - 11:50
benn

Benn

ne pracht avond hier lekker zonig en warm echt teras weertje
zondag 15 juli 2007 - 19:36
Tomateboer

Tomateboer

Ook hier is het super buiten te vertoeven, echt gezellig warm...
Maareuh volgens het laatste weerbericht zou er stilaan in het Westen(waar ik woon ) onweer binnendringen...
t' heeft niet lang mogen duren, maar het positieve is dat we het gehad (of nog hebben ).
grt
Angelo
Prettige zondag nog gewenst!
zondag 15 juli 2007 - 19:41
Victor44

Victor44

Vandaag schaduwnetten over de tunnel geworpen om de tomaten te beschermen,het was er meer dan 40°C,voor ons een beetje te veel,buiten 30°C,je kon practisch niet buiten blijven in de namiddag,het is voor ons dan veel te warm. Momenteel is het al veel beter,je ziet wat een verschil er toch in dit kleine landje kan zijn !
Grtjs
zondag 15 juli 2007 - 21:38
ines

Ines

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 15 juli 2007 - 22:58
Tomateboer

Tomateboer

Zojuist een zwaar onweer gedaan, ja eigenlijk bijna de hele nacht...
Zal ook wel zo zijn bij jullie zeker Ines?
En dan slaat de warmte nog eens binnen en kan je niet meer slapen,...gevolg?
Om 6 uur opgestaan omdat ik geen blijf meer wist met m'n lichaam, zo laf en warm zeg,...pffff
maandag 16 juli 2007 - 07:52
andre

Tekst aangepast

Andre

Angelo hier van het zelfde en het is nog bezig

andre
maandag 16 juli 2007 - 08:48
Tomateboer

Tomateboer

Ja, hier ondertussen terug begonnen, maar het klaart een beetje uit in de verte,...misschien wordt het beter?
grt
Angelo
maandag 16 juli 2007 - 09:11
ulanka

Ulanka

Hier in het Waasland aan de Zeelandse grens ook flink aan het gieten, donder en bliksem a volonté ! Mijn "vakantiejob" valt in het water moest bij de buren plantjes gaat begieten en de groentetuin besproeien ! Zal daar zo te zien niet veel werk aan hebben, zij zitten te verschroeien bij 40 ° in de schaduw in Mali (de buren dan !)
Geen regendans meer voor mij aub !!

groetjes

ULANKA
maandag 16 juli 2007 - 09:11
Bowie

Bowie

Hier veel regen en wind, gelukkig geen hagel!!
maandag 16 juli 2007 - 10:42
corrielat

Corrielat

Hier in het bourgondische brabant (de kempen) is het nu drukkend en warm, erg bewolkt maar nog geen regen, ik hoop dat het nog een tijdje droog blijft want ik heb nu voor de laatste week nog vakantie, en ik wil graag nog van mijn tuintje genieten, .....als het kan.
maandag 16 juli 2007 - 11:08
sylvain

Sylvain

Hier Lummen prachtig weer op dit moment op16-07-2007 om 13uur 31graden en drukend warm .
Gevaarlijk voor weer zo,n onweders als deze morgen in het waasland.
De groote brugmania,s hebben vandaag al 20liters water gehad die kan ik niet bij blijven met drinken.
groetjes en dag
maandag 16 juli 2007 - 13:20
rialle

Rialle

Valkenburg vandaag heerlijk weertje. 25 graden, lekker windje erbij. Kortom ideaal voor in de tuin.

Groetjes Rialle.
dinsdag 17 juli 2007 - 20:51
benn

Benn

hier van daag ganse dag lekker warm geweest .dagje tuin wek in gelast om wat bij te werken en de nu 20.55 lekker teras weertje groetjes benn
dinsdag 17 juli 2007 - 20:55
sylvain

Sylvain

Lummen 21uur op 17-07-2007 23 graden echt een terrs weertje he benn vandaag wel wat stapel wolkjes maar toch een aangenaam zomer weertje voor te fietsen goed als juist een beetje wind die nu is gaan liggen groetjes en dag
dinsdag 17 juli 2007 - 21:21
Lungsey

Lungsey

Om 6 uur 's ochtends ontbijten kan nooit goed zijn
woensdag 18 juli 2007 - 01:27
an

An

lekker zomer weer niet te heet niet te koud lekker zonnetje
gr an[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 18 juli 2007 - 14:58
sylvain

Sylvain

Lummen 18-7-2007om 19uur 30 23graden prachtig fiets weer met een beetje wind en af en toe een stapel wolk deze morgen
wel even fris maar op de middag was het al lekker warm.
De brugmania,s de oudere gaan op deze moment naar de 30liter water per dag de jongere drinken iets minder 15 a 20 liter
woensdag 18 juli 2007 - 19:55
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Beste mensen, het is bijna niet te geloven, maar een half uurtje geleden was het hier pikkedonker, 't was precies nacht. Ik moest het licht aansteken.

Toen kwam de regen, de donder en de bliksem.

Op een goeie 10' tijd stond het water zo op mijn grasperk. Vorig jaar in augustus (herinner jullie die regenmaand), toen was dat ook.

Ik woon hier net geen 20jaar en dat was dus vorig jaar de 1ste keer dat het gras overstroomd werd, en nu dit jaar ook.
De ondergrond blijft gewoonweg drassig, voelt het echt als je over het gras stapt, zelfs met die paar dagen goed weer dat we al gehad hebben.

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DSC-H5&make=SONY]DSC-H5 at 2007-07-20

Nu is 't over met regenen, maar het dondert nog altijd. Zomerweer??????????????
vrijdag 20 juli 2007 - 10:30
semperfi

Semperfi

Eigenaardig, zo'n windhoos.
Voor het eerst en hopelijk voor de laatste keer meegemaakt.
Het was om 07:30 uur wel erg donker in Putte-Kapellen met een gele hemel toen plots de wind opstak en knikkervormige hagelbollen begonnen te kletteren.
De hoos had een recht parcours, alle overburen hadden schade aan hun huizen van omgewaaaide bomen en afgeknakte takken om u tegen te zeggen , aan mijn kant van de straat, niets ... juist een omgewaaide stapel van tien zakken ( 40 kg ) zand .
Effe geluk gehad,
Grutjes,
Bob
vrijdag 20 juli 2007 - 11:38
sylvain

Sylvain

LUMMEN20-07-2007 20graden droog tot over en 1/2 uurtje nu lichte regen .
Ik heb over de radio gehoord ooste west vlaanderen en vlaams brabant water overlast en hier is het noch heel rustig groetjes en dag
vrijdag 20 juli 2007 - 12:07
Bowie

Bowie

Ai dat is veel slechter dan mijn ondergestroomde gazon. Jij mag je idd gelukkig prijzen dat jij geen schade hebt.
vrijdag 20 juli 2007 - 12:10
Bowie

Bowie

Sylvain, let op hé, want wat niet is kan nog komen. Neem maar best voorzorgen.
vrijdag 20 juli 2007 - 12:12
sylvain

Sylvain

Dank u Tania ik heb het vernomen dat het hevige onweders kunnen zijn ik heb die foto van uw gazon gezien amaai.
Nu is het hier iets steviger aan het regenen maar het is hier tot nu toe noch aangename aan het regen.
Ik hoop dat het voorby is voor julie want te veel is te veel.
vrijdag 20 juli 2007 - 12:23
Bowie

Bowie

Neen het is hier nog altijd niet over, het regent nog steeds, wel al minder hard. Af en toe nog eens wat donder maar geen bliksem meer, het is dus aan 't wegtrekken, richting Antwerpen of Limburg????

Idd Sylvain trop is teveel, maar wat doen we eraan???

vrijdag 20 juli 2007 - 12:31
annd6

Annd6

Hier regent het ook al heel de voormiddag maar niet zo erg als bij jou Tania, de lucht is ook nog gewoon grijs.
Volgens de buienradar trekt het naar het noorden naar Nederland....Corrie, An, Tine en al de rest hou jullie vast!
Groetjes
Ann
vrijdag 20 juli 2007 - 13:38
an

An

hoi ann het is toch niet normaal meer he wat een regen ik heb het op journaal gezien hebben jullie veel schade allemaal ondergelopen straten en zo en in nijmegen met die 4 daagse noemen ze dit nou zomer vakantie ze zeggen dat we met aug. een hitte golf krijgen nou dat hoeft mij ook nou niet weer
bij mij kwam het met bakken naar beneden niet normaal en wat een onweer het is hier nu eventjes droog maar nog steeds zwaar bewolkt dus of het over is we wachten af
nou mij benieuwen hoe het bij jullie is kwa schade ik heb geen schade , tot nu toe
gr an
vrijdag 20 juli 2007 - 20:39
annd6

Annd6

Hier gelukkig geen schade, als ik naar het nieuws kijk hebben we veel geluk gehad. Hier heeft het enkel fiks geregend en wat gedonderd maar voor de rest viel het mee.
Het zal enkel voor de tomaten wéér een beproeving worden
Groetjes
Ann
vrijdag 20 juli 2007 - 20:46
an

An

bij mij ook ann laten we hopen dat alle plantjes het over leven[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 20 juli 2007 - 20:50
sylvain

Sylvain

Hier Lummen om 16uur 20 liters per vierkante meters op een tyd van om en bij het half uur maar geen hagel maar er zijn planten die toch hebben geleden.
Nu mag de zomer beginnen maar ik heb op een video gezien van de exotise tuinen die hebben wel regelmatig water nodig en een speciale vochtigheid is ook een pracht om te bekijken
vrijdag 20 juli 2007 - 22:08
sylvain

Sylvain

Was vandaag in Lummen een mooie dag met af en toe zon zonder regen al hoewel in de vroege avond er toch een stevig buitje is uit gevallen.
op 21 juli nationale feest dag voor de Belgen toch zo,n 22a23 graden met een klein briesje van zuid *oost was ook een perfect fietsweer hebben volledig in de vrije natuur geweest rond het wacht bekken van DIEST het was er mooi groetjes en dag HET WAS ER AANGENAAM
zaterdag 21 juli 2007 - 23:28
an

An

hier van daag regen regen regen
en bewolkt
gr an
zondag 22 juli 2007 - 11:30
hildavw

Hildavw

Hier, 10 km ten zuiden van Antwerpen, een zalig zonnetje, met wel grote witte wolken.
Maar het ziet er goed uit.
Gisterenavond naar een optreden in openlucht geweest van Ax'l Peleman, tot na 11 uur buitengezeten in T-shirt.
zonnige groetjes
Hilda
zondag 22 juli 2007 - 11:41
sylvain

Sylvain

Beste Hilda toch niet in Boom daar ben ik vandaag gepasseert met de fiets en daar was een open lucht optreden geweest maar ik weet niet van wie.
Hier in Lummen om 21 uur maar 19graden en fris en hier is een stevige wind geweest denk ik want mijn brugmania de jongste lag omver is nu wel helder met weinig bewolking.
Lummen 22-07-2007groetjes en dag
zondag 22 juli 2007 - 21:23
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Dag Sylvain,
Dat optreden was in Edegem. Deze zomer, zoals al verschillende zomers lang, zijn er hier parkavonden, met allerlei groepen, bekende en minder bekende, alles gratis !
Ook in Kontich doen ze dat .
Vandaag is het hier heeeeeel miezerig, grijze lucht, gedurig aan "zeverbuien", zeker geen weer om in de tuin te werken, maar dat heb ik zaterdag goed gedaan.
groetjes
Hilda
maandag 23 juli 2007 - 12:45
Bowie

Bowie

Vandaag hier nonstop miezerige druilerige regen, van die regen waar ge doornat van wordt en het humeur tegen 300/uur onder het vriespunt daalt.
Zomerweer noemen ze dat.

Van 't weekend kans gehad om het onkruid uit te trekken, vandaag regen en morgen staat het onkruid weer evenhoog.



Als de bloemen en de planten zo hard moesten groeien als het onkruid.
maandag 23 juli 2007 - 13:43
minouke

Tekst aangepast

Minouke

regen non-stop

(krant) zandstormen op mars
maandag 23 juli 2007 - 14:33
Jeannette1

Jeannette1

citeer Vandaag hier nonstop miezerige druilerige regen,

Met dit weer van Bowie ben ik toch maar even met Ger meegeweest om het zaad naar de post te brengen en even naar de apotheek.

Nog net op tjd voor de bui terug en daarna stromende regen nu nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik hoop, dat de zaadjes droog overkomen!!!

Groetjes, Jeannette
maandag 23 juli 2007 - 19:19
sylvain

Sylvain

Lummen23-7-2007 om 21uur nog11 graden de herfst is kort bij.
Voormiddag droog en amper 20graden namiddag regen regen en nog eens regen amper 16 graden.
Ben gaan forrel vissen ge kunt geloven ik was zo nat als de vissen groetjes en dag
maandag 23 juli 2007 - 21:51
hildavw

Hildavw

Momenteel is het hier, 10 km ten zuiden van Antwerpen, licht aan het stormen



Hilda
maandag 23 juli 2007 - 22:24
Lungsey

Tekst aangepast

Lungsey

Midden nederland: regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen
[afbeelding verwijderd niet-https]


ik ben het heeeeel zat aan het worden..... "vakantie" - ppfffff
maandag 23 juli 2007 - 23:49
rialle

Rialle

In Valkenburg regent het ook maar door en door en door..........niet leuk meer.
Ze hebben zwaar weer gemeld dus ik geloof we hebben het nog niet gehad!

Groetjes Rialle
maandag 23 juli 2007 - 23:55
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Gevraagd: [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]

Ik kan ruilen met veel regenbuien, hagelstorm en en de koude temperaturen.
[afbeelding verwijderd niet-https]


maandag 23 juli 2007 - 23:59
an

An

bij ons ook alleen maar regen regen regen [afbeelding verwijderd niet-https]
gr an

en dit noemen ze zomer vakantie het lijkt wel herfst vakantie
dinsdag 24 juli 2007 - 00:08
rialle

Rialle

Hoi Tania,

Zo gauw de zon schijnt (rijp is) zal ik je een flinke zak sturen.

In ruil hoef ik niets, stuur dat maar naar daar waar ze er behoefte aan hebben

Gelieve je adres door te mailen anders weet ik niet waar ik de heen moet sturen!!

Groetjes Rialle
dinsdag 24 juli 2007 - 10:47
an

An

stuur mijn ook maar wat als je dan nog wat over hebt
vandaag weer met bakken naar beneden

REGEN REGEN REGEN EN NOG IS REGEN

gr an
dinsdag 24 juli 2007 - 10:52
Laura

Laura

Midden nederland: regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen
[afbeelding verwijderd niet-https]


ik ben het heeeeel zat aan het worden..... "vakantie" - ppfffff



en wind
dinsdag 24 juli 2007 - 10:54
annd6

Annd6

Laura,
wat een superleuke avatar heb jij zeg!
Kon ik toch weer heel hard mee lachen ondanks de regen!

Hier heeft even de zon geschenen maar dan weeral..;regen.

Groetjes
Ann

dinsdag 24 juli 2007 - 13:56
Bowie

Bowie

Hoi Tania,

Zo gauw de zon schijnt (rijp is) zal ik je een flinke zak sturen.

In ruil hoef ik niets, stuur dat maar naar daar waar ze er behoefte aan hebben

Gelieve je adres door te mailen anders weet ik niet waar ik de heen moet sturen!!

Groetjes Rialle


dinsdag 24 juli 2007 - 17:19
sylvain

Sylvain

Lummenop24-7-2007 om18,uur 24 licht bewolkt maar nu toch bijna windstil maar van gisteren middag tot heden 34 liters water per vierkante meter en wind snelheden van om en bij de 90km uur.
Veel stukken in de tuin maar ik denk dat het over heel Belgie en Nederland heeft gestormd .
Hilda zij mij dat het licht aan het stormen was rond de kanten van Antwerpen toen was er hier in de Limburg noch geen sprake van wind maar het was waar deze morgen zag ik de schade groetjes en dag ( hopend op een late zomer en dan weer dromen van het water )
dinsdag 24 juli 2007 - 18:31
hildavw

Hildavw

Al bij al viel het hier vandaag nogal mee.
Het was wel grotendeels grijs, nu en dan zijn er enkele druppels gevallen, maar de zon heeft ook geschenen, joepie !!!
Deze namiddag zijn we naar Mechelen en Lier geweest, in Mechelen heb ik mijn jasje op mijn arm gedragen, in Lier heb ik hem in de auto laten liggen.
Maar het rare was, hier en daar lagen de wegen enorm nat en dan enige kilometers verder was het compleet droog.
Zijn dit nu maartse buien en aprilse grillen ? dan krijgen we misschien zomer in september, oktober, november, ...
Vorig jaar was juli heel goed en augustus heel slecht, hopelijk is het nu omgekeerd.
Weet je nog, in april was iedereen aan het zagen "waar blijft de regen". Wel, nu hebben ze gekregen wat ze vroegen hé, maar wel iets te veel zeker ?
"zomerse" groetjes van Hilda
dinsdag 24 juli 2007 - 19:23
sylvain

Sylvain

Hier Lummenop 25-7-2007 om20uur 23 buiten temperatuur 21graden.
De dag begon hier goed maar rond 11uur was er meer bewolking op gekomen en de wind zat er hier goed in groetjes en dag
woensdag 25 juli 2007 - 20:26
an

An

27 juli
hebben tot nu toe nog steeds zon van morgen regen en zon,met een stevig windje
maar lekker genoeg om buiten te zitten
maar helaas geen tijd er voor
gr an
vrijdag 27 juli 2007 - 13:24
semperfi

Semperfi

Plaatselijke regenbui .... toch wel raar dat ik altijd op die plaats zit
vrijdag 27 juli 2007 - 14:02
an

An

waar woon jij dan
gr an
vrijdag 27 juli 2007 - 14:28
sylvain

Sylvain

Lummen
27-7-2007 om 16uur07 21 graden sterke wind met mooie opklaringen lichte bewolking .
Geen regen maar ook geen weer voor de fiets en de tuinte veel wind hier in de Limburgen is ook niet goed voor de plantjes groetjes en dag
vrijdag 27 juli 2007 - 16:10
hildavw

Hildavw

Semperfi,
Da's wel raar, we wonen misschien 20 km van elkaar (in vogelvlucht) en hier is nog geen enkele druppel gevallen.
Heb deze voormiddag mijn was buitengehangen en die was op een uurtje droog !
Momenteel zie ik hoofdzakelijk blauwe lucht met grote dikke witte wolken.

groetjes uit het "zonnige zuiden" (voor u toch).

Hilda
vrijdag 27 juli 2007 - 17:12
Bowie

Bowie

Vandaag stralend weer met af en toe een zuchtje wind.
zaterdag 28 juli 2007 - 14:14
lisa

Lisa

vandag niet zo denderend wolken /zon het is maar aftellen waneer de regen valt
gisteren avond dacht ik het stopt nooit meer zo veel regen en dat al twee avonden achter elkaar
trist gelukig is het niet koud buiten enaf en toe laat de zon zich zien

groeten lisa
zaterdag 28 juli 2007 - 19:33
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Vandaag de 3de dag op rij dat het stralend mooi weer is.

Is de zomer eindelijk begonnen??? Ik hoop het tenminste.

[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 1 augustus 2007 - 13:32
lisa

Lisa

vandag de hele dag zon, gelukig maar want zondag was het een katostrophe,



groetjes lisa
woensdag 1 augustus 2007 - 16:40
Bowie

Bowie

Weer een ongelooflijk prachtige dag en morgen belooft het nog warmer te worden.

Hoe is het in Nederland met het weer?
zaterdag 4 augustus 2007 - 19:41
rialle

Rialle

In Nederland is het ook fantastisch weer. Tenminste in zuid-Nederland. Maar wij hebben hier eigenlijk het Belgische of Duitse weer want wij wonen 25km van Luik en 25 km van Aken. Wij kijken ook nooit naar het Nederlandse weer want dat geldt meestal niet voor ons. Wij kijken altijd naar het Belgische of Duitse weer.

Maar vandaag was het en inderdaad, morgen wordt het nog warmer!

Hoeraaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Rialle
zaterdag 4 augustus 2007 - 21:56
Jeannette1

Jeannette1

Hier in Bleiswijk, Zuid-Holland was het gisteren zo, dat ik zelfs een fleece vest aan heb gehad!

Vandaag naar buiten, Alphen a/d Rijn, had ik spijt dat ik mijn bikini niet aan had getrokken!!!

29 Graden, maakt vele mensen erg moe.

Morgen weer een nieuwe dag en ik mopper nooit over het weer, want iedereen wil dit anders.

Zelf ben ik wel blij dat het DROOG is, want dat vochtige weer, daar kan zelfs een GEZOND mens niet meer tegen!

Groetjes, Jeannette
zaterdag 4 augustus 2007 - 22:33
lisa

Lisa

Oh, wat was het mooi weer vandag, ik heb er helemaal van genoten
ben de hele dag in de tuin bezig geweest
rialle ik kijk ook altijd voor de zekerheid bij de duitse rtl wat voor een weer het in kleef geeft
zeker is zeker,

lieve groeten lisa
zaterdag 4 augustus 2007 - 22:51
semperfi

Semperfi

Nu is het echt 30°!
Vorige weken ook maar dan was het 14° 's morgens en 16° in de namiddag !
Greetz,
Bob
zondag 5 augustus 2007 - 14:17
lisa

Lisa

phu, hier is het ook zo warm 30 graad ,om 11 ur was het al 21 graaden

groetjes lisa
zondag 5 augustus 2007 - 17:11
annis

Annis

Vandaag hier in Sittard Zuid- Limburg ook warm ook plusminus 30 graden .Lekker wezen fietsen door Nederland en Duitsland we wonen 2km van de grens. Heerlijk windje op de fiets.
Lekker ijs gegeten in Duitsland 4 euro voor een coupe daar zeg je U tegen kreeg ik bijna niet op met heerlijke verse bosbessen en slagroom.

Annis
zondag 5 augustus 2007 - 18:58
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Vandaag in Valkenburg (Zuid Limburg) REGENT het!!!
Om een uur of 3 vannacht is het begonnen en het regent nog steeds.................

Onze konijntjes staan op ons zeer ongelijke gazon, en kunnen bijna zwemmen! In het midden is het diepste en daar staat het vol water. De konijnen staan een stukje hoger maar het water stijgt en stijgt......en het regent en regent en regent............... nu al bijna 24 uur aan een stuk.


Maar daar hebben er beslist meer last van. Half Europa is overstroomt intussen!

Natte groetjes
Rialle
donderdag 9 augustus 2007 - 23:51
minouke

Minouke

meer bewegen zeggen ze dan ! ik wil wel maar toch niet in de regen...

vrijdag 10 augustus 2007 - 07:14
rialle

Rialle

Het water is gezkt en de zon schijnt weer! Voor hoelang?

Groetjes Rialle
zondag 12 augustus 2007 - 11:31
rialle

Rialle

Nou nou nou! Wat een regen en wat een wind!
Mijn grootste zonnebloem (4meter) heeft het niet gehouden en is omgewaaid!
Soms schijnt de zon en dan is het meteen bloedje heet......

Groetjes Rialle
donderdag 16 augustus 2007 - 23:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon