menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dvd van vogels

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Hallo tuin en/of vogelvrienden

Kan iemand vertellen of er toevallig een dvd bestaat waar vogels op staan? ik zou graag zoiets willen hebben, omdat ik elke morgen gewekt wordt door een schitterend vogelconcert, het zijn zoveel verschillende deuntjes waarvan ik niet weet wie mij die serenade brengt, ik heb wel een boek met vogelnamen en foto's, en een cd met vogelgeluiden, maar dan weet ik nog niet wie welk geluid maakt, misschien bestaat er een dvd met vogels en geluid, ik heb hem zelf nog niet kunnen ontdekken maar misschien bestaat er wel een, als het iemand kan vertellen zou ik heel gelukkig zijn.
woensdag 23 mei 2007 - 14:37
Esem

Esem

corrielat staat op de hoes van de cd geen uitleg over de vogels?
Ik heb ook zo een cd en op de hoes van de cd staat telkens de naam van de vogel en de foto zo weet je na enkele keren ook wie er een deuntje aan het fluiten is.
EQen dvd zelf heb ik nog niet gezien maar wellicht zal die ook wel bestaan.
Gr Esem,
woensdag 23 mei 2007 - 16:20
corrielat

Corrielat

Nee helaas,
Ik heb er geen hoes van, hij is gecopieerd,maar ik ga een keertje kijken bij een winkel waar ze ontspannings dvd verkopen (yoga ) bv. misschien dat ze er daar wel hebben, lijkt me interressant als je een vogeltje hoort je dan weet welke het is, in mijn tuin zitten veel verschillende vogels.
woensdag 23 mei 2007 - 21:56
bluumke

Bluumke

Er bestaan wel DVD's met vogelgeluiden. Kijk eens bij de bibliotheek, bij ons vond ik de volgende:
o.a. "Vogels rondom ons huis" van Marc Plomp, 2004.
Bespreking van 63 vogels die in (Nederlandse) tuinen voorkomen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Succes, groetjes Bluumke
donderdag 24 mei 2007 - 05:33
Merel

Merel

Corrielat, geen dvd wel ff googlen. Ik heb deze bij mijn favorieten staan maar er zal wel een Europese bestaan ook denk. http://whatbird.wildbird.com

groetjes Merel
donderdag 24 mei 2007 - 12:52
corrielat

Corrielat

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga er achteraan en hoop hem te vinden, lijkt me heel erg mooi en leerzaam
donderdag 24 mei 2007 - 16:42
hildavw

Hildavw

Corrielat,
Vandaag de PLUS voor juni ontvangen, met misschien een interessant gegeven.
Bij Rent a Birdy kunt u een vogelkenner huren. Hij komt gedurende één of twee uur in uw tuin luisteren naar de vogels, vertelt u om welke soorten het gaat en hoe u ze kunt herkennen.
Hij vraagt enkel een kilometervergoeding (0,25 euro/kml), maar een vrije bijdrage is altijd welkom.
Initiatiefnemer is Luc De Meersman. Info op www.freewebs.com/rentabirdy, tel. 016 65 51 42 (in België dus).
Zelf heb ik de website nog niet bezocht, maar misschien iets voor U ?

groetjes

Hilda

p.s. Plus magazine is voor de "jonge" 50 plusser
donderdag 24 mei 2007 - 22:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon