menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Regen

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Gisteren heeft het bij ons om 11 uur een klein beetje geregend. Zo weinig dat het op de grond niet eens nat werd. Ga ik een half uur later met Chico uit en blijkt het , om de hoek. ongeveer 300 m. verder op, gespoeld te hebben. Je vraagt je toch af hoe dat mogelijk is.
Natuurlijk moet een bui ergens beginnen, maar dit is , hemelsbreed, misschien 100 m verder. Ik wist echt niet wat ik zag.
dinsdag 3 september 2019 - 07:20
lilyboskat5

Lilyboskat5

De natuur zit vol met verrassingen, Roeli.
dinsdag 3 september 2019 - 07:26
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Duimen dat het de volgende keer andersom is Roeli. Regenwater kunnen we wel gebruiken.
dinsdag 3 september 2019 - 14:12
pplakke

Pplakke

Heb dat ook al gezien dan rij je 10 km in het nat. Plots laatste 500m word het droger en thuis volledig droog. Met sneeuw kan dit ook en valt natuurlijk harder op zeker als het blijft liggen.
dinsdag 3 september 2019 - 14:39
danny2

Danny2

Heb enkele jaren geleden op straat gestaan dat de ene helft kletsnat was en de andere droog

groetjes danny
dinsdag 3 september 2019 - 19:43
c j de k

C j de k

Ik kon op de fiets een keer een bui net voorblijven , alleen het achterlichtje was nat
dinsdag 3 september 2019 - 22:29
Tuinprins

Tuinprins

Bij (onweers)buien kun je grote lokale verschillen hebben. De laatste jaren val dat extra op omdat er in de zomer te weinig regen valt en je zit te smachten naar neerslag. Als er dan bij jou niets valt maar het twee kilometer verderop met bakken naar beneden komt dan is dat zuur.

Hier (Midden Brabant, NL) is het deze zomer gelukkig niet zo erg geweest als vorig jaar. We hebben regelmatig water van boven gehad. Desondanks daalt de grondwaterstand nog steeds en als het 't komende halfjaar niet behoorlijk regent zie ik het somber in voor volgende zomer. De droogte in NL stelt echter nog weinig voor in vergelijking met het oosten van Duitsland (m.n. Brandenburg). Daar is fatsoenlijk tuinieren een echte uitdaging geworden.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 4 september 2019 - 06:33
peter64

Peter64

joepie Gods zegen het is aan het regenen bij ons in Oudenaarde.
woensdag 4 september 2019 - 16:03
Petrus 53

Petrus 53

Goeie kees
woensdag 4 september 2019 - 17:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon