menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoeveel eenjarige stekken per bloembak van 100cm

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

Hoe veel bloemen steken jullie in een bloembak van +- 100cm?

mijn buurman vond dat zijn vrouw te veel bloemen in hun bakken stak. Toen ik even keek, zag ik dat er toch wel heel veel plaats tussen was. Ik heb graag dat de bloembakken goed gevuld zijn

Hoe doen jullie het?
zaterdag 12 mei 2007 - 04:50
Tomateboer

Tomateboer

Normaal wordt bij een bloembak van 1 meter tot 8 a 9 perkplanten geplant
grt
Angelo
ps: zeg uw stekken van verleden jaar ( van de Pelargonium) doen het super he, ze bloeien zelfs al.
Ik heb een kelk met daarin Salvia, een nieuwe blauwe die niet zo heel erg hoog komt.
En dan uw pelargoniums met Blauwe Torenia's
grt
Angelo
zaterdag 12 mei 2007 - 05:00
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

ps: zeg uw stekken van verleden jaar ( van de Pelargonium) doen het super he, ze bloeien zelfs al.
Ik heb een kelk met daarin Salvia, een nieuwe blauwe die niet zo heel erg hoog komt.
En dan uw pelargoniums met Blauwe Torenia's
grt
Angelo


dat zal mooi zijn
van welke soort pelargonia heb ge stekken van die van ons? Van die chocolats of van die Elégante die klimopbladigen, ik heb zo veel soorten en wissel met de een en de ander dat ik niet meer weet welke het waren

vandaag eens tot in Zwevegem geweest (nogal reclame) naar de serren ergens in de bellegemstraat; een blauwe en 2 soorten roze Bacopa en een witte grootbladige mee en 2 donker donker rode met witte streep lijk pelargonium mee (mexicaanse Tom Cat) . Dat is zuiver voor nieuwe stekken .
zaterdag 12 mei 2007 - 05:08
Tomateboer

Tomateboer

Hey, ja dat zijn de Elegante...en mooi dat ze zijn!
Da's nu ook toevallig, ik heb ook de Pelargonium 'Tom Cat', super mooi vindt ik die!
Precies donker bordeaux ,zwart!
grt
Angelo
zaterdag 12 mei 2007 - 05:11
Bowie

Bowie

Is dat een hanger, want ik heb er ook eentje die bijna zwart is, zal morgen eens een foto posten.De mijne is wel een hangplant.
zaterdag 12 mei 2007 - 05:30
Tomateboer

Tomateboer

Ja Pelargonium peltatum 'Tom Cat' is de echte naam...

En als je bij Pelargonium , peltatum ziet staan, dan wil dit hangend zeggen
grt
Angelo
zaterdag 12 mei 2007 - 05:32
Nigella

Nigella

Hey, ja dat zijn de Elegante...en mooi dat ze zijn!
Da's nu ook toevallig, ik heb ook de Pelargonium 'Tom Cat', super mooi vindt ik die!
Precies donker bordeaux ,zwart!
grt
Angelo


die tom cat heb ik jaren gehad en veel gestekt, maar deze van nu is een die bijna zo donker is maar met wit er in; ben benieuwd (hij combineert nog mopoi met wil en roze en blauw
zaterdag 12 mei 2007 - 05:52
Tomateboer

Tomateboer

a met wit er in, wat curieus!

grt
Angelo
zaterdag 12 mei 2007 - 05:56
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Dit is mijne hanger: [afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Het is dezelfde hanger hoor. Herkennen jullie deze?
Het is eigenlijk meer donkerpaars.
zondag 13 mei 2007 - 21:32
Bowie

Bowie

Hoe veel bloemen steken jullie in een bloembak van +- 100cm?

mijn buurman vond dat zijn vrouw te veel bloemen in hun bakken stak. Toen ik even keek, zag ik dat er toch wel heel veel plaats tussen was. Ik heb graag dat de bloembakken goed gevuld zijn

Hoe doen jullie het?


De diepte of hoe je het ook moet zeggen, maakt toch ook een verschil?

Ik probeer achteraan planten te zetten die in de hoogte groeien en vooraan hangers.
zondag 13 mei 2007 - 21:35
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Bowie, ik vermoed dat dit de Tom Cat is, ik vind het schitterende. Dit rood mag van mij ook nog in de bloembakken. Jaren heb ik deze gecombineerd met wit en geen warm eerder zacht fris roze en blauw er bij. Dus eerder koele kleuren

ik kijk ook wel naar het type bloem meer hangend, of juist langer wordend. Maardit jaar had ik al de stekken in het voorjaar nog eens verpot in van die kleine potjes. Wel dat scheelt merkelijk om ze in bloembakken te planten. Er kunnen er zo meer in (waarom niet als je ze toch zelf gestekt hebt en er veel hebt) en dat is veel makkelijker, als je van die vierkante potten van +- 9 a 10 cm neemt, dan zijn die veel te hoog om op een deftige manier nog in terra Cotta bakken te krijgen , als je er nog een draineringslaag in legt en voldoende gietrand wil overhouden. Je zit bijna met de wortels direct op die draineringslaag.

Die Tom Cat doet het ook schitterend bij grijsbladigen en wit, zat vorig jaar in bepaalde bloembak hier
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 13 mei 2007 - 22:30
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

De Rio Grande is ook dat rood maar met een spikkel in
en deze heb ik vrijdag gekocht de Mexikamerin, zal ook goed bij wit en roze en blauw gaan. Daar zit een wit en fushiatint in. Hier beetje nattig, maar toch te zien

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 13 mei 2007 - 22:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon