menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een tuinslang van Gardena die plat is en minder zwaar

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Wij moeten hier vernieuwen van tuinslang en ik ben het een beetje beu om met reumahanden die zware tuinslang te leiden (= nadien lijden!!!)
Ik zag dat er ook tuinslangen bestaan, plat en in een soort stof zoals die van brandweerslangen

ik ben een beetje bang dat dat nogal snel stuk zou gaan als dat wat schuurt op onze terrassen in betonklinkers
Hulpstukken van Gardena hebben we hier genoeg en zo'n resortslang zit daar ook al op; dat vind ik trouwens heel makkelijk; we hebben ze 2 jaar terug op een tuinbeurs gekocht en zijn daar heel tevreden over. Je kunt er ver mee (langste gekocht) en is niet zwaar en het krult zich mooi weer op, wij zetten het nadien steeds op een wc-rol staander

Iemand daar ervarinng mee??? Geef maar wijze raad eer we ons hier in verloren kosten steken
zondag 6 mei 2007 - 16:52
Catgarden

Catgarden

Wat is een resortslang ?

Ben ook wel curieus of zo'n platte slang goed is want heb ook al gedacht om zo eentje te kopen. Ook omdat ik teveel pijn heb achteraf om met die zware, normale slang te sleuren.
zondag 6 mei 2007 - 18:01
Spuddy

Spuddy

Volgens mij heb je het over tuinslangen die dienen ingegraven te worden. Zijn niet echt tuinslangen
zondag 6 mei 2007 - 22:06
Nigella

Nigella

Wat is een resortslang ?

Ben ook wel curieus of zo'n platte slang goed is want heb ook al gedacht om zo eentje te kopen. Ook omdat ik teveel pijn heb achteraf om met die zware, normale slang te sleuren.


ik noem dat resortslang maar zou misschien beter spiraalslang zeggen, je weet wel zo opgedraais zoals een kurketrekker, vandaardat ik die dan op een wc-rolstok zet. Heb je die nog nooit gezien in een tuincentrum. Je hebt ze van Gardena (duur merk) maar ook van andere. Ik vraag mij zelfs af of ik ze onlangs eens in Makro of in reclame van Aldi gezien heb. Die zijn merkelijk handiger en makkelijker in gebruik voor mensen met spierpijnen , de draad is ook merkelijk dunner dan die kolossen van tuinslangen
zondag 6 mei 2007 - 23:14
Nigella

Nigella

Volgens mij heb je het over tuinslangen die dienen ingegraven te worden. Zijn niet echt tuinslangen


absoluut niet hoor, want op de foto's op de verpakking staat er een madame mee planten te sproeien, ze zouden ook makkelijk zijn voor mee te nemen op vakanties
zondag 6 mei 2007 - 23:15
berenice

Berenice

nigella

zeg geef jij ook andermans plantjes water op reis ???
of is die bedoeld als afkoelingsdouche op camping ???
grts berenice
maandag 7 mei 2007 - 00:17
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

nigella

zeg geef jij ook andermans plantjes water op reis ???
of is die bedoeld als afkoelingsdouche op camping ???
grts berenice


Bérenice

nietes van, je hebt gezien wat in de serre stond toen je hier kwam, ik vrees dat we daar al genoeg onze pluk mee hebben
Het is alleen dat ik een nieuwe moet aanschaffen en een beetje naar de minst wegende wil kijken, maar ook geen te lichte voor op die betonklinkers te schuren.

PS hoe is het met de waterlelies, heb je ze allemaal kunnen gebruiken?

'k heb er nog steeds zeer van van ze moeten weg te doen
maandag 7 mei 2007 - 06:17
Tine

Tine

Spuddy, iets wat ingegraven moet worden is meestal rond. Dat heeft te maken met de druk van de aarde erop. Platte voorwerpen kunnen gemakkelijker samengeperst worden, daarom zijn ook rioolbuizen rond ,dan kunnen ze een grote druk weerstaan.

Tine
maandag 7 mei 2007 - 17:13
Nigella

Nigella


amaai interessant om dat nu ook te weten, dank Tine
maandag 7 mei 2007 - 19:29
berenice

Berenice

ja nigella

ze groeien al goed , de witte heb ik in 3 gedaan
van de roze is er slechts 1 geplant
grts berenice
dinsdag 8 mei 2007 - 02:20
hildavw

Hildavw

Hello,
Ongeveer 2 jaar geleden hebben wij voor onze oudste zoon zo'n platte slang gekocht.
Die moet je inderdaad opwinden zoals een brandslang van de brandweer.
Ze neemt heel weinig plaats in om op te bergen, het enige "nadeel" is dat je natuurlijk goed moet zorgen dat ze leeg is voor je ze opdraait, maar dat doe je door het spuitstuk er even af te nemen en dan maar draaien ...
Hij is er zeer tevreden over, hij heeft slechts een kleine berging en geen garage.
Groetjes
Hilda
dinsdag 8 mei 2007 - 02:45
brompie

Brompie

Nigella
Jij schrijft dat je hulptukken genoeg hebt ,kan je dan niet een aantal vaste leidingen of slangen in je tuin leggen,ingraven of hangen zodat je er mee kan volstaan om op verschillende plaatsen in je tuin met een kort stuk slang water kan geven..
Scheelt een hoop gesjouw
Grt Brompie
dinsdag 8 mei 2007 - 03:17
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

ja nigella

van de roze is er slechts 1 geplant
grts berenice


oei wat heb je met al die ander gedaan????? had ik dat geweten dan had ik ernog aan andere mensen kunnen geven; of heb je je vergist van kleur, die witte kleine waren die met die kleine steentjes nog aan he; die roze waren die grote waterlelies
dinsdag 8 mei 2007 - 05:02
Nigella

Nigella

Nigella
Jij schrijft dat je hulptukken genoeg hebt ,kan je dan niet een aantal vaste leidingen of slangen in je tuin leggen,ingraven of hangen zodat je er mee kan volstaan om op verschillende plaatsen in je tuin met een kort stuk slang water kan geven..
Scheelt een hoop gesjouw
Grt Brompie

Ja dat hadden wij moeten doen toen de tuin heraangelegd werd, vergeten!!! maar er zit reeds een dubbele waterkraan op en op 1 van die zit de spiraalslang voor dat terras, en op de 2de kraan zat de zware waterslang naar een ander terras, maar dan blijft het nog met gieters werken naar 3 kleine terassen en gans de voorkant van het huis. bevloeiingssysteem met druppelaars is reeds uitgeschakeld omdat er te veel verschil in waterbehoefte was tussen bloembakken, of grote potten met vb agapanthussen
dinsdag 8 mei 2007 - 05:15
berenice

Berenice

nigella


ik heb van de roze waterplanten er ook van uitgedeeld , en zeker niet weggegooid he

wij hebben een polytilein darm rond de tuin gelegd , met hulp van T stukken 6 aftakkingen geplaatst, met kranen , zo heb ik overal water
dit is nog te plaatsen in een reeds aangelegde tuin, maar in de winter word de leiding leeg gelaten
omwill van vorst
je kom maar eens kijken
grts berenice
dinsdag 8 mei 2007 - 13:15
Nigella

Nigella

ja misschien spreken we wel eens af (mail nog wel)
dan zie ik nog wat meer rotsplanjes, want misschien dat we hier nog eentje voorzien tussen van die gekantelde blauwstenen (weet nu niet direct hoe ze zo'n type rotstuinnoemen) Maar het moet wel tegen volle zon kunnen
dinsdag 8 mei 2007 - 15:22
brompie

Brompie

Kijk effe op de site van de Aldi deze week een oproltuinslang in de aanbieding.
Grt Brompie
woensdag 9 mei 2007 - 22:50
Lungsey

Lungsey

Ik heb heel kort zo'n oproltuinslang gehad en toen ik voor de zoveelste keer het hele ding moest uitrollen, al hoefde ik maar 2 meter van de kraan weg te zijn, werd ik hem al zat. Wat mij betreft een groot nadeel....
donderdag 10 mei 2007 - 07:22
Nigella

Nigella

Ik heb heel kort zo'n oproltuinslang gehad en toen ik voor de zoveelste keer het hele ding moest uitrollen, al hoefde ik maar 2 meter van de kraan weg te zijn, werd ik hem al zat. Wat mij betreft een groot nadeel....


oooh je bedoelt dat je inderdaad de gehele slang mooet afrollen eer je die kunt gebruiken; nou voor mij ook niet dan hoor. We gaan toch weer een sluk slang op de grond langs het huis laten liggen en op het einde nog zo'n spiraalskop er op kopen. Dan zijn het toch al 2 makkelijke watergevers.
vrijdag 11 mei 2007 - 04:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon