menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Frank & Sas, nieuw op het forum..

Frank & Saskia

Frank & Saskia

Dag beste mensen,

Frank en Saskia melden zicht hier aan op het forum onder de noemer FdeB70.
We hebben -helaas- geen echte tuin maar moeten het doen op een dakterras. We zijn geen tuinders, qua kennis, maar hebben wel een aantal planten staan op ons dakterras. Deze proberen we een beetje naar eigen inzicht bij te houden maar waarschijnlijk niet goed of juist genoeg waardoor het wel eens mis gaat. Want ja, hoe moet je nu echt snoeien, je grond bewerken en bijhouden etc. etc. We hebben natuurlijk geen vaste grond hier dus alles moet ik bakken en potten wat het tuinieren misschien ook weer moeilijker maakt?

Nu hebben we afgelopen zomer onze blokhut en schuttingen moeten vervangen en hebben gelijk de tuin/dakterras weer strak opgeruimd met wat nieuwe wensen en ideeen  op het gebied van beplanting maar nu willen we het echt eens goed gaan bijhouden en op die manier zoals het hoort. Snoeien wanneer en 'hoe het echt' moet. De grond bewerken en dergelijke.. Maar, dit moeten we wel leren en daar hopen we jullie hulp bij te krijgen. 

Op het terras heb ik met 4 rolborders van 40 hoog x 180 lang een speels gevormd tuintje gemaakt op de tegels. Onderop met worteldoek, en (nog niet af-)gevuld met tuinaarde. Hier zit ook een soort van voedertafel bij want ik ben gek op vogeltjes. (jaren div. volieres gehad)
Ik zal hiervan nog wel wat foto's posten.

We zullen met diverse vragen komen en hopen dat jullie hierbij wat kunnen helpen. Alvast bedankt!

Hartelijke groeten!
Frank en Saskia

p.s.
we schrijven ons in op meerdere fora om te kunnen ontdekken welke het meest handig is voor ons.
dinsdag 3 oktober 2017 - 22:14
Roeli

Roeli

Frank en Saskia, hartelijk welkom.
Als je vragen hebt, er is hier eigenlijk altijd wel iemand die antwoord kan geven.
gr. Roeli
woensdag 4 oktober 2017 - 07:36
Oriana_VV

Oriana_VV

Welkom Frank en Saskia.

Zoals Roeli als zei zijn er hier zeker mensen die jullie op weg kunnen helpen. Vergis je namelijk niet. Niet iedereen heeft hier een tuin in de klassieke zin. Bovendien zijn er heel wat tuiniers die naast de aanplanting in volle grond kunstenaars zijn wat potten en bakken betreft.

Wat is het plan van het dakterras? Ga je voor planten en bloemen, groenjes, kruiden?

woensdag 4 oktober 2017 - 19:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon