menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Frangipani

Ga naar meest recente reactie

tombalabomba

Tombalabomba

Hoi Hoi,
Hoe heet een frangipani in het Nederlands?
Gr., Tomba
maandag 30 april 2007 - 00:04
Esem

Esem

tombolalabomba
Eerst en vooral welkom op dit leerrijk plantenforum,en ik verslikte me bijna in je nickmane
Maar om op je vraag te antwoorden
Frangipani word ook wel Plumeria genoemd of in het Nederlands ook wel Tempelboom.
Gr Esem,
maandag 30 april 2007 - 03:00
Tine

Tine

De frangipani wordt in alle talen zo genoemd. Er zijn ook wat andere namen zoals: (Engels)Temple Tree, (duits)Pagodenbaum,(Frans) Frangipanier, (Spaans) Amapola, Flor de Cruz. In Nederland is er geen andere naam bekend.

Tine.
maandag 30 april 2007 - 03:02
Esem

Esem

toch wel tine,
zoals ik hierboven al vermelde de tempelboom.
Esem,
maandag 30 april 2007 - 03:06
tombalabomba

Tombalabomba

Hoi Hoi,
Inmiddels heb ik ook begrepen dat hij ook cambodja heet of cambodia. Ben nog een naam tegengekomen, te weten lei flower. Hartelijk dank voor de hulp, dat erg prettig.
Gr., Tomba
maandag 30 april 2007 - 05:39
Tine

Tine

Fijn Esem, dat weet ik dan ook weer.

Tine.
maandag 30 april 2007 - 07:08
kellypooh1008

Kellypooh1008

hey ik vind deze bloemen heel mooi en vroeg me af of je deze hier in belgië kunt vinden en of ze hier houdbaar zijn?
maandag 17 januari 2011 - 23:36
lanne

Lanne

Je kan plumeria bestellen bij Texeltje , die koopt ze rechtstreeks in Thailand
Op het ogenblik is de website niet bereikbaar , maar je kan info vragen en bestellingen doen op : [email protected] - prima kwaliteit en goede service
mijn plumeria's komen ook van haar . Kunnen hier goed groeien als je ze heel veel zon of licht kan geven en als kuipplant behandeld ( van herfst tot half mei binnen overwinteren )
groetjes
Lily-Anne
zondag 23 januari 2011 - 21:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon