menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 4

Huisje Mostinckx en omgeving

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Op en zondagnamiddag besluiten mijn vrouw en ik om eens dit huisje te gaan gezichtigen nu het helemaal gerestaureerd is na jarenlange verkommering. Het is amper een kwartiertje rijden en we arriveren in St. Martens Bodegem , een buurgemeente van Schepdaal.

Tuinbabbel

zaterdag 12 november 2016 - 16:08
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Probeer tevergeefs de vervolgfotos (30) te plaatsen maar het Tuinforumsysteem saboteert het...
zaterdag 12 november 2016 - 16:40
plume

Plume

Het is een prachtig huisje (foto), goed dat het eindelijk gerestaureerd is!!!
zaterdag 12 november 2016 - 16:49
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ziet er goed uit.
zaterdag 12 november 2016 - 16:51
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Blijkbaar lukt het (nog) niet om de rest in te voegen....en mijn vroeger Tinipicsysteem laat het ook afweten....wat nu gezongen....
Wie heeft een betere tip, ander type fotobewerking?
Ik krijg slechts een flits te zien van de 2e foto maar 't is alles.....

zaterdag 12 november 2016 - 17:05
zuurtje

Zuurtje

Na een poosje mopperen, lukt het u meestal wel

Ineke
zaterdag 12 november 2016 - 19:06
leerling

Leerling

Hoe groot zijn de foto's?
zaterdag 12 november 2016 - 21:46
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Deze foto geeft al een heel goede indruk. Misschien lukt het wel bij tuinvrienden. Daar kun je een heel album vol maken.
zondag 13 november 2016 - 10:20
leerling

Leerling

Ik bedoel niet de grootte van de foto zoals je hem afgebeeld ziet, maar hoe groot het bestand (ofte 'file') is op je harde schijf. Vroeger mocht die maar 1,5 MB zijn.
zondag 13 november 2016 - 13:45
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Allemaal minder dan 1Mb...daar let ik wel op want gezien het soms groot aantal beelden wil ik geen "overlast" bezorgen....

Nu probeer ik tevergeefs een 204kb beeld te plaatsen .....noppes....en zeggen dat ik honderden beelden
moeiteloos heb geplaatst, getuige de massa-inbreng....
maandag 14 november 2016 - 15:24
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Krijg alleen een soort flits te zien van een zgn "foutmelding" o.i.d. en nu pas de 2e foto....

Tuinbabbel

maandag 14 november 2016 - 16:33
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

-woond is evenmin duidelijk.We weten alleen det ene Petrus Mostinckx en zijn echtgenote voor 1835 eigenaar waren van 't huisje.In 1981 wordt het als monument beschermd.(Tekst handmatig bij ingevuld gezien het blijkbaar niet anders "marcheert".) Na het vertrek van de laatste bewoners koopt Dilbeek in 2000 het huisje omwille van zijn educatieve waarde. Na de wederopbouw wordt het in 2011 open gesteld voor het publiek.

Tuinbabbel

maandag 14 november 2016 - 16:53
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Momenteel zit ik blijkbaar vast en 'k weet begot niet meer hoe ik hieruit garaak en verder kan......en ik heb nog 27 fotos in reserve.......miljaar.....
maandag 14 november 2016 - 17:00
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Wat een gezellig huisje van binnen. Doet een beetje aan vroeger denken. Met zijn allen om de kolenkachel. We hadden allemaal een taak. Kolen halen, schoenen poetsen de afwas en zomers gras maaien en de kippen en konijnenhokken schoonmaken.En er werd me gezongen tijdens de afwas! Een heerlijke jeugd.
maandag 14 november 2016 - 17:58
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

[ http://65.tinypic.com/msf9k3.jpg ]

Krijg alleen de code die niet open gaat
maandag 14 november 2016 - 21:47
leerling

Leerling

@Paronoto
"65.tinypic.com" is geen gekende naam op Internet...

(Je schijnt behoorlijk handig te zijn met computers.
Als je op een Windows computer een command prompt venster opent (of een Terminal of Xterm onder Linux of Mac) en daar het commando 'nslookup 65.tinypic.com' ingeeft, krijg je iets als '** server can't find 65.tinypic.com: NXDOMAIN'. Dat wil zeggen dat de naam niet kan worden vertaald in een adres dat voor computers bruikbaar zijn. Vergelijk maar eens met een 'nslookup google.com'. Dan krijg je wel een adres terug.)

Maar te oordelen naar de reacties die je krijgt ben ik niet de enige die hier ondertussen 4 van jouw foto's zie.

Zie je ze zelf niet?
maandag 14 november 2016 - 22:27
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ik werk al geruime tijd met dit systeem op aanraden van een "ancien" van het forum en tot hiertoe heeft dat prima gewerkt ...reden waaarom ik niet begrijp waarom ik nu plots niet meer verder kan.
Die 4 fotos passeerden foutloos ! voilà. Den binnenkant van het café.....Ik verkies een soort "kettingverhaal" te maken ttz niet zoals velen doen foto na foto etc Bekijk eens mijn vorige series die als ketting werkten en NIET foto per foto zoals velen doen op dit forum.

Hier het interieur van 't café.

Bij de hierop volgende foto krijg ik een "foutmelding"....begrijpe wie kan

Tuinbabbel

maandag 14 november 2016 - 22:42
leerling

Leerling

@Paronoto
Ik verkies een soort "kettingverhaal" te maken ttz niet zoals velen doen foto na foto etc Bekijk eens mijn vorige series die als ketting werkten en NIET foto per foto zoals velen doen op dit forum.

Kan je een link posten naar zo'n kettingverhaal? Misschien schept dat meer klaarheid?

maandag 14 november 2016 - 23:08
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Maar jongen toch .....dat haalt niks uit.... Ik ga slapen, morgen zien we wel verder ...Doei
maandag 14 november 2016 - 23:12
leerling

Leerling

Nee heb je, ja kan je krijgen?

Kom op, Paronoto. Een gepassioneerde doorzetter als jij klaagt niet zo maar. Die wil gewoon oplossingen.
maandag 14 november 2016 - 23:22
Paronoto

Paronoto

Nee, geen doen aan .....spijtig voor iedereen....'k had er zoveel voor gedaan en verwacht....gvd

Tuinbabbel

dinsdag 15 november 2016 - 22:11
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ik krijg slechts een soort "flits " te zien en hop weg......en haaaa...toch! Totaalzicht op het dorp met 't huisje Mostinckx

Tuinbabbel

dinsdag 15 november 2016 - 22:20
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Nu geen geluk.....Hoe doen jullie het dan?
dinsdag 15 november 2016 - 22:35
Dany

Tekst aangepast

Dany

Heb Tinypic nog eens uitgetest hier werkt dat perfect



woensdag 16 november 2016 - 11:22
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Proficiat!
woensdag 16 november 2016 - 15:59
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto





Dat is wat ik noem "kettingwerk"....op die manier kun je "een boek schrijven"

Tuinbabbel

donderdag 17 november 2016 - 17:41
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto









Zo, hiermee is dit miniverhaal af....Doei!
donderdag 17 november 2016 - 22:13
zuurtje

Zuurtje

Nou, wat een mooi geheel geworden, veel te zien en te lezen, dankjewel!

Ineke
vrijdag 18 november 2016 - 12:08
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Dankuwel Ineke! De anderen zijn weeral met verstomming geslagen ...ja , kan gebeuren
Allemaal "onbezoldigd nawerk" .....maar een gepensionneerd iemand mag niks bijverdienen....Strafbaar....'t Zijn altijd dezelfden die dit forum opvullen en recht houden nespa...
vrijdag 18 november 2016 - 21:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon