menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Goeie avond allemaal

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Beste forummaatjes.... het is eindelijk gelukt... ik ben dus bezig geweest van iets na de middag om hier iets te komen schrijven!!.. ( zeg nu nog eens dat ik geen geduld heb) ik was wel zinnens om een aanslag te plegen op een orange filiaal morgen... d'as nu van in augustus dat dat internet dus echt veel te traag is bel je daarnaar, ( als dat tenminste nog lukt?, want het is met een laive-boxe (lifebox)dus vaste telefoon inclusief !!
bel je met je portable, (gsm) kost het kluiten !!... en dan krijg je meestal een dweperige vrouwenstem, die blijkbaar nog niet verleerd is , dat ze niet meer op een sexlijn moet antwoorden.... na veel gezever , van zessen en zevens , beloven ze van alles... er is maar 1 ding waar je zeker van mag zijn , en dat is de maandelijkse factuur !
ooeeefffff.. d'as van mijne lever !!
voila, ik hoop van de volgende dagen ... iets vlugger te kunnen komen schrijven.... nu nog lekker wat genieten in mijn beddeke met wat afgedankte dvdtjes van kennissen reeksen, familie, enzovoort... wij hebben geen televisie maar nu dat het hier zo traag draait is een dvdtje met een film ofzo wel heel erg welkom !!
Vandaag voor den eerste keer linzensoep gemaakt, ( het smaakt een beetje naar erwtensoep en ook naar bruine bonensoep, licht verteerbaar en naar nog )
van de boerenoten van verleden jaar , een paar jonagolds die verschillende weken in congé zijn geweest , eitjes, rozijntjes en bruine kindjessuiker een lekkere herfsttaart gebakken, het rook zo lekker dat ik me een stuk taart heb afgesneden toen hij nog gloeiend heet was... echt waar super lekker... en koud zal dat zeker en vast ook wel te pruimen zijn.... [afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 4 oktober 2015 - 19:40
minouke

Minouke

Hai Myriam, mijn dag kan niet meer stuk je bent er weer YOEPIE!!!!!!
Want ik heb je toch wel erg gemist hoor, zelfs al reageer ik niet altijd maar ik geniet echt van je reacties hier op het forum.
Nu weer si met je ervaringen met internet
En dan die taart hier.... ik zou er zo in bijten maar ja een foto smaakt naar niets hé
en de geur komt ook niet door...

Groetjes
Chantal
maandag 5 oktober 2015 - 10:18
zuurtje

Zuurtje

Minouke, voordat dat Myriam losbarst haha, hier kan je haar "elke "dag volgen!

http://blog.seniorennet.be/zon_en_zweet_in_frankrijk
maandag 5 oktober 2015 - 13:14
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Gelukkig kan ze deze site bereiken en ik kan zo invoelen wat het is als iets niet wil werken zoals jij wilt. Maar een ding gaat tenminste prima. Het bakken van een heerlijke taart. Een mooie en lekkere manier om je even af te reageren. Bedankt en eet smakelijk.
maandag 5 oktober 2015 - 13:52
minouke

Minouke

Bedankt Zuurtje
maandag 5 oktober 2015 - 14:11
kerstkind

Kerstkind

Ha de Myriam,
fijn dat je er weer bent. Ook ik heb je smeuïge verhalen gemist.
Hoe staat het leven nog? Altijd druk doende met de verbouwing? En een druk oogstjaar
achter de rug? Nog alles goed met je manneke, hondjes en andere huisdieren?
En uiteraard niet te vergeten: hoe is het met jezelf
Het schrijven ben je in ieder geval niet verleerd, evenals het bakken
Deze herfsttaart ziet er heerlijk uit, zal inmiddels wel op zijn
groetjes José
woensdag 7 oktober 2015 - 21:23
Roeli

Roeli

Welkom terug, Myriam.
Hoever is het nu met de verbouwing.
gr. Roeli
woensdag 7 oktober 2015 - 22:22
satomi

Satomi

http://blog.seniorennet.be/zon_en_zweet_in_frankrijk/archief.php?startdatum=1310335200&stopdatum=1310940000

Roelie, als je op de link klikt, kan je het eventueel zelf volgen op haar blog. Echt heel leuk om te lezen en af en toe ook wegdromen met de foto's enz. - naar mijn mening in ieder geval.
donderdag 8 oktober 2015 - 11:00
jdcoster

Jdcoster

Daar ga ik vanavond nu wel eens goed in grasduinen. Als het niet al te laat wordt tenminste, er is vanavond prijsuitreiking van de gemeentelijke tuinwedstrijd... .
Hopelijk zijn er veel foto's van de huisjes en van de tuin bij.
donderdag 8 oktober 2015 - 12:04
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,

Er is weer ambiance op het forum


groetjes
zaterdag 10 oktober 2015 - 09:26
Boerke

Boerke

Myriam56 , wel wat laat gezien , maar je bent er nog eens . En hoe? Je laat ons direct watertanden .
En langs deze weg wil ik je eens bedanken om vorig jaar ons de patisson te leren kennen. Ik heb het zelf eens geprobeerd en wat een oogst. Volgend jaar weer maar dan zeker met een plantje minder.
En nu wat vlugger, eens iets laten horen, dat ik me (of wij ons ) niet ongerust moeten maken.

P.S. : Op de digituin staan enkele foto's (onder groenten)van onze oogst v.d. patisson .
zondag 11 oktober 2015 - 12:16
satomi

Satomi

Boerke, kijk voor de nieuwe berichten op het topic Myriam/Frankrijk.
http://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/33/tuinbabbel/60195/myriamfrankrijk
maandag 12 oktober 2015 - 14:28
myriam56

Myriam56

Goeie avond lieve mensen..... jaja we zijn er weer !!...Roeli, kerstkind... en al de anderen, het heeft een beetje stil gelegen, deels omdat we ons zoals eerder beschreven , ons laten vangen door vlaamse profiteurs... een grote wanbetaler in antwerpen ( 8000 euro huurschuld ) alles vies en vuil en kapot, echt waar ik wil geen foto's plaatsen van die ruine want dan krijg ik het gewoon niet meer verhuurd zo ontiegelijk vuil was het... dan nog wat privéprobs ( kinders) dus het was langzaam aan... in de tuin was het eigenlijk allemaal veel te warm, en der kwam nog bij dat ons gekke buurvrouw met distelzaad over de omheining aan het zwaaien is geweest... een week geen of weinig tijd en de distels stonden hoger dan de groenten....maar nu hebben we dus overal brise vue geplaatst... ( gans het dorp stond op stelten omdat we dus die groene doek hebben geplaatst een twee meter hoog zodat ze niet meer met stenen kon smijten of dus andere onozele toestanden, ik weet het wel het mens is niet goed just in haar bovenkamer... maar wij zitten er wel mee...Ze heeft ook een keer de nieuwe burgemeester opgestuurd omdat we zogezegd met onze sproei installatie haar ( privé-buiten)muur nat maakten dat mocht niet, de mens excuzeerde zich wel duizend keer, net zoals een paar jaar daarvoor zijn de vorige burgemeester... maar enfin het is zo... iedereen wipt voor dat zot scharminkel.... en reclameren , aaaaa.... nee hé... want het is een franse zottin... hun zottin, en we moeten dat maar slikken... maar nu is het toch iets beter... de tuin is een woestenij... volgend jaar hopelijk beter.....Ik had ook gene moed ( door die depressie ) om voor dag en dauw op te staan en te gaan sproeien, het is in de tuin echt de Sahel.. van s'morgens vroeg... maar zoals gezegd... ik hoop dat het volgend jaar beter zal zijn... en ik denk dat ik ook een hele grote kemel heb geschoten met mijn zaadjes allemaal heel mooi te klasseren in piepkleine plastieke zipzakjes .. want er ontkiemde bijna niets !!....... ja de sla die ik gezaaid heb van zakskes van de lidl... zoveel we wilden... en wortels mooie dikke grote.... het eerste jaar dat we dat klaar hebben gekregen.... maar we hebben goeie moed.... het app. en de studio staan nu te huur... ( met de mensen van de studio had die huurder ruzie en die zijn er van onder getrokken .... ) dus alléén maar kosten en geen inkomsten... hopelijk verandert dit nu gauw.... want het is hier een mager beestje aan het worden, vier jaar de spaarboek slinkt !
vrijdag 16 oktober 2015 - 19:21
myriam56

Myriam56

Boerke... met alle plezier hoor !! , dit jaar hadden wij niets van courgetten niet ontkiemd.. mijn fout denk ik ... volgend jaar opnieuw en beter
vrijdag 16 oktober 2015 - 19:23
myriam56

Myriam56

Als we naar antwerpen gaan en er is een beetje tijd over... gaan we snuffelen in kringloopwinkels of troc's... en zo heb ik al een paar toffe spullen gevonden... in verband met speciallekes o.a. een ontsapper... nieuw kosten toch wel wat... ik heb hem voor 20euro kunnen aanschaffen ( nog in de doos) en dat is eigenlijk het speeltje geworden van Theo...
Die heeft er een maand ofzo geleden zich kostelijk mee geamuzeerd... aan den overkant van de straat is er toch die ruine, met een druivelaar die elk jaar vol hangt met wijndruiven echt barstensvol... ik had dit twee jaar geleden zo eens vernoemt dat ik daar graag sap van zou gemaakt hebben ... vorige jaren hingen ze te rotten, nu waren ze voor mijn neus weggeritst... dit jaar was ik hen te slim af.. hier werken ze met de maankalender.... het kan zijn dat dit super is, maar ik was eerst en heb echt alle druivetrossen die aan de straatkant hingen afgesneden en naar huis ( den overkant dus ) gesleept terwijl Theo lustig het sapke aan het brouwen was... in flessen.... ( door de hete zomer zijn de druiven honingzoet) elke morgen nemen we geen glas appelsiensap maar een glas druivesap.... om duimen en vingers af te likken... we zijn ook bramen gaan plukken.... ik denk al bij al dat ik toch een kilo of vijf in de vriezer heb zitten... Ons dreeg gaf dan weer lekkere framboosjes ( waar ik dan ook nog eens confituur van maak voor de Lindzetorte)eigenlijk feitelijk hebben we dit jaar gewoon geprobeerd van normaal te leven.... maar met de nodige kopzorgen.... die hopelijk tegen het eind van het jaar allemaal zullen opgelost geraken, althans dat met verhuren enzo...

Tuinbabbel

vrijdag 16 oktober 2015 - 19:39
myriam56

Myriam56

echt mensen als ik dat hier allemaal zo(nog eens na) lees... krijg ik het warm vanbinnen... zo plezierig om te weten dat mensen je graag mogen en om je geven.....
DANKJULLIEWEL ALLEMAAL UIT DE GROND VAN MIJN HART
vrijdag 16 oktober 2015 - 19:50
minouke

Minouke

Verhuren is niet alles hé Myriam, 't is meer embras dan dat het zou moeten opbrengen.
Mijn moeder wordt er ook depressief van.
Enfin, wij hier op het forum zijn weer gelukkig si dat we je weer horen, allé ja lezen
vrijdag 16 oktober 2015 - 20:40
kerstkind

Kerstkind

Hee Myriam,
wat toch weer een consternatie (misére), als ik dit zo lees. Hopelijk is dit weldra allemaal achter de rug. Maar helaas, zo is het leven....soms gaat het goed en soms zit het tegen.
We zullen het moeten nemen zoals het komt.....
En als het dan weer eens tegen zit, dan schrijf je de sores hier op het forum maar van je af.
Wij helpen je er graag weer bovenop.
Anders doe je bij je vruchtensapke maar eens een lekker brandewijntje dan ziet de wereld er ook ietsje anders uit.
Je kunt er weer een tijdje met vooruit. Het ziet er erg leuk uit, zo die "fleskes".
groetjes José
zondag 18 oktober 2015 - 16:13
myriam56

Myriam56

Help we komen lege flessen tekort.... ik zou graag appelsap maken, met bioappels van bij ons (limburg)... want ons druivesapkes zullen rap op zijn ( ik durf er stiekem al eens een glaasje over dag van pakken )... ik heb goeie medicatie gekregen... ik krop alles teveel op.... en de plagerijen die zijn zo banaal.. dat ik echt boos wordt omdat mensen zo dwaas kunnen zijn/doen ( ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel)...
Maar goed ... vandaag kweeperen jam gemaakt... een beetje het recept van danielle Haubrechts gevolgd.... en een beetje de raad van madam confituur..... vier potten van ongeveer 2 kilo's kweeperen....
Bij de recensie's van madam confituur was er iemand die de confituur of gelei gelijk of het is... zo bestoefte... dat ik dacht , amai dat moet wat zijn.... maar eigenlijk , feitelijk.... heb ik al lekkerdere confituur gemaakt hoor... het is een beetje een ongewoon smaakske... ik ben benieuwd op brood ... met lekkere hoeveboter.....

Tuinbabbel

zondag 18 oktober 2015 - 17:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon