menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eigenwijs is ook wijs

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Na jaren van mijn buren aan te moeten horen wanneer ik die smerige rotboom om laat doen, ben ik blij dat ik niet geluisterd heb ik weet wel dat er veel rommel van afkomt, beetje werk, maar ik vind hem mooi en zal hem noooooooooit om doen, maar nu komt het in mijn boom zijn een koppeltje duiven (van die hele grote) bosduiven???? een nestje aan het bouwen, mooi om in de gaten te houden, stel je voor dat die boom er niet stond waar hadden ze dan naar toe gemoeten, ik hoop dat ik foto kan plaatsen,zodat jullie hem kunnen zien, en zeg nou zelf, de zaag is zo gepakt, maar er word al genoeg gekapt, maar niet bij mij, en och die paar dagen dat er blaadjes vallen of zaadsliertjes wat maakt dat nou uit,ik ben blij met mijn duifjes, [afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

bouw in wording
zondag 22 april 2007 - 02:40
Merel

Merel

Leuk Corrielat, zing het liedje van die twee motte maar als je buren nog eens over je overigens prachtige "rotboom" zeuren!

Groet Merel
zondag 22 april 2007 - 02:59
Bowie

Bowie

Wat voor boom is het eigenlijk?
zondag 22 april 2007 - 03:01
Merel

Merel

Zilverberk denk ik

Merel
zondag 22 april 2007 - 03:03
corrielat

Corrielat

Het is wel een berk, maar ik weet niet welke,
zondag 22 april 2007 - 03:05
Esem

Esem

corrie ik denk dat het de ruwe berk is maar om dat zeker te kunnen zeggen zou ik het blad van dichtbij moeten kunnen zien.
Er is een klein verschil tussen de bladeren van de ruwe berk en de zachte berk.
De bladeren van de zachte berk zijn meer egaal en dubbel getand.
Gr Esem.
zondag 22 april 2007 - 03:40
lisa

Lisa

het is een prachtige boom ,maar goed dat je hem hebt laten staan
da zie je wel eigenwijsheid is ook wijsheid was toch jammer als hij er
niet meer was

lisa
zondag 22 april 2007 - 04:35
an

An

die boom moet je absoluut niet weg halen hij is prachtig hij hoort daar gewoon.
en wat woon je daar mooi waar is dat
ik wou dat ik zon mooie boom had op zon mooie plaats dan zou ik hem ook niet weg halen je hebt er toch geen last van
gr an
zondag 22 april 2007 - 05:22
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Hallo An

Ja ik woon heel erg naar mijn zin, midden in het centrum van ons dorp, dit huisje heb ik gekocht vanwege de grote tuin, niet om het huis, want dat is maar klein, maar groot genoeg voor mij, en aangezien mijn hobby tuinieren is, kwam mijn huisje op de tweede plaats, ik ben hier zeer gelukkig, en met de hulp van het forum, krijg ik vaak mooie complimenten over mijn tuin, maar ik leer nog steeds bij, en omdat vakantie er niet meer inzit wil ik hier mijn vakantiegevoel creeeren, en dat lukt aardig, en om het positief te zien... mijn bedje staat klaar, mijn wijntje koud, mijn bad is schoon, mooi terras, wat wil een mens nog meer he, hier is het altijd vakantie.
zondag 22 april 2007 - 15:03
Tine

Tine

Ik ben gek op berken. Vooral in het voorjaar, met dat zachte groen en de wasem die er dan omheen hangt. Ik weet wel dat de berk voor mij slecht is, trouwens voor veel mensen met longproblemen ,maar daarom laat ik die van ons niet weghalen. In huis heb ik overal horren om de zaden niet binnen te krijgen en als de berk bloeit ,probeer ik de ramen zoveel mogelijk dicht te houden en in de tuin loop ik dan met een kapje om zo min mogelijk last te hebben van de pollen. Mijn man wilde hem eruit halen, maar dat heeft geen zin omdat hier overal in de buurt berken staan. Van mij mag die prachtboom blijven staan.

Tine.
zondag 22 april 2007 - 17:08
corrielat

Corrielat

Tine,
Ik vind de berk een van de mooiste bomen, en idd, voor mensen met een allergie hooikoorts of met longproblemen is hij niet zo gezond, ik vind het knap dat jij ondanks jou slechte longen toch van alles doet om hem te behouden, bewonderswaardig hoor
zondag 22 april 2007 - 17:16
wellemieke

Wellemieke

Het is inderdaad een hele mooie berk. Hij staat mooi breed. Jammer toch dat er mensen zijn die klagen over zoiets. Goed van je dat je voet bij stuk hield en veel plezier bij het bekijken van de duifjes.

Groetjes,
wellemieke.
zondag 22 april 2007 - 23:49
corrielat

Corrielat

Wellemieke, mooie avater heb jij,
maandag 23 april 2007 - 00:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon