menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Afdekken van groenten tegen vallende bladeren

Ga naar meest recente reactie

piet1

Piet1

Een reeks berkenbomen bij de buur zorgt voor veel vallende blaadjes en zaden in onze groententuin. Vooral sla en porei hangen elk jaar vol. Zou het aanbrengen van een vliesdoek over de groententuin een oplossing zijn, kan dat gewoon over de planten gelegd worden? Of wat kan je nog hiertegen doen?
groeten Piet
zondag 26 juli 2015 - 19:43
Roeli

Roeli

Kan je er niet beter een aardbeien net over heen spannen ?
zondag 26 juli 2015 - 19:57
piet1

Piet1

Maar die mazen zijn te groot, die laten die kleine gele blaadjes en zaadjes door, en die zetten zich vast op de blaadjes en in de oksels. Sla moet minstens 5 keer wassen, de porei heeft tussen de stengel en bladeren overal van dat bruin zitten. Het moet iets zijn zoals een glasgordijn.
zondag 26 juli 2015 - 20:29
Roeli

Roeli

Probeer schaduwgaas, horregaas, of evt. vitrage.
zondag 26 juli 2015 - 20:40
Patrikc

Patrikc

Ik verzamel elk najaar afgevallen bladeren met de grasmaaier en strooi ze tussen de prei. Dat maakt dat ik zelfs bij vriesweer probleemloos prei kan oogsten. Ik zou blij zijn als die bladeren vanzelf tussen mijn prei belanden.
maandag 27 juli 2015 - 07:41
hildavw

Hildavw

Er is wel een groot verschil tussen bladeren strooien als winterdek, of vruchtjes en zaadjes van bijv. berken te vermijden als alles nog moet groeien.
De zaadjes van de berk vliegen zelfs, via een openstaand raam, in de kieren van de pc, zelf ondervonden.
dinsdag 4 augustus 2015 - 17:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon