menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Architectuur tuinman

Ga naar meest recente reactie

Architect

Architect

Hallo iedereen,
Ik ben een student architectuur. En ik moet een plaats ontwerpen voor iemand die geïnteresseerd is in tuinieren. De opgave gaat als volgt;

Fons heeft nog in oud-Texas gewoond. Hij is de ‘opa’ van de straat: iedereen kent
hem, iedereen weet dat hij enorm gepassioneerd is door zijn tuin. Hij wil dus graag
een echte tuinkamer, waar hij als het ware ‘in de tuin’ zit, maar toch lekker binnen.
Hij kan er dan ook plantjes stekken, verpotten en laten overwinteren.
Aansluitend een overdekt terras zou super zijn!

Hebben jullie tips voor mij waar ik op moet letten; welke architectuur ik kan toepassen, welke functies de omgeving van een plant moeten vervullen,..

Alvast bedankt
donderdag 26 februari 2015 - 20:28
Arico

Arico

Architectuur is volledig persoonlijke smaak dus daar kunnen we weinig aan doen. Voor zo'n kamer als je hier beschrijft moet je een combinatie vinden van zowel functionaliteit/gemak en visuele aantrekkelijkheid.

Qua omgeving voor planten: veel licht, dus veel ramen; liefst op het zuiden. Makkelijke toegang tot water en natuurlijk temperatuurregeling (eventueel vochtregeling)
donderdag 26 februari 2015 - 21:10
Architect

Architect

En wat zou u handig vinden qua interieur? Dus welke meubels zou u er zeker willen hebben?
En is er een bepaalde toestel dat gebruikt wordt bij temperatuur en vochtregeling van planten?
donderdag 26 februari 2015 - 22:02
zuurtje

Zuurtje

Je kan ook zelf eerst je best doen, en dan hier de vraagstellen hoe men er over denkt!
donderdag 26 februari 2015 - 22:25
Architect

Architect

Ik doe ook mijn best? Mijn begeleider wist zelf niet wat er zowat nodig zou zijn voor iemand die met planten bezig is. Daarom moet ik onderzoek doen over wat mensen die in de tuin bezig zijn functioneel vinden
donderdag 26 februari 2015 - 22:28
satomi

Satomi