menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Telweekend -vogels

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Aandacht! !
Al wie jaarlijks het eerste weekend van februari mee deed met het vogeltelweekend moet oppassen. Ik heb vandaag een mail gekregen van Natuurpunt met de volgende uitnodiging. Zoals je ziet is het dit jaar al in Januari.

Tel mee op 17 & 18 januari
Tijdens Het Grote Vogelweekend van Natuurpunt roepen we jong en oud op om tijdens het weekend van 17 en 18 januari een half uurtje of langer de vogels in de tuin of op het terras te tellen. Hoe het in zijn werk gaat, lees je hier. http://vogelweekend.natuurpunt.be/?gclid=CMSzjsnmzcICFSX3wgodbYAAfA
woensdag 17 december 2014 - 20:13
BOSVROUW

BOSVROUW

Heb me juist ingeschreven!!
woensdag 17 december 2014 - 23:39
Roeli

Roeli

Ik ook, maar dan in Nederland.



groetjes Roeli

Tuinbabbel

vrijdag 19 december 2014 - 19:21
Boerke

Boerke

Zit al klaar van voor de zonsopgang en heb al mooie resultaten .Dit is de eerste keer dat ik zo vroeg begin . Echt mooi om te zien is dat het ontwaken precies soort per soort gebeurt .En ook het ontbijt. Eerst de merel ( 4 ) dan de ringmussen ( 19) dan de botvink ( 7 ) dan enkele enkelingen en tot slot de Turkse tortel (7 ) . Dit vind ik al de foto van de dag ; 7 tortels op één foto krijgen . En nu nog wachten op de andere soorten.Maar voor mij kan deze dag al niet meer stuk .

Tuinbabbel

zaterdag 17 januari 2015 - 09:16
Boerke

Boerke

Aan- en wegvliegen aan de ontbijttafel (grond) van vinken en ringmussen.

Tuinbabbel

zaterdag 17 januari 2015 - 10:30
baloe

Baloe

Ik ga morgen tellen....
zaterdag 17 januari 2015 - 19:29
Tuinman65

Tuinman65

Ik ga ook eens tellen maar ik zie daar het nut niet van in.
Hier zie ik (niet dagelijks) huismus, pimpelmees, koolmees, kuifmees, roodborst, vink, merel, winterkoninkje, ekster, houtduif, tortelduif, kauw, af en toe een specht en in de zomer de steenuil.
Ik hoor die uil nu wel af en toe maar zie hem niet in de winter.
Weet iemand hoe dat komt? Dirk?

Leo
zaterdag 17 januari 2015 - 23:09
charelke

Charelke

Het is weer gene vette dit weekend met de vogels te tellen, ze hebben eten genoeg hier maar ook wel elders.
groetjes
Carlo uit Ham (West-Limburg )
zondag 18 januari 2015 - 13:31
Boerke

Boerke

Bij ons dan beter dan vorig jaar .
Op het moment staat de ringmus(19) op 1 . Botvink ( 9) - Turkse tortel (7) - Pimpelmees(6) - Koolmees en merel (5) maken de top 5 af. Eén afwezige zoals vorig jaar ; de Huismus.

Tuinbabbel

zondag 18 januari 2015 - 16:14
Roeli

Roeli

Geen mussen, Boerke ?
Ik heb 20 opgegeven, maar het kunnen net zo goed 50 zijn geweest.
Die zitten echt door de hele tuin en onder de takkenbult.
Moet je zien als ik daar 's morgens voer strooi. Uit alle hoeken en gaten komen ze dan te voorschijn.
Ook de tortels zitten door de tuin verspreid. Voor de rest , weinig vogels. O ja, van alles wel een paar exemplaren, maar het haalt niet bij wat er normaal bij mij in de tuin zit.
VEEL TE SLECHT WEER. DE HELE DAG REGEN.
Erg jammer.

gr. Roeli
zondag 18 januari 2015 - 16:40
Boerke

Boerke

Roeli , mussen wel maar enkel 19 ringmussen en 2 heggenmussen. Maar huismussen;geen één. Of anders ben ik een huismus misschien .
zondag 18 januari 2015 - 18:19
Roeli

Roeli

Ringmussen heb ik al 2 jaar niet meer gezien en heggemussen nog nooit.
Maar aan huismussen geen gebrek.
zondag 18 januari 2015 - 19:28
baloe

Baloe

Hier was het tellen van'tzelfde.... weinig vogels. Een half uur nadat ik mijn telling had doorgegeven zaten er wel 20 in mijn tuin...
dinsdag 20 januari 2015 - 20:27
sugar

Sugar

Hier zaten dit jaar minder soorten vogels, maar wel meer vogels. Zoals de voorbije twee jaren was ook dit jaar de vink de topper met 38 stuks.
zondag 25 januari 2015 - 13:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon