menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

EINDELIJK

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

EINDELIJK na enkele jaren.

Wij hebben al jaren Egels in onze tuin en voeren ze dan ook net als alle vogeltjes.
Afgelopen week was het dan eindelijk zo ver en liep er een klein Egeltje van net 10 à 11 centimeter in de tuin.
Onze vreugde was zeer groot en hebben er dan ook foto’s van gemaakt.
Hier plaats ik een collage, met op de bovenste 2 fotootjes het baby-Egeltje.
Op de onderste 2 fotootjes staan de ouders.
Geniet van hetgeen je ziet en hopelijk blijft ook dit kleine Egeltje nog jaren in onze tuin komen.

Groetjes,

Ger en Jeannette

Tuinbabbel

zondag 26 oktober 2014 - 13:03
BOSVROUW

BOSVROUW

Zo lief!!!!!!!
zondag 26 oktober 2014 - 20:03
Jeannette1

Jeannette1

Bosvrouw, dat is dan ook echt genieten en kun je er uren naar blijven kijken.
Gelukkig is deze kleine net als de ouders niet bang voor ons en blijft hij/zij zitten als wij een foto maken.
De kleine smakt en geniet net als de ouders van het speciale voer.
Je zou ze zo in je armen nemen, maar de natuur is en blijft de natuur, dat houd in... je mag er alleen maar naar kijken maar aankomen niet!
Toch genieten wij er heel erg van hoor.
Bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Jeannette
zondag 26 oktober 2014 - 20:21
Roeli

Roeli

Jeannette, de egels zijn prachtig.
Maar wat voer je die dieren ?
En hoe weet je dat het voer door egeltjes wordt opgegeten en niet door muizen en/of ratten.
Achter in mijn tuin, bij of onder de takkenbult heb ik een egel rond zien scharrelen.
Of hij daar ook overwintert weet ik niet maar zou ik wel leuk vinden.
Wat kan ik doen om hem daar te houden ?

gr. Roeli
zondag 26 oktober 2014 - 22:58
zuurtje

Zuurtje

Kattenbrokjes en banaan zijn ze dol op
zondag 26 oktober 2014 - 23:00
Roeli

Roeli

Ratten en muizen ook.
Maar dat is niet de bedoeling.
zondag 26 oktober 2014 - 23:07
Jeannette1

Jeannette1

Hai Roeli,

Deze Egels eten ook van het vogelvoer, daar zitten granen, zonnenbloempitten en gemalen nootjes etc. in.
Soms krijgen ze ook een rauw eitje, zijn ze gek op.Dan uiteraard speciaal Egelvoer en klinkt vreemd maar zijn ook dol op baby/vogelvoer, (Beaphar) algemeen, zit in grote doos.
Dan geef ik de vogeltjes plus 's avonds de Egels gedroogde meelwormen, kunnen ze niet genoeg van krijgen. Daar smakken ze zelfs van en maken een lekkersmakend geluid erbij!(klinkt als kreunen)!
Tot wij naar bed gaan zit ik er veel bij en of gaan wij geregeld kijken, zij zitten steeds vlak bij de deur die wij open hebben staan.
Wel met een hor er tussen uiteraard.
Als de Egels niet zijn geweest, (wat ook wel eens gebeurd), blijft het eten onaangeroerd, zodoende weten wij dat zij en de vogeltjes er alleen aankomen.
Als wij zelf een appel of peer eten, leggen wij ook enkele stukjes fruit voor de Egels en vogeltjes neer.
Als ze door de tuin lopen, smullen ze ook wel van enkele slakken!
Slapen doen zij achter de schuur onder een flinke stapel hout met takken etc.
Ger en ik wensen je erg veel suc6 en plezier van en met de Egels bij jou in de tuin!!!

Genietende groetjes,
Ger en Jeannette
zondag 26 oktober 2014 - 23:39
Jeannette1

Jeannette1

Zuurtje,

Kattenbrokjes zullen wij ze NOOIT geven, er lopen hier teveel katten rond, die willen wij absoluut niet in de tuin hebben!!!

Jeannette
zondag 26 oktober 2014 - 23:41
zuurtje

Zuurtje

Oké duidelijk
maandag 27 oktober 2014 - 12:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon